Na, múlt héten ugye átesett a játék egy kisebb ráncfelvarráson, ami a következőket tartalmazta:
-stealth egyszerűbben kiszúrhatóvá tétele, ennek folyamányaként a stealth hősök átalakítása (erről nem tudok nyilatkozni, nem játszottam még stealth hőssel a változtatás óta)
-ammo kiszedése a keepek és fortok eszköztárából, tehát most már korlátlan számban lődöznek a tornyok, illetve a regen globe-okat is bármelyik csapat fel tudja venni, nincs "kiosztva" többé, hogy melyik szívecske kié (ezek meg szerencsére annyira nem érződtek a játékmeneten, hogy ha Blizz nem szól ezekért külön, lehet alig vettem volna észre XD)
-újfajta matchmaking rendszer, most már nem csak a win/lose arányt nézi a játék elvileg, hanem az egyéni performanszodat is a meccs során és elvileg ezt is figyelembe veszi, amikor összeállítja a csapatot
Én most ez utóbbiról szeretnék nyilatkozni, ugyanis az elmúlt egy hét során volt időm tesztelni a cuccot és szerintem itt valamit erősen elbaszhattak Blizzék. Ugyanis azt vettem észre, hogy
aránytalanul OP egyik vagy másik csapat. És most senki ne jöjjön azzal, mint anno Vree a HS esetében, hogy "á, a játékkal semmi gond, csak te vagy béna benne!", mert egyrészt azért kb. egy évnyi szinte folyamatos játék után ki tudom szúrni, ha hirtelen megváltozik benne valami, másrészt nem azt mondtam, hogy sosem nyerünk, hanem hogy aránytalanul, szinte igazságtalanul erős egyik vagy másik fél. Ergo vagy mi verjük szarrá az ellent kb. 13 perc alatt, vagy fordítva. Ezt meg én egyik verzióban sem élvezem, mert ha mi vagyunk jóval erősebbek, akkor unalmas és szánalmas nézni, ahogy az ellenfél csapatából 1-1 teamfight során úgy robbannak fel sorban az ellenfelek, mint a tűzijáték rakáték, ha pedig ők törlik fel velünk a betont, akkor azt frusztráló látni, hogy akárhogy teszi oda magát mindenki maximálisan, egyszerűen nem tudunk nyerni, mert olyan, mintha előre el lenne döntve, hogy "márpedig X csapat győzni fog, Y meg szopni". Szóval nem is arról van szó, amikor látványosan játszunk bénán és azért veszítünk, mert sokszor olyankor még nyugtázom is, hogy "hát igen, megérdemeltük, ott csesztük el, ahol csak lehetett", hanem mindenki hozza a maxot, épp csak az ellenfél csapata meg diamond-szinten adja, ezért ha a fejünk tetejére állunk, sem tudjuk leverni. Ez meg így szvsz gázabb, mint a korábbi matchmaking. Mert igen, a korábbi rohadtul random volt, szinte teljes véletlenségből hajigálta össze az ötfős csapat embereit, viszont pont emiatt a randomság miatt fordulhatott az elő, hogy gyakran óriási fordításokat lehetett csinálni, akár a meccs vége felé is, vagy ha te mondjuk megkaptad csapattársnak "Gyogyós Pistikét", akkor legalább reménykedhettél benne, hogy hátha az ellenfél is kikapott egy hasonló gyp-st és akkor kiegyenlítődik a csapatok ereje. XD Illetve az utóbbi miatt volt, hogy nemritkán elhúzódott 1-1 meccs 20-25 percesre is, de ha nagyon egyenlőek voltak az erőviszonyok, akkor nem voltak ritkák a fél órás partyk sem. Ez meg azért is jó, mert hosszabb meccs = plusz XP. Volt, hogy egy elvesztett, de 30-32 perces meccsért annyi XP-t kaptam, mint 2-3 megnyertért, amiknek viszont 10-13 perc alatt végük lett. (Meg ugye korábban írtam itt is, hogy milyen feelinges "Dragonball pillanat" tud lenni, amikor már minden épület szép van verve, a harmincadik percnél jártok, harmadjára hozza el valaki a bosst, vagy ötödjére rusholnak a zergek Braxison, stb-stb...
) Na, most sajnos ezt is elfelejthetem, mivel attól, hogy az új matchmaking kis túlzással "profi ranked játékosok vs a kisegítő iskolások" stílusban válogatja össze a csapatokat, ezért az erősebb kíméletlenül el fogja söpörni a gyengébbet. Most már ott tartunk, hogy ritka, ha egyáltalán 15 percig elhúzódik egy meccs, de az igazán kíméletlenek úgy 6-8 perc alatt képesek szétverni a core-t. (Ez ugye olyan rövid idő, mint egy átlag meccs legkönnyebb AI fokozaton, szóval ez "picit" durva...) Mondjuk ez mind quick match, nem tudom, hogy ranked-en mi a helyzet, de szerintem ezzel részben pont a játék élvezetét, a "bármikor fordulhat az állás és jó sokáig elhúzódhat a harc"-feelinget nyírták ki, és megint nem tudok nem arra gondolni, hogy a hülye Casual Pistikék miatt kellett ez is, mert "de anya, az OW-ben max hat perc egy meccs, itt mééé olyan hosszúúúú???" -____- Értitek, ki a fene akarja megerőltetni magát, ha már úgy az első öt perc után látja, hogy melyik oldal javára van "lezsírozva" a meccs? Amúgy meg ez a legrosszabb: hogy szinte elrontani sem lehet. Volt, hogy csak azért tartott 20 percig egy menet, mert bár érezhetően mi voltunk az erősebbek, de tököltünk, szarakodtunk a campek elfoglalásával, stb-stb. Na most a korábbi HotS-ban ez lett volna az ellenfél esélye, hogy fordítson az álláson és ő kerekedjen felül, ha már tényleg bénázunk, de itt nem, még így is minden teamfightban jobbra-balra tudtuk ölni őket és már én éreztem magamat hülyén, mert ez így nem dicsőség, ez csak gáz... :/
Szóval kíváncsi lennék, hogy ha játszott valaki QM-ben mostanság az elmúlt egy hét alatt, akkor mire jutott, csak én képzelem be ezt az egészet (bár kétlem...), vagy tényleg ilyen eltoszott módon csinálták meg Blizzék az új matchmaking rendszert?
Saját példa egy fél órával korábban játszott meccsemről. Mi a jó élet ez? Az ellenfél három egész szinttel van fölöttünk (emlékszem, anno már két szint különbségnél húztuk a szánkat, mert az mindig annak volt a jele, hogy valamit nagyon rosszul csinálunk, illetve olyankor már nehéz az ellenfelet utolérni...), mindez a 12-13 perc környékén (lassan a 20-as talentokat nyugodtan kiveheti Blizz a játékból, olyan szinten rövidek a meccsek, hogy senki nem jut el odáig... látjátok, még az ellenfél is csak lvl 16-os volt és már nyertek is), de ami a legbeszédesebb, az a kill arány (7-23, nem is valami 18-23, vagy ilyesmi, szal érzitek...), meg az, hogy míg nekik 28-on áll a core-juk, addig mi már 7-nél járunk. Szóval semmi nem működött: az objective-nél nem tudtunk tornyot foglalni, a teamfightokban nem tudtunk ölni, stb-stb. És mondom, ez nem valami kivételes eset, hanem a meccsek 90%-a ilyen volt az elmúlt héten/napokban. Szóval nem tudom, kinek jó ez a "előre le van zsírozva, hogy a bokszoló megfekszik a hatodik körben és a maffia embere nyeri a mérkőzést" stílus, de én kérném vissza a szórakoztató, fun, nem esélytelen, skill-alapú játékomat.