Mivel játszol mostanában?

PC vagy konzolos játékok témaköre.
Avatar
Dodgers
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 368
Csatlakozott: 2011.03.07. 09:00
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Dodgers » 2017.10.08. 05:09

Titkos írta:
2017.10.08. 01:59
ellenben amikor direkt úgy csinálják meg, hogy "haha, ez majd jóóóóól felidegeli a tisztelt gamereket :3", az már úgy kevésbé jön be... XD
Na, akkor most jönne a húsz forintos kérdés, hogy mennyire ismered teszem azt a Contra sorozatot, mert ahhoz hasonlóan a Cuphead se igazából egy *annyira* szivatós valami, már ha a run n' gun stílust nézem. Itt is meghalsz persze ötször-tízszer-hússzor mire betanulsz egy pályát-bosst, de közel se arról szól a fáma mint teszem azt a Kaizo Mario World vagy a Super Meat Boy esetében, vagyis hogy a fejlesztők direkt a szivatásra mentek volna rá hogy nőjön minden mazochistának az e-nudlija, miközben az életét rááldozza. Ezzel kapcsolatban nagyon óvatosak voltak a fejlesztők, mert simán lehetne nehezebb a játék ennél (állhatna csak bossokból, nem vehetnél fegyvereket, és egy lövéstől meghalnál, amik közül az első és a harmadik pont megvolt a legnehezebb Contra részben, a Hard Corpsban), de ehelyett NAGYON ügyesen lőtték be azt a nehézséget amitől még szívhatod a fogad, de közben marha jól esik rájönni arra, hogy egy boss mikor-mit-hogyan csinál, és a végén meglegyen az elégedettség. Nekem speciel pont azt az élményt hozza, amit őszintén hiányoltam a run n' gun megcsappant jelenléte miatt a PS3/X360 generáció alatt, de persze az is igaz, hogy ez a stílus sose volt mindenkié ha lehet így mondani, és ha beszámolók miatt is gondolod azt, hogy vért kakilós valami a Cuphead, akkor azt szerintem ne vedd készpénznek.

Ez lehet elitizmusnak hangzik, de effektive minden nap kapom az agyhúgykövet, ahogy a sok újságíró és streamer az új Dark Souls-nak kiáltja ki, meg az új szabványnak a nehéz játékok terén, közben meg szerintem csak arról van szó, amire az előző kommentemben is utaltam. Hogy egy jelentős réteg egyszerűen nem videojátékozott a "kezsüalizált" PS3/X360 éra előtt, és most jön ki az hogy a klasszikusok szépen kimaradtak, ez pedig olyan beszámolókat szül, amik szerintem nem festik le 100%-ig pontosan a játékot. Nem mintha nem lenne nehéznek nehéz persze, de tudnék mondani ennél nem egy nehezebb játékot 20 évvel ezelőttről, és akármennyire hülyén hangzik, de a Cuphead egy olyan korba csöppent, ami túlléppett a run n' gun stíluson, és egy tisztességes visszatérővel egyszerűen sokan, még a hivatásos tesztészek se tudnak mit kezdeni, mert a.) nem szájbarágós "szinematik" rágógumi, b.) nem Dark Souls, azaz nem a mennyei manna, aminél a falat verős nehézség egyben egy joker kártya, amit minden tesztben el lehet sütni.


Titkos írta:
2017.10.08. 01:59
1. Ebben csak co-op mód van, vagy egyedül is lehet tolni? Eddig szinte az összes (ha nem mindegyik) gameplay videóban ketten ugrándoztak a képernyőn, ráadásul azt néztem, hogy úgy talán könnyebb is, mivel ha az egyik kari meghal, akkor a másik játékos még gyorsan fel tudja támasztani, ha elkapja a szellemét.
Persze, lehet egyedül és kettesben is játszani, de egyelőre még csak offline, vagyis igazi ott, helyen ülős multiban. Hogy könnyebb-e azt nem tudom, mert igaz, hogy fel lehet éleszteni a haverodat, de tudtommal a boss-ok életereje egy kicsit meg van emelve direkt amiatt, hogy a két játékost kompenzálja, szóval ha a partnered gyorsan meghal és időben se tudod feléleszteni, akkor pont egy nehezebb boss harcban találod magad.


Titkos írta:
2017.10.08. 01:59
2. Ha már halálok és nehézség: ez alapvetően hogy működik? Ha jól láttam, valami kártyák jelzik a bal alsó sarokban, hogy hány életed maradt, ha ezek mind elfogytak, akkor szellemként szépen fellebegsz a túlvilágba, kivéve ugye co-op-ban, ahol a haverod vissza tud hozni.

Nem, a kártyák a speciális lövésekhez kellenek, minden kártya egy lövést jelentve, ami fegyverenként változik. Maguk a kártyák a bossok sebzésével gyűlnek, és a repülős pályákon ha megvan mind a hat, akkor elnyomhatsz egy ultra támadást azért a hatért cserébe, plusz a pályavégi értékelésnél is számít hogy mennyi van nálad, szóval ha mind a hat megvan, akkor kapod a legtöbb bónuszt rájuk. Amúgy tényleg három HP-d van, és ha az elfogy, akkor nincs semmi különösebb gond, a játék csak visszarak a pálya/boss harc elejére és próbálkozhatsz újra. Ez nem Demon's Souls ahol a HP-d addig feleződik, amíg egy item segítségével megszűnsz szellem lenni, és ha a multiban meghalsz, addig sincs semmi gond amíg a haverod fel nem éleszt időben (akárhányszor), de persze egy boss harc közben pont az "időben" rész tud a legnehezebb lenni néha.



Titkos írta:
2017.10.08. 01:59
3. A "normál pálya - boss" arány milyen? Egy pálya - egy boss, vagy inkább bossok és néha ugrálunk is, vagy fordítva, sok ugrabugra és mondjuk minden ötödik pálya végén jön egy bossfight?
Inkább a sok boss harc, néha platformerkedés játszik, az is inkább azért, mert a játék eredetileg csak boss harcokból állt volna, de időközben a fejlesztők szerették volna változatosabbá tenni a játékot, és így kapott a végső verzió néhány ugrálós pályát is. Az első világban pölö hat-hét boss harc és két ugrálós pálya volt, szóval gondolhatod hol volt a hangsúly a koncepció terén.


ViharTáncos írta:
2017.10.07. 07:49
Downward Thrust nagyon jó kielemzi a játék körül kialakult miliőt érdemes meghallgatni hogy miért történik mostanság ilyen reakció.

The Important Message That Cuphead Leaves Behind
Addig direkt nem akartam megnézni a videót amíg Titkosnak nem válaszoltam, mert kíváncsi voltam hogy a srác melyik irányba fogja elvinni a témát (esetleg pont abba ahova én vittem), de örülök, hogy legfőképpen arra akadt kilyukadni, hogy pont a Cuphead rövidsége teszi lehetővé azt, hogy a játék tényleg önmagáért legyen nehéz és neked küzdeni kelljen vele, ahelyett hogy 10-20 órán át az upgrade rendszerek révén gyűrj le egy amúgy sem nehéz játékot. Mondjuk ezzel együtt nem tudom nem érezni azt, hogy a téma túl van lihegve egy kissé, de véletlenül sem azért, mert a fickó úgy adta-e volna elő amit szeretett volna: inkább azért, mert szerintem ez a játék 15-25 évvel ezelőtt közel se kavart volna ekkora port mint most, és nem azért, mert az akkori mezőnyben ne lett volna jó (mert ott is megállta volna a helyét), hanem azért, mert a PS2/GameCube/Xbox érában jóval szélesebb volt a választék mint az utána jövő érában, és azáltal, hogy a PS3/X360 évei alatt jóformán két szegmensre tagolódtak a játékok (barom nagy költségvetésű AAA vs. retro indie), a "mezeibb" játékok mint pölö a Cuphead is, egyszerűen kiszorultak. Akkor még nem volt ismeretlen koncepció az "üljél neki többször és koncentrálj" és a "tanulj a saját hibáidból", hanem azért voltak játékok, amikben a játékmenet jóval aktívab szerepet töltött be, csomó olyan funkciót betöltve és ellátva, amiért most pölö a Dark Souls-t is oda meg vissza paskolják gratulációként. A Dark Souls (meg a Bloodborne, ami a DaS "testvér franchise-a" lényegében) pölö egy az egyben olyan mint egy komolyabb "játékos" játék a PS2 generációból, de a PS3/X360 generáció egyszerűen annyira felhigított mindent (amelett, hogy az akkor bejövő sok-sok új embernek is szinte ez a generáció szabta meg, hogy mi a videojáték), hogy a Dark Souls effektíve a semmiért lett felmagasztalva.

És ezt nem szó szerint értem (mert pölö a Bloodborne is egy bitang jó játék), hanem azért, mert egy jelentős réteg szinte MINDEN, az átlagnál nehezebb játékot a DaS-hoz hasonlít nehézségben, mintha nem készült nehéz játék 2011 előtt, közben pedig csak annyi történt, hogy egy generáció alatt szinte elfeljtődött az, ami addig alapvető, egyértelmű volt. A Cuphead-nél pedig dettó ez a helyzet: nem egy streamer örjöng rajta, a hivatásos tesztészek egy része nem tudja hova tenni és könnyítésért könyörög, van olyan is, aki azért reklamált mert nem volt hirdetve az, hogy egy nehéz játék (bazzeg, egy run n' gun, ami pont a nehézségről szól) közben pedig (erősen szvsz, persze) csak egy jól összerakott, az átlag jobb run n' gun-oknál nem szivatósabb játékról van szó, ami ráadásul BITANG jól néz ki és szól (mert az OST-je is remek). És akármennyire örülök, hogy azért így is vannak elégedett vásárlók, de mondom, állandóan olyan érzésem van, mintha sokan olyasmi miatt panaszkodnának, ami 10-15 éve még egyáltalán nem volt kirívó, és hellyel-közzel volt helye az akkori AAA-k között.

(gondolom a szöveg mennyiségéből látszik, hogy mennyire érint a téma, de nem tehetek róla, amikor még csak nem is a "köcsögarcú öreg motoros" szól belőlem, hanem olyasvalaki, aki a PS3 előtt is fogott már kontrollert a kezében, és aki pont idén ruházott be egy használt SNES-re)
Kép Kép

Avatar
alvaro
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: alvaro » 2017.10.08. 14:13

Érdekes cucc ez a Cuphead. Jó sok kézzel festett grafikát halmoztak össze benne, számomra nagyon adja a retrórajzfilm-stílust, egyelőre bejövős. Hogy sokadszorra van meg egy boss? Ja, hát igen, ez vele jár. Eleve úgy álltam neki, hogy Touhou, és hozza a dolgot, mondjuk úgy easy modo szintjén, mert szivat, de rövidek a pályák, így azért némi gyakorlással túl tudom tenni magam rajtuk, és egy darabig elég jól kikapcsol az ilyesfajta koncentráció.

A története a stílushoz illően debil, a főhős igazából nem is csésze, hanem egy rohadt kis k0cs0g :drop: Eljátssza a lelkét a kaszinóban, aztán beválallja, hogy maga helyett másokat fog behajítani a darálóba, csak hogy megússza. Remélem, megszívja a végén, de csak a legvégén :LOL:

Titkos, lehet benne valami, épp ma reggel kezdtem Hellsblade-et nézni a Tecsőn (hiába, ezekhez a mai játékokhoz már túl gyopár a gépem), és Senua csontig kékre festett arcából kinéző alaposan zilált tekintetét és a magánál hurcolt zsugorított fejes zsákocskát elnézve eldöntöttem, hogy jó lesz ez :lol: Egyébként elég pszichedelikus élménynek tűnik, szóval eddig megfogott (láttam vagy 40 percet belőle), csak kicsit offtopic, hiszen nem én játszom...

Sajnos ez marad az ilyen nagy címekkel, a Rise of Tomb Raidert, a Wolfensteint, a Quantum Breaket (Homura szimulátor más főszereplővel) is így "toltam végig", egyszer talán lesz gépem is hozzájuk... Meg az új Prey is várakozik, ugyanezzel a címkével :drop:

Avatar
Ricz
Profi
Profi
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.10.08. 17:42

Kipróbáltam a Northgardot. Kicsit erősen hajaz a Settlers és a Knights & Merchants játékokra, de nem baj, rég volt ilyen. Kissé rajzfilmes grafika, viking téma, teljesen jó... lenne, ha nem csak egyszeri csaták és multi lenne a játékban, hanem azért rittyentettek volna valami kis sztorit. Mit tomén, hogy adott klán élén kell Skandináviát egyesíteni, prédálgatni, ilyesmi. Mert a témájában van ennyi ebben a műfajban. Helyette megmaradt a Vinlandban partra szállós, "foglaljuk el a szigetet a többi klán előtt, és nyomjuk le őket" vonalon.

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5235
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.10.09. 04:40

Dodgers: Értem, köszi a részletes választ, akkor úgy látom, inkább arról van itt szó, hogy a "mai gamereknél", ez már kicsapja a biztosítékot, pedig mondjuk 20 éve egy átlagos nehézségű játék lett volna. :) Amúgy részemről egyáltalán nem gond, hogy ilyen bő lére eresztetted a témát, sőt, ahogy sokszor azon filózunk itt, hogy "mi történt a mai animékkel?", úgy valamilyen szinten ezt a kérdést a játékoknál is fel lehetne tenni, meg úgy magukról a gamerekről is. Szal ami nekem feltűnt, hogy egyrészt kevés kivételtől eltekintve a nehézségi szintet jól levitték sok esetben a béka segge alá, hogy kis túlzással tényleg "minden hülye" végig tudjon tolni akármilyen játékot most már. (Szal mit tudom én, ha ma jönne ki mondjuk a Prince of Persia 1, szerintem senki nem játszana vele 5-10 percnél tovább. XD) A másik, hogy túlzottan kinyalják a játékosok seggét és sikeresen rászoktatták őket arra, hogy minden játékbeli megmozdulásukért azonnal kapják a jutalmat, legyen az egy achievement, új skin, új fegyver, akármi. A legjobb, hogy ezt már szinte követelik is, szal pl. nem olyan rég volt a WoW-ban egy tök poén "mini scenario", ahol ilyen időutazásos helyszínek és viccek közepette kellett megakadályozni egy adott karakter halálát. Mire a hivatalos fórumon sokaktól egyből jött a szájhúzás, hogy "á, nem fogom ezt végigcsinálni, tök szar már, láttátok, hogy milyen gagyi a reward a végén?" Uhh, már elnézést, de az anyjukat az ilyeneknek... -___- Egy ember volt, aki beírta, hogy "emlékszel, amikor a játékot még önmagáért, az élvezetért, a történetért, stb. játszottad és nem azért, hogy azon görcsölj, hogy mi lesz a díj, ha ezt vagy azt végigcsinálod?", de nem túl sokan értettek egyet vele, szal ja... :/ Úgyhogy ha már Cuphead (úristen, elsőre majdnem Cupcakes-t írtam, de az NAGYON más...XD), simán el tudom képzelni, hogy itt is nagyrészt azért sír sokak szája, mert "úristen, egy játék, ami az átlagnál nagyobb energiabefektetést igényel és még nem is kapok legendary skineket, vagy hasonlókat, ha levertem egy bosst!" :P
alvaro írta:
2017.10.08. 14:13
A története a stílushoz illően debil, a főhős igazából nem is csésze, hanem egy rohadt kis k0cs0g :drop: Eljátssza a lelkét a kaszinóban, aztán beválallja, hogy maga helyett másokat fog behajítani a darálóba, csak hogy megússza. Remélem, megszívja a végén, de csak a legvégén :LOL:
Egyrészt ja. :D XDDDDDDDDD Másrészt nekem épp ezért tetszik ez a retro-rajzfilm stílus, mert akkoriban még nem feltétlenül gyerekeknek szóltak elsősorban az animációs filmek, ezért néha mind a szereplők jelleme, mind a dizájnjuk eléggé "brutálisra" sikeredett, mármint mai szemmel. :D Egy ilyenre pl. ma tuti rámondanák egyből, hogy "jajj, nem szabad így kiadni, megijeszti a gyereket!" :P
Kép

Avatar
Ricz
Profi
Profi
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.10.09. 07:52

Titkos írta:
2017.10.09. 04:40
Szal mit tudom én, ha ma jönne ki mondjuk a Prince of Persia 1, szerintem senki nem játszana vele 5-10 percnél tovább. XD
Ácsi, melyik "1"? A pixeles csoda, amiben egy óra alatt végig kell menj az egészen? (Az pofon egyszerű, de lehet azért, mert gyerekkoromban is nagy kedvenc volt.) Vagy az 1 újrázása, a nagyon elfeledett "3D" alcímű, amiben a fő nehézség az irányítás és a kamerakezelés nehézsége, vagy a már fluid, megmozgató, de nem olyan nagy kihívást jelentő Sands of Time? :drop:
Titkos írta:
2017.10.09. 04:40
A másik, hogy túlzottan kinyalják a játékosok seggét és sikeresen rászoktatták őket arra, hogy minden játékbeli megmozdulásukért azonnal kapják a jutalmat, legyen az egy achievement, új skin, új fegyver, akármi.
Ezt elsősorban a könnyebb, casualebb játékokon veszem észre, nem csak az olyan cashgrab shiteken, mint az éves CoD. Valamiképp mindenképp jutalmazni kell a játékost, hogy visszatérjen a játékhoz. De ezt nehéz elérni olyanoknál, akik egy RPG-ben is képesek eltekerni az átvezetőt, automatán szakítják meg a beszélgetést, és csak a logra hagyatkoznak, hogy mit kell tenni. Mintha csak az élete múlna azon, hogy minél kisebb energiabefektetéssel kijátssza a játékot... (Istenem, hol van az az idő, amikor a Gothic első részét 27 alkalommal toltam ki, mert annyira magába invesztált a világa, vagy az a minimum 30 Morrowindes, Oblivionos és Skyrimes karakterem, akikkel a nagy kalandokba belevágtam...)

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5235
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.10.09. 08:16

Ricz írta:
2017.10.09. 07:52
Ácsi, melyik "1"? A pixeles csoda, amiben egy óra alatt végig kell menj az egészen? (Az pofon egyszerű, de lehet azért, mert gyerekkoromban is nagy kedvenc volt.) Vagy az 1 újrázása, a nagyon elfeledett "3D" alcímű, amiben a fő nehézség az irányítás és a kamerakezelés nehézsége, vagy a már fluid, megmozgató, de nem olyan nagy kihívást jelentő Sands of Time? :drop:
Az eredeti első, szóval ja, a pixelcsoda. :) Aztán lehet akkor tényleg én voltam béna, de rémlik, hogy kis taknyosként amíg a többi játékkal még általában próbálkoztam is, addig ezt mindig hamar abbahagytam, mert elég hamar az lett a vége, hogy beestem a szöges verembe, rámesett a plafon, leszúrt az ellenfél, stb. XD Szal nem igazán ez a mai "tök könnyen megy és az első achidat már azért megkapod, hogy beléptél a játékba"-típusú játék. :)

Illetve még Dodgerstől akartam kérdezni egy dolgot az előző postban, csak lyukas volt az agyam:
Dodgers írta:
2017.10.08. 05:09
...aki pont idén ruházott be egy használt SNES-re)
Apropó, a SNES Classic Mini-ről van valami híred? A NES-est sikerült megvennem (az sem volt egy egyszerű menet, vették, mint a cukrot, szóval nagy volt a konkurencia, illetve azt sem gondoltam volna, hogy egy plusz kontrollert szerezni hozzá nehezebb lesz, mint magát a készüléket felhajtani... XD), aztán később jöttek a hírek, hogy lesz egy ugyanilyen kiadás SNES-ből is, elvileg azóta már megjelent, de nem igazán hallottam róla semmit. (A NES-ért még jobban törtem magam, mert anno nekem olyan volt, a SNES csak pont azért érdekelt volna, mert az meg kimaradt. XD) Szóval az érdekelne, hogy végülis megjelent-e azóta, ha igen, akkor a magyar boltokba eljutott-e már, vagy esetleg elcsesztem és már mindet meg is vették? Erről van valami infód?
Kép

Avatar
Dodgers
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 368
Csatlakozott: 2011.03.07. 09:00
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Dodgers » 2017.10.15. 11:45

Titkos írta:
2017.10.09. 04:40
Szal ami nekem feltűnt, hogy egyrészt kevés kivételtől eltekintve a nehézségi szintet jól levitték sok esetben a béka segge alá, hogy kis túlzással tényleg "minden hülye" végig tudjon tolni akármilyen játékot most már. (Szal mit tudom én, ha ma jönne ki mondjuk a Prince of Persia 1, szerintem senki nem játszana vele 5-10 percnél tovább. XD) A másik, hogy túlzottan kinyalják a játékosok seggét és sikeresen rászoktatták őket arra, hogy minden játékbeli megmozdulásukért azonnal kapják a jutalmat, legyen az egy achievement, új skin, új fegyver, akármi.
Yep, és habár nem egyszer felkerült annak a témája az Aoi-n, hogy az animék mennyire lettek "kezsüálizálva" az évek alatt, személy szerint ezt a játékoknál jóval hangsúlyosabbnak érzem, és pontosan azért, mert az animékkel ellentétben a Nyugatnak nagyon sok beleszólása lett az évek alatt a játékok színterén, pontosan a hetedik konzolgeneráció, a PS3-X360-Wii éra óta. Egy kissé általánosítónak hangzik ez tudom, de pölö a "cinematic", "percekig járkálok azt' hallgatom a mondókákat" játékok iránti vonzódás echte kinevelése túlnyomórészt a nyugati fejlesztők érdeme volt, ahogy az is, hogy nagyon sok fejlesztő a lehető legegyszerűbb módon oldotta meg a minél szélesebb közönség elérését, magyarán inkább a prezentációra volt helyezve a hangsúly ahelyett, hogy a játékmenet építgetésén lett volna a figyelem, és ez pont egy olyan generációban történt, aminek ugyan érdeme, hogy NAGYON sok embert invitált a hobbiba (eleve a Wii is pont ezért volt marha sikeres), de számukra már eleve más sztenderd lett prezentálva még ha csak a PS2-Gamecube/Xbox generációt nézem is. Már abban az érában is volt egy bizonyos fokú nyitás a mainstream felé (pölö a God of War is ebben a generációban indult el), de főleg a PS2 kapcsán még megvolt egy egészséges egyensúly a higítottabb címek és a "játék" játékok között, amiket a hardcore-abb/ínyencebb, vagy akár csak szimplán kísérletező réteg is élvezhetett. Na pont ez lett megkavarva az utána jövő generációban, aminek a hatása most is érezhető, többek között az általad is emletett hátsó kinyalásban. Alapvetően persze nem lett volna rossz ötlet nyitva tartani a hobbit az új arcok számára, de az speciel engem is zavar, hogy nem egy játéknál veszem észre azt, hogy mintha a fő designer nem egy játékos fejével gondolkodna: erre a legjobb példa a "gyalogolok azt' megy a dialógus" húzás, ami első végigjátszások alkalmával még hellyel-közzel működne is, de egy esetleges végigjátszás során már jó eséllyel fog felesleges időhúzásként lejönni, amit még csak nem is ugorhatsz, mert akkor jaj, oda lesz az "immersion", az egyik újkeletű játékfejlesztői varásszó. És persze túl bonyolult sem lehet a játékmenet, mert akkor az egyszeri jóskapista nem fogja megvenni a folytatást, annak ellenére, hogy bármelyik magára adó rendező/designer tisztában van azzal, hogy egy játékot a játékmenete tart életben, aminél bizony előfordulhat, hogy magának a játékosnak is kell időt szakítania ahhoz hogy működjön. A Cuphead-nél is például idő kell ahhoz, hogy betanuld, hogy egy boss mikor mit csinál és hogyan, és azt hogyan lehet kikerülni, de teszem azt egy Devil May Cry-nál vagy egy Bayonetta-nál a harcrendszerrel is tisztában kell lenned, tudnod kell hogy maga a kombózás milyen üresjáratokat hagy a mozgásban, mikor tudsz megszakítani egy támadást és így tovább. És direkt hoztam fel ezt a három játékot, mert szépen lefedednek egy-egy szegmenst: a Cuphead játékmenete önmagában nem egy bonyolult valami, mert inkább a tartalom feldolgozásán van a hangsúly, míg a DMC-Bayo kettősnél ugye ezen felül maga a játék mechanika megértése is egy külön lépés, és akármelyiket veszed, a sztereotíp AAA fejlesztő úgy néz ezekre mint a leprásra. Ami valahol érthető is, hiszen a casual (nem rossz értelemben használom itt) közönség nagy része egyszerűen nem tudja, nem akarja (mert sír a szája, ahogy te is mondtad), vagy nincs ideje ezek kapcsán elérni a "got gud" státuszt, ami egyenlő a nem elég széles körben elérhető játékkal. Ilyen körülmények között meg persze, hogy adja magát a "könnyű nehézségi szint + DLC + lootbox" receptje, amit viszonylag gyakran lehet újramelegíteni és eladni, néha rávágván, hogy a túl drága költségvetésű játékok miatt kell ez.

Az persze mondjuk nem segít a helyzeten, hogy némelyik rendező/designer interrakív sztorimesélési médiumként tekint a játékokra semmint videojátékokra, pölö David Cage, vagy a The Order: 1887 fejlesztői majdhogynem rühellik a játékokat, és direkt "nem játék" játékokat akarnak összerakni, amire rátesz egy lapáttal az az enyhén hipszter gondolkodásmód még a hivatalos orgánumokban is, hogy a játékoknak túl kell már lépniük a játék státuszon, és igenis be kell bizonyítaniuk hogy egy felnőtt, a médiumból bármit kihozható művészeti ágról van szó, ami sajnos túl sokszor fullad túlzottan komolykodó, egyszer végigjátszható, íztelen-szagtalan progikba, amik epikusak-drámaiak-fenetudják, de inkább hatnak kínos önigazolásnak, semmint őszinte kreálmányoknak. Ebben a közegben pedig szinte adja magát, hogy a Dark Souls lett az atyaúristen, ami amellett hogy narratíva szempontjából tényleg nem rossz stílust képvisel (alig van egyenesen kimondva valami, és ha van is, azt is a játékosnak kell összerakni), a játékmenet terén is merészen vállalja fel azt, hogy tényleg egy játékról van szó aminek időt kell adni és oda kell figyelni, bár a lóláb azért kilóg abból a szempontból, hogy valahol nem lenne szabad így lennie. Nem olyan értelemben persze, hogy akkor most a DaS nem lehet jó (mert az), hanem az, hogy egy bizonyos szemszögből nézve annyi történt, hogy a From Software és Hidetaka Miyazaki mintha nem vettek volna tudomást arról, hogy milyen folyamatok zajlottak le a PS3-X360 korszak kezdete óta, és szimplán csináltak egy nagyon jó játékot, amit a környezete aztán bődületes magasságokba emelt. És bizonyos szintig a Cuphead-el is ez van, amikor egyesek az új sztendernek kiáltották ki, miközben ja, csak annyi történt, hogy végre kijött egy run n' gun játék, ami 20 évvel ezelőtt is simán megállt volna a lábán, és sok zsurnalista egyszerűen nem tudja elfogadni, hogy vannak olyan játékok, amik egy bizonyos közönség számára készültek. Pont úgy, ahogy egy könyv/film/satöbbi is készülhet egy célközönség számára, csak a videojáték, mint hobbi nem olyan rég vált szélesebb körben népszerűbb, elfogadottabb hobbivá, és még él az a (szerintem) naiv elképzelés, hogy minden játék mindenki számára fogyaszthatónak kell lennie. Önmagában nem is lenne hülyeség, mert például a Platinum Games (Bayonetta fejlesztő, többek között) mindig is figyelt arra, hogy sokrétű legyen a nehézségi fok választás lehetősége, de a Cuphead-féle játékoknál trükkösebb ez a helyzet, mert az élvezet túlnyomó része pont hogy a bossok leveréséből adódik a saját erőfeszítéseid révén, és vékony az a vonal, ahol a könnyítés ellenére ez még megvan és ahol már nincs. És ha azt nézem, hogy a legújabb Assassin's Creed-ben lesz olyan mód, ahol mindennemű harc és kihívás ki lesz véve annak érdekében, hogy békésen lehessen kalandozni a játék világában, na meg a linkelt cikket, ahol a cikkíró lelkesen ágál egy boss skip funkcióért (amellett, hogy nagyon szép példázata annak a fazon, hogy mitől "puhány" a mostani játékipar), akkor semmi nem garantálja, hogy például addig ne nyugodjon a panaszáradat, amíg a Cuphead-ben is lesz boss skip gomb, ami meg ugye úgy folytaná meg a játékot ahogy van.

Mindehhez azért hozzáteszem, hogy mintha a nyolcadik konzolgeneráció (PS4-X1-Switch) kezdené valamelyest újra felfedezni, hogy mik is igazából a játékok (inkább a PS4-Switch kettős), mert példának okáért az idei év felhozatala röhögve vágja haza az előző generáció évei közül nem is egyet, de általánosságban nézve is egy NAGYON jó év volt az idei videojáték szempontjából (és még a Super Mario Odyssey hátravan, ami simán az egyik legkreatívabb Mario játéknak látszik, ami valaha készült), és nem egy esetben pont azért, mert ezek a címek ki tudtak bújni a cinematic DLC/lootbox pokolból, és inkább azzal voltak elfoglalva, hogy igazán játékok legyenek (pölö a Zelda: Breath of the Wild, ami azon ritka open world játékok egyike, ahol a narratíva egyrészt nem száraz és pocsék rosszul tempózott, másrészt a játékmenet se a szokásos "csináld ezt-csináld azt 80 órán keresztül). És mindezek után jó kérdés persze, hogy az anime ipar milyen lehet, de abban a szegmensben szerintem még megvan a kettősség a fadeknek való behódolás és az univerzum természetes törvénye között, magyarán minden korban van egy rakás szar, amit aztán az idő szépen el fog tüntetni, ahogy anno sem minden hónapban landolt egy NGE vagy egy CB. Azt sem mondom persze, hogy nem változtak volna hellyel-közzel objektíve rosszabbra a dolgok, de ha azt nézem, hogy régebb óta vagyok videojáték fan mint anime fan, az előbbi szerintem nagyobb kakiban van már csak a nemzetközibb vonzerő miatt is, míg az animéknél gyakrabban érzem azt, hogy még megvan az a bizonyos vonal az ismertebb-kommerszebb meh cuccok között, és az olyan között, amiket lehet hogy nem reklámoznak annyira, de érdemes beléjük időt feccölni (ez külön áll a magyar viszonylatokra, mert teszem azt AA-n nem egy túltárgyalt anime a Mahoujin Guru Guru remake).

Titkos írta:
2017.10.09. 08:16
Dodgers írta:
2017.10.08. 05:09
...aki pont idén ruházott be egy használt SNES-re)
Apropó, a SNES Classic Mini-ről van valami híred?
Igen, megjelent azóta itthon is (pont a múlt hónap végén), és azt mondjuk nem tudom, hogy a hazai készlet hogy áll konkrétan, de világszinten azért figyelt arra a Nintendo hogy ebből ne marha keveset gyártson le (és ráadásul mintha a "skalpereknek" is nehezebb dolga lett volna a felhalmozással), szóval szerintem jobban áll a hazai ellátottság, mint az NES Classic-nál volt. Kár is, hogy nem voltál a mostani Conon, mert például két eladó SNES Classicot is láttam negyvenezerért, ami viszont nem tudom, hogy a konzolszekció felkészültségét dicséri-e, vagy tényleg az SNES Mini elérhetőségét példázza. Már csak azért is, mert egyrészt nekem nem rémlik, hogy lett-e volna valaha eladó NES Classic kihozva, másrészt a mostani kínálat meglepően erős volt, talán a legerősebb amit láttam eddig. Inkább a PS4-Switch-3DS dominált, de pölö PS4-re nem csak a sablon AAA címek voltak kihozva, a Switch-hez kvázi az összes említésre méltó, dobozos változatban is megjelent játék kapható volt (még a Zelda: Breath of the Wild is, ami anno nyitócím volt), és 3DS-re is volt annyira decens a választék, hogy egy Pokémon Omega Ruby-val távoztam a pulttól. Ezekhez mérten mondom, jó kérdés hogy ez mennyire jellemzi az SNES Classic itthoni elérhetőségét, de szerintem jóval kevesebb szívás lenne vele mint az NES Classic-nál.

És ha már Cuphead-Cupcakes -> :wtf:
Kép Kép

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5235
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.10.15. 15:11

"A játékipar sokkal jobban elkurvult, mint az animeipar" témához: igen, ebben van valami, szóval akármennyit is szoktuk itt szidni a "mai animéket", azért még úgy általában legalább évi 1-2 sorozatot én is megnézek az újak közül is. Ellenben játékok közül ha utánagondolok, hogy az elmúlt kb. tíz(!) évben miket vettem, gyakorlatilag kimerül a lista a Portal 1-2-ben, a Witcher trilógiában, illetve a Blizzard cuccaiban. Ez elég kevés ahhoz képest, hogy mekkora időintervallumról beszélünk, illetve ahhoz képest, hogy mondjuk a 90-es évek végén, 2000-res évek elején még ennek a sokszorosával játszottam. Vettem persze egyéb címeket is, de azok mind kivétel nélkül vagy valamilyen régi klasszikus újbóli elérhetőségei (pl. a ToonStruckkal én egészen addig nem tudtam játszani, amíg múlt hónapban végre fel nem dobták Steamre, pedig évekig szemeztem vele), vagy valamilyen régi klasszikus felújított változatai (végig szinkronizált Monkey Island 1-2, az eredeti hangokkal: amikor egy álom valóra válik *____*). Oké, persze erre rá lehetne fogni, hogy időből sincs már annyim játszogatni, mint anno 12-15 évesen, ami egyrészt valahol igaz, másrészt viszont ha megnézitek, hogy milyen sűrűn irkálok pl. itt fórumon a Blizz játékok topicjaiba, akkor azért látszik, hogy messze nem ez a helyzet, csak egyszerűen ők azok, akik még mindig inkább a "fun faktort" helyezik előtérbe 1-1 játék kapcsán és nem "megreformálni" akarják a műfajt, vagy bizonyítani, hogy "fú kérem, ez itt egy komoly médium, most meg fogjuk haladni a "játék" mivoltát és valami mást fogunk csinálni belőle!" (Volt, hogy meg is kaptam már több helyről, hogy a Blizz is igazából "kommersz cuccokat" gyárt, amit mindig egy máshol már bejáratott formulától lopnak, de köszönöm, én ezekkel elvagyok. XD)

SNES Classic Mini-hez: Köszi, akkor ezek szerint még épp időben kezdem vadászni, talán még nem fogyott el az összes, ha csak a múlt hónap végén jelent meg. XD (És még megelőzhetem a karácsonyi vásárlási őrületet, ami hamarosan kezdődik és ilyenkor minden magyar 1-2 hónapig annyit költ, mint egy amerikai... XDDD)
Dodgers írta:
2017.10.15. 11:45
És ha már Cuphead-Cupcakes -> :wtf:
Hehe, na ez itt picit off, de dióhéjban: amikor az MLP G4 elindult úgy 2011 körül, ugye felkarolta a felnőtt fandom, akiket ma már bróniknak nevezünk és ez viszont hozta magával azt is, hogy megjelentek az olyan beteg fazonok, akik azt élvezik, hogy minél aranyosabb, ártatlanabb szereplőket minél gorefestebb helyzetekbe hozzanak. Ezért valamelyikük megírta ezt a "Cupcakes" nevű ficet, aminek röviden az a története, hogy Pinkie Pie bekattan és habcsókokat süt a ledarált barátaiból. :dirr: (Az egésznek annyi köze van a canonhoz, hogy Pinkie-nek volt egy canon "Cupcakes" dala, illetve egy epizód, amiben szomorúsága miatt enyhén előjött belőle egy "pszicho én", ez utóbbiból csináltak a fanok egy darabolós gyilkost, ami nyilván túlzás, de mondom, itt direkt egy ilyen polgárpukkasztó gorefest volt a cél.) A fic aztán egyfajta "cult classic" lett, szal még aki nem is olvasta, az is tudja a fandomban, hogy micsoda, olyan "híressé" (vagy inkább hírhedtté) vált. XD
Kép

Avatar
alvaro
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: alvaro » 2017.10.15. 18:57

Puhaság és elkurvulás ide vagy oda, a Cuphead ezen a ponton kezd inkább őrjítővé, mint ösztönzővé válni. Az első repülős boss (van több is?), Hilda Berg teljesen megakasztott, legalább kétszázszor próbáltam, és a korábbi pályákkal ellentétben jó ideje nem érzem a fejlődést, nem jutok egyre-egyre tovább, hanem ugyanott vagy korábban meghalok, nem tudok a párhuzamos támadásokra figyelni, mindenképp felőrli a HP-imat a végére. Egyszerűen elértem a képességeim határát és úgy néz ki, legfeljebb nagyon-nagyon sok próbálkozás alatt valami nagy szerencse vihet csak át itt. Lehet, hogy most kéne megnéznem, van-e valami hasznos upgrade a boltban, vagy nem tudom...

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5235
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.10.30. 14:36

Junchi írta:
2017.10.30. 07:38
Na, ha már így szóba került a regényfolyam, kicsit elmélkedtem a napokban, hogy akarok e ezzel a világgal és karaktereivel olvasható halmazállapotban (is) foglalkozni (merthogy a játékot még mindig nyüstölöm, főleg most, hogy 50%-os deal volt a HoS és a B&W DLC-ken, meg sikerült másodszor is kivinnem előtte)...
Apropó, a játékokból mind a három részt végigvitted, vagy csak úgy random nekiugrottál a harmadiknak, mert most épp ez az aktuális legújabb epizód? XD
Kép

Avatar
Junchi
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2017.10.30. 18:19

Titkos írta:
2017.10.30. 14:36
Apropó, a játékokból mind a három részt végigvitted, vagy csak úgy random nekiugrottál a harmadiknak, mert most épp ez az aktuális legújabb epizód? XD
A PS4-et ezzel a játékkal együtt vettem (a másik a GTA 5). Abszolút új volt nekem ez a cím, addig kábé csak annyit tudtam róla, hogy valami hamufehér hajú csávó van benne, aki kardozik. :D Nem kellett mondjuk sok, hogy teljesen elvarázsoljon, ha meg maximalista az ember, akkor pláne (mire mindent összeszed, felkutat, etc.).

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5235
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.11.08. 13:41

Mehetne az offba is talán, de mivel gamer-terminológia, itt valószínűleg nagyobb eséllyel fogok rá választ kapni: nem tudjátok véletlenül, hogy ez a "whales" honnan jön? Azokra az emberekre használják, akik free to play játékokba is öntik a pénzt, szal Hearthstone-ért fizetők, egyéb ingyenes mobiljátékokban skinekért valódi pénzt adók, stb-stb. Tehát hogy kikre használják, azt értem, de miért "bálna"? Kvázi én ugyanezeket szoktam lemágnásmiskázni, abban viszont van is logika, de ebben? XD Vagy ez valami "sok a pénze -> biztos vastag a pénztárcája, meg ő is" logikán alapszik? XD Tényleg nem tudom elképzelni. XD (AMV-knék volt amúgy hasonló, ahol a gagyikat elnevezték "AMW-knek", később meg mintha már ott is csak "Whale"-eztek volna, de ott ugye arról szólt a dolog, hogy eleve az Anime Music Videos rövidítése volt a szó és sok kezdő ezt nem tudta, emiatt W-vel írta, mire a régi motorosok cikizésként kitalálták, hogy "haha, ez akkor biztos Anime Music Whales".) Példamondatok:

"3 expansions and the pre order is now more expensive. sorry blizzard its just a game for whales now."

"no matter how F2P friendly a game is, every mobile game is geared towards whales."

"Oh, and, go play Arche Age, its the perfect p2w crap game for whales."
Kép

Avatar
Ricz
Profi
Profi
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.11.08. 17:49

Titkos írta:
2017.11.08. 13:41
Mehetne az offba is talán, de mivel gamer-terminológia, itt valószínűleg nagyobb eséllyel fogok rá választ kapni: nem tudjátok véletlenül, hogy ez a "whales" honnan jön? Azokra az emberekre használják, akik free to play játékokba is öntik a pénzt, szal Hearthstone-ért fizetők, egyéb ingyenes mobiljátékokban skinekért valódi pénzt adók, stb-stb. Tehát hogy kikre használják, azt értem, de miért "bálna"? Kvázi én ugyanezeket szoktam lemágnásmiskázni, abban viszont van is logika, de ebben? XD Vagy ez valami "sok a pénze -> biztos vastag a pénztárcája, meg ő is" logikán alapszik? XD
A Fate/GO English Community csoportban azzal magyarázták nekem ezt a kérdést, hogy "zsíros [ki van tömve pénzzel] és bőg, ordít, ha nem kapja meg, amit akart, ha meg igen, akkor világgá kürtöli nagy e-pénisz keretében, ami legalább akkora, mint egy bálnáé [ami 2,4 métertől akár (erekcióval) 5 méter is lehet a kék bálna kifejlett példányainál, ami az állatvilág legnagyobb pöcse is egyben, fyi]".

Avatar
Foma
Haladó
Haladó
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2017.11.04. 20:58
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Foma » 2017.11.08. 21:31

Ricz írta:
2017.11.08. 17:49
Titkos írta:
2017.11.08. 13:41
Mehetne az offba is talán, de mivel gamer-terminológia, itt valószínűleg nagyobb eséllyel fogok rá választ kapni: nem tudjátok véletlenül, hogy ez a "whales" honnan jön? Azokra az emberekre használják, akik free to play játékokba is öntik a pénzt, szal Hearthstone-ért fizetők, egyéb ingyenes mobiljátékokban skinekért valódi pénzt adók, stb-stb. Tehát hogy kikre használják, azt értem, de miért "bálna"? Kvázi én ugyanezeket szoktam lemágnásmiskázni, abban viszont van is logika, de ebben? XD Vagy ez valami "sok a pénze -> biztos vastag a pénztárcája, meg ő is" logikán alapszik? XD
A Fate/GO English Community csoportban azzal magyarázták nekem ezt a kérdést, hogy "zsíros [ki van tömve pénzzel] és bőg, ordít, ha nem kapja meg, amit akart, ha meg igen, akkor világgá kürtöli nagy e-pénisz keretében, ami legalább akkora, mint egy bálnáé [ami 2,4 métertől akár (erekcióval) 5 méter is lehet a kék bálna kifejlett példányainál, ami az állatvilág legnagyobb pöcse is egyben, fyi]".
Na, ez nekem is új információ. Köszi a felhomályosítást. :D Mondjuk a bálna pénisz mérete is érdekes volt. :P
Kép

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5235
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.11.13. 01:42

Ricz írta:
2017.11.08. 17:49
A Fate/GO English Community csoportban azzal magyarázták nekem ezt a kérdést, hogy "zsíros [ki van tömve pénzzel] és bőg, ordít, ha nem kapja meg, amit akart, ha meg igen, akkor világgá kürtöli nagy e-pénisz keretében, ami legalább akkora, mint egy bálnáé [ami 2,4 métertől akár (erekcióval) 5 méter is lehet a kék bálna kifejlett példányainál, ami az állatvilág legnagyobb pöcse is egyben, fyi]".
Köszi, így már értem. :lol:
Kép

Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1544
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos » 2017.11.15. 16:07

StarCraft II Free to Play: Legacy

A mai naptól StarCraft 2 F2P üzemmódba váltott ami annyit tesz hogy történet trilógia első harmada ingyenes végig játszható valamint természetesen a multiplayer és arcade modok is ingyen játszhatók.

Avatar
Foma
Haladó
Haladó
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2017.11.04. 20:58
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Foma » 2017.11.15. 18:59

ViharTáncos írta:
2017.11.15. 16:07
StarCraft II Free to Play: Legacy

A mai naptól StarCraft 2 F2P üzemmódba váltott ami annyit tesz hogy történet trilógia első harmada ingyenes végig játszható valamint természetesen a multiplayer és arcade modok is ingyen játszhatók.
Sajnos, mire anno megjelent a SC2 első felvonása, már rég hidegen hagyott az RTS műfaj. Azóta sem változott a hozzáállásom, úgyhogy sanszosan kihagyom. Viszont annak örülök, hogy elérhetővé tették. :) A régi játékaikat is fel kéne már pakolgatni (Diablo1-2, Warcraft1-3, főleg ha már a SC első része elérhető).
Kép

Avatar
Junchi
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2017.12.03. 19:22

Witcher 3

A Blood & Wine DLC teljesítésével a végletekig kijátszottam ezt a játékot. Maradt ugyan még egy-két ending, meg hülye trófea, de a (szerintem) összes elérhető küldetést teljesítettem, az összes helyet felkutattam a világában, megszereztem minden kardot/páncélt/satöbbit (kivéve egy glitchelt szart... >_>), legyűrtem ökölharcban mindenkit, a gwent paklim teljes, lovaglásban is én vagyok az alfa, az elérhető bomba/olaj/mutagén etc. fejlesztések mindegyike megvan, a végére pedig egy Lv88-as Geralt fejezte be a pályafutását, megkaptam a visszavonulásomat jelképező birtokot Corvo Biancóban, ahová még Ciri is benézett végül és úgy döntött, velem akar élni egy fedél alatt. (Megérte a true endinges New Game+-t továbbvinni, meg mellőzni a második végigjátszásnál a románcot Triss-szel és Yennel. A hölgyállományból nekem magasan ő volt a kedvenc végig.)

És most... egy gigantikus üresség tátong a szívem helyén. Mikor több, mint négy hónapig nyúzol egy játékot, akkor valahogy mocskos mód a szívedhez tud nőni, pláne egy olyat, ami folyamatosan, az elejétől a végégig megtudott lepni, mindig volt valami, amit érdemes volt csinálni, és egyáltalán tényleg az a cucc, amiből 10 évente készül EGY hasonló. Mikor 2011-ben megvettem, az Uncharted második része volt az utolsó játék, amire megadtam a maximális pontszámot, de ez most végre megtört. Négy hónapig abban az extázisban tartott, ami egykoron jellemezte az egész gamer oldalamat, úgyhogy meghajlás, gyűrűre csók nyomás, meg minden, ami csak illetheti a lengyel CD Projekt REDet.

10/10

Avatar
Foma
Haladó
Haladó
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2017.11.04. 20:58
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Foma » 2017.12.04. 04:48

Junchi írta:
2017.12.03. 19:22
Witcher 3

A Blood & Wine DLC teljesítésével a végletekig kijátszottam ezt a játékot. Maradt ugyan még egy-két ending, meg hülye trófea, de a (szerintem) összes elérhető küldetést teljesítettem, az összes helyet felkutattam a világában, megszereztem minden kardot/páncélt/satöbbit (kivéve egy glitchelt szart... >_>), legyűrtem ökölharcban mindenkit, a gwent paklim teljes, lovaglásban is én vagyok az alfa, az elérhető bomba/olaj/mutagén etc. fejlesztések mindegyike megvan, a végére pedig egy Lv88-as Geralt fejezte be a pályafutását, megkaptam a visszavonulásomat jelképező birtokot Corvo Biancóban, ahová még Ciri is benézett végül és úgy döntött, velem akar élni egy fedél alatt. (Megérte a true endinges New Game+-t továbbvinni, meg mellőzni a második végigjátszásnál a románcot Triss-szel és Yennel. A hölgyállományból nekem magasan ő volt a kedvenc végig.)

És most... egy gigantikus üresség tátong a szívem helyén. Mikor több, mint négy hónapig nyúzol egy játékot, akkor valahogy mocskos mód a szívedhez tud nőni, pláne egy olyat, ami folyamatosan, az elejétől a végégig megtudott lepni, mindig volt valami, amit érdemes volt csinálni, és egyáltalán tényleg az a cucc, amiből 10 évente készül EGY hasonló. Mikor 2011-ben megvettem, az Uncharted második része volt az utolsó játék, amire megadtam a maximális pontszámot, de ez most végre megtört. Négy hónapig abban az extázisban tartott, ami egykoron jellemezte az egész gamer oldalamat, úgyhogy meghajlás, gyűrűre csók nyomás, meg minden, ami csak illetheti a lengyel CD Projekt REDet.

10/10
Te jó ég, egy ekkora játékot teljesen kitolni, na ehhez nem lenne türelmem. :) Kb. emiatt nem játszom már szerepjátékkal sem. Pedig anno tetszett a Neverwinter Nights, meg az SWTOR is (utóbbinál egy vicc, hogy MMORPG lett, főleg, hogy az MMO része mind a mai napig inkább alibi).
Kép

Avatar
Ricz
Profi
Profi
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.12.04. 10:48

Kitoltam a Fallout 4-et (a végén már rá rusholtam, mert a Nuka-World és az Automaton DLC-k kifejezetten untattak, míg Far Harbort élveztem), és... hát... ezer sebből vérző. Gyakorlatilag, ha nem figyelem Oxhorn csatornáját, hogy hova érdemes ellátogatni, akkor gyakorlatilag semmi az ég egy adta világon nem vesz rá arra, hogy barangoljak, felfedezzek. Nagyon elvétve kapsz misc questeket, amiket a 3-ban és a New Vegasban még szórtak. Azokban mindig volt a rendes questek mellett legalább 10 ilyen minimum. Itt meg sose 5-nél több. Ez eléggé visszanyeste a kedvemet a felfedezésektől. A frakcióháború is elég elfuserált volt, az ellenőrző pontokat pucolni rohadtul utáltam, ahogy egyik-másik település segítségére menni is. Ebben nagyon jól teljesített: rángat ide-oda, csak azt nem hagyja, hogy felfedezz valamit a térképen, vagy épp a dungeon kellős közepén vagy, és akkor menjél oda, különben szopóka-nyalóka, kezdheted elölről az adott település bevonzását... Sztorira meg eh... A 3-ban szerettem, hogy vannak éles kontúrok, a Vegasban meg azt, hogy nyilvánvalóan árnyalják a feleket. Itt meg végig a szürkeségbe vagy taszítva, és a rossz értelemben: egyikkel se tudsz azonosulni, nem mondhatod rájuk, hogy inkább velük szimpatizálsz, akivel meg érdemes lenne kitolni (Minutemen és Railoroad), azokkal meg a dumatárcsa miatt cseszheted. Haver nagyon imádta védeni, hogy "de a közösség, meg a modok tömkelege élvezetessé teszi"... Ja, csak épp régen rossz egy játék esetében, ha az alap, vanilla játékot a modok és a közössége tartják életben, kizárólag azokkal fogyasztható.

Ezen kívül neki futottam még más címeknek. Egy DOOM 3: BFG Edition veterán fokozaton (majd jöhet a Resurrection of Evil és a Lost Mission, a régi Doomok, és a rémálom fokozatok). Illetve most tolok a legnehezebb szinten egy CoD Black Ops-ot, ami eddig egész jó és hangulatos, ahogy a világháborús címek, vagy az MW-trilógia volt. Egyelőre Bajkonurban vagyok, ott hagytam abba reggel, hogy már iszkiri van kifelé, mert nekem meg iszkiri volt dolgozni.

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5235
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.12.06. 16:03

Junchi írta:
2017.12.03. 19:22
És most... egy gigantikus üresség tátong a szívem helyén. Mikor több, mint négy hónapig nyúzol egy játékot, akkor valahogy mocskos mód a szívedhez tud nőni, pláne egy olyat, ami folyamatosan, az elejétől a végégig megtudott lepni, mindig volt valami, amit érdemes volt csinálni, és egyáltalán tényleg az a cucc, amiből 10 évente készül EGY hasonló.
Csak úgy jelzem, hogy még mindig van ennek a cuccnak két korábbi része is, illetve ott van a (múlt hónaptól kezdve immár teljes) magyar nyelven is elérhető eredeti könyvszéria is... :D *fizetett hirdetésünket hallották* :lol:
Junchi írta:
2017.12.03. 19:22
Mikor 2011-ben megvettem, az Uncharted második része volt az utolsó játék, amire megadtam a maximális pontszámot, de ez most végre megtört.
Na igen, néztem is, mert kb. egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor adsz te bármilyen filmnek/játéknak/animének 10/10-et, de az is igaz, hogy ha bármi megérdemli ezt, akkor a "Witchy" aztán mindenképp. :D Szoktam is mondogatni, hogy "bár a játékokkal még nem játszottam, de ha csak fele annyira jók lesznek, mint a regények, nagy bajom már nemigen lesz velük". :)
Kép

Avatar
Junchi
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2017.12.09. 08:15

Titkos írta:
2017.12.06. 16:03
Csak úgy jelzem, hogy még mindig van ennek a cuccnak két korábbi része is, illetve ott van a (múlt hónaptól kezdve immár teljes) magyar nyelven is elérhető eredeti könyvszéria is... :D *fizetett hirdetésünket hallották* :lol:
Well, még ha félre is tesszük a tényt, hogy nem vagyok az a nagyon tipikus book-a-holic, a könyvekkel kapcsolatban már kifejtettem az álláspontomat, szal nekem nagyon hiányozna a "vizuális közeg", a döntéseim szabadsága, a világ felfedezése, stuff.
Titkos írta:
2017.12.06. 16:03
Na igen, néztem is, mert kb. egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor adsz te bármilyen filmnek/játéknak/animének 10/10-et, de az is igaz, hogy ha bármi megérdemli ezt, akkor a "Witchy" aztán mindenképp. :D
Well, a 10/10 nálam nem csak a minőségi csúcskategória numerikus megfelelője, hanem van egy kicsi "hozzátett valamit az életemhez" mellékzöngéje is, ami lehet kicsit túlzónak/szentimentálisnak hat, de minél jobban belegondolok ebbe, annál inkább igaz. Ennél fogva mondjuk ezekből van a legkevesebb, animéknél ez darabra lenni 8, filmeknél 6, gammáknál pedig (a Witcher 3-mal együtt) 5 (ha már a threaden belül vagyunk, a másik négy a PS2-es Gran Turismo 4, a Resi 4, az utolsó Onimusha, illetve PS3-on az említett Uncharted 2, jobb napjaimon esetleg még a Super Mario 64-et is ide szoktam venni).

Avatar
Ricz
Profi
Profi
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.12.10. 02:41

Na, elkezdtük szétbarmolni a szobámat (letéptük a lambériát, tapétát, kikötöttük a konnektorokat, csak a váltókapcsolót hagytuk fenn, amelyik szekrény mozdítható volt, azt szétkaptuk és kivittük), így egyelőre a könyvtárszobám padlóján alszom japánosan (é.: egy kiterített ágyneműn). Így gyakorlatilag a laptop képességeire vagyok szorulva. Ez áll jelenleg:
100% Orange Juice - egy RPG-vel kevert "Ki nevet a végén?" játék, aminek meglehetősen bugyuta és botegyszerű sztorija van. Csak a többi Orange Juice játék (pl. 200% Mixed Juice, Acceleration of Suguri, Sora) fényében érdekes. Az egyik Animagazinban már írtam róla bővebben is.
Clicker Heroes - Eh, valamivel el kell ütni az időt.
Egyptian Senet - Amennyire szeretem a történelmet, úgy ezt az ókori egyiptomi sakkot annyira nem tudom élvezni. Heti egy játszma a gép ellen, akit még legnehezebb szinten is (fáraó) sikerült elvernem zsinórban eddig 4x.
Panty Party - Ez a játék az ecchikedvelők nedves álma lehetne, ahol női bugyiként kell püfölni és lőni a másik női bugyit. Ne kérdezzetek semmit...
Corruption of Champions - Egy közösségi fejlesztésű flash-RPG erős 18+ tartalommal. A sztorit lényegében magadnak írod, a keret pedig az, hogy a falvadból egy másik világba küldött hős vagy, és az a célod, hogy megtisztítsd azt a világot a démoni befolyásoltságtól. Igen ám, de minden tetted valamilyen szinten kihatással lesz rád, a kaja transzformatív és ha túl sokat eszel az egyikből, akkor elbutul a karakter, és teljesen átváltozik valamivé. A transzformatív kajákat persze lehet kombinálni, így elég pofás és rémisztő szörnyszülötteket alkotva. Az egész szöveges alapú, szóval nincs rajzokkal, vizuálisan megtámogatva.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 2 valamint 0 vendég