Aoi Anime Evangelion Database Evangelion Armageddon Second Impact - Kaworu.com Nerv Archiv

alapok
+ rövid bemutató
+ stáblista
+ hideaki anno
+ szinkronhangok
+ interjúk
adatbázis
+ részek, filmek
+ szereplők
+ evangelionok
+ angyalok
+ fogalommagyarázat
érdekességek
+ az eva-k dizájnja
+ a nevek eredete
+ program books
+ sorozat FAQ
+ end of eva FAQ
+ teóriák, gondolatok
+ Humor
multimédia
+ képgalériák
+ hangjelenetek
+ videók, klippek
+ zene
+ winamp skinek
kereskedelem
+ mangakönyvek
+ artbook-ok
+ zene cd-k
+ CD-ROM
+ DVD
+ evangelion játékok
site
+ vissza a főoldalra
+ linkek
+ linkelj rám
+ írj e-mailt
+ írj a fórumba
+ írj a vendégkönyvbe
Látogatók száma:
---------
2003.03.28. óta


stat

Design (c)2003 Hikari
Content (c)2001-2003 Hikari & Yukimura

a lap ajlára

Az Evangelionok dizájnja

 

Miért úgy néznek ki az EVA-k, ahogyan?

Rengeteg kérdés merül fel ebben a témában. Először is, az EVA-k színe. A kérdés, amit a legtöbb ember feltesz, a következő: “Miért változtatták meg EVA-00 színét narancssárgáról kékre?”
Talán ez a tény segíthet: Az eredeti Dead Sea Scrolls-ban (holt tengeri tekercsek) van egy tekercs, amiben az Isten és az ördög végső harcának leírása áll. Ezt a tekercset War Scroll-nak hívják (A háború tekercse) röviden, teljes neve pedig is The War Between the Sons of the Light and the Sons of the Darkness. (azaz: A háburú a fény fiai, és a sötétség fiai közt.) Ebben a tekercsben az áll, hogy a fény fiai (a jó fiúk) lila, vörös, és kék színeket hordva ruháikon, mentek a harcba. Ez megmagyarázhatná az EVA-k színeit. EVA-01 lila, EVA-02 vörös, és EVA-00 emiatt alkalmasabb harci célokra, ha kék színű.
Az EVA-khoz hasonló démonokról olvashatunk utalást az Újtestamentumban. A zsidó keresztény mitológiában a pokol bárói a következőképpen néztek ki: Az elsőnek formátlan arca volt, egyetlen hatalmas szemmel. (EVA-00). A másodiknak egyetlen hosszú szarva volt, és hatalmas fogai. (EVA-01) A harmadik vörös volt, mint a vér, és a háború, és 4 szeme, és 2 szája volt (EVA-02), és végül a negyedik fekete volt, mint az éj, és a halál, és különösen hosszú kezei voltak. (EVA-03).
Egyébként ahhoz nem fér kétség, hogy az EVA-k dizájnjára az “Oni” nevű japán démonok is hatottak. Mind Hideaki Anno, mind pedig Ikuto Yamashita állítják, hogy a mitológiai teremtmények inspirációként szolgálnak.
Mindenesetre a fenti teória a Sötétség báróiról nagyon népszerű. De figyelembe kell venni, hogy pontos utalás nincs a Bibliában, sem más írásokban erre a tényre. Vagyis ez az elmélet nem halálbiztos. De a legtöbbek szerint igaz lehet.

Az EVA-k evolúciója

Az Evangelionok designja igazán figyelemre méltó. Mindegyik EVA-egység hasonló, és mégis könnyen felismerhető a formája, színe alapján. De beletelt némi időbe, míg az EVA-k elérték ezt a formájukat. Érdekes megfigyelni a vázlatokat, melyek időközben készültek a GAINAX-nál az EVA-król. Ezek a képek bemutatják az EVA-k "evolúcióját". (Klikkelj a képekre, hogy nagyban is megnézhesd!)

1. fázis

A legelső designon az EVA-t csőszerű támasztószerkezetekkel láthatjuk, melyek a nyak és a fej területein helyezkednek el. Valószínűleg onnan az ötlet, hogy az alkotó feltételezte, egy ekkora élőlénynek feltétlenül szüksége lenne ilyen alkatrészekre, nehogy kitörje mozgás közben a nyakát..

2. fázis

Ezen a képen az EVA hűtőszerkezettel van felszerelve a vállain, ami utalhat egy olyan áramforrásra, ami a Jet Alone-éhoz hasonló. Vajon a Designer először nem kábeles energiaforrásra gondolt, hanem ilyen megoldásra?

3. fázis

Az EVA itt már inkább "kerekebb" formát kapott, főleg a vállak területén, amint láthatjuk is. talán emberibbé akarták tenni az EVA testét. Vagy esetleg kevésbé agresszív, erős kinézetet kölcsönöznek neki a kerek formák.

4.fázis

Ekkor már nem igazán tudta a rajzoló, mit is változtasson. Anno azt a tippet adta neki, hogy az EVA-kat első látásra meg kell tudni különböztetni, és ne hasonlítsanak a többi Anime sorozat robotjaira. Pl. a képen látható EVA kifejezetten hasonlít a "Patlabor" című sorozat Labor-egységére.

5. fázis

Végül a rajzoló egyszerűen félredobta addigi vázlatait, és lerajzolta azt, ami az eszébe jutott. Aztán elküldte a vázlatot a többivel együtt a GAINAX-Stúdiónak Tokióba, és ott pont ezt a rajzot választották kia végső Evangelion-desingnak.

 

a lap tetejére

 


Neon Genesis Evangelion - Project EVA
(c)1995-2000 Gainax Co., Ltd./TV Tokyo - NAS