Re: Milyen rossz filmet láttál mostanában?
Elküldve: 2015.08.19. 00:40
Egyébként mivel látom, hogy még mindig téma, elárulom, hogy igazából nekem a JW egy totál közepes film volt. Nem rossz, de nem is jó. Jobb, mint a 3, de rosszabb, mint az első kettő. Összességében csalódás, de egyszer simán végignézhető. Az viszont végképp röhejes, amikor ilyeneket olvasok, hogy "méltó a legelső részhez!", pláne azoktól, akik közben a Lost World-öt meg szénné fikázták, leginkább a plothole-ok és az idegesítő szereplők miatt, holott ezek szerintem hatványozottan voltak jelen a JW-ben. (Sőt, "StarLordon", meg a "magassarkús nénin" kívül az összes kari mehetett volna a levesbe. Külön "bónusz pontot" ér, hogy még a kölyköket is kedvem lett volna bedarálni, pedig engem általában nem szoktak annyira zavarni a gyerekszereplők a filmekben, mint sokan másokat.) Szal ha már nekem feltűnnek a film logikai hibái (pedig általában inkább a hangulatra megyek rá, ha az rendben van, hajlamos vagyok sok mindent megbocsátani a filmnek), akkor nagy a baj. Néhány példa a teljesség igénye nélkül, amik így hirtelen eszembe jutnak:
-Az Indominus Rex elvileg hő alapján veszi észre a zsákmányát, tehát kb. úgy, mint egy kígyó. Ehhez képest Chris Pratt túléli már a legelső találkozást is vele, pusztán azért, mert befekszik egy kocsi alá és benzinnel locsolja le magát. Mi értelme? Elvileg nem szagra megy, akkor meg? Még arra gondoltam, hogy ha járt volna a kocsi motorja, akkor az autó hője kvázi "elfedi" az alatti lévő Chris Pratt hőjét, a benzin pedig a szagát nyomja el, csakhogy úgy emlékszem, hogy Chris egy ki tudja mióta ott parkoló kocsi alá vágódik be. (A másikkal az egyik parkos érkezik, de őt ha jól emlékszem, autóstól szét is kapja a dinó egyből.)
-Ha már Indominus: az egész kiszabadulása egy mega-facepalm jelenet. Tök logikus, hogy látok pár karmolást a ketrec belső falán, mire előbb beküldök egy munkást, meg az egyik legjobb dinó-szakértőmet a még számunkra is ismeretlen hibrid faj ketrecébe, majd miután ők nem találnak rá, akkor kérdezek rá a "rendszergazdánál", hogy "figyi, ők nem látják, nézd már meg a helyzetjelző chipjét, hogy hol van!" Jaaa, hogy nektek ilyenetek is van? Hát nem tudom, akkor talán több értelme lett volna előbb ezt csekkolni, nem emberek életét kockára tenni.
-Ha már chip: miután a Hammond-klónnak is gyenge parkvezér lenyom egy LEEEEROOOOY JEEENKIINS-t és sikeresen kiszabadítja a pterodactilusokat, tök "poén", hogy két puskás fazon, akik ezt távolról látják, csak röhögve megjegyzik, hogy "LOL, na, ilyen még nem volt!", ahelyett, hogy máris beszólnának a központba, hogy "helyzet van, kiszabadult minden állat a "madárházból", azonnal aktiválják a chipet és süssék meg őket!"
-Aztán: az egész park védelmi rendszere iszonyú gagyi. Vicces látni, hogy az első filmben a sztori szerint még kvázi egy "béta verziós" parknak a "tesztjét futtatja" Hammond (azért hívja meg ugye Grantéket, hogy ha ők "beválnak", később megnyithatja a nagyközönség előtt is), ennek ellenére mégis a béta verziós, 20 évvel korábbi park védelme sokkal jobb, mint a JW-s ultramodern, high tech izé. Ott egyszerűen megoldották: tízezer voltos villanypásztor, oszt jó van! XD Itt ellenben volt mindenféle hülyeség: a dinót nem lehet lelőni, mert "úristen, mennyi pénzünk van benne!", aztán ahhoz képest, hogy tudták, hogy anno mi történt az első JP-ben, nincs egy kib*szott kikötő úgy 10-20 hajóval, ha evakuálni kéne a szigetet, hanem helyette beterelik őket a központba, hogy ott várják a halált? LOL... A chip is gáz, hiszen láthatóan semmit nem ér, egyik dinónál sem használták. Vagy a kedvencem, a "geogömb": Hammond az 1-ben már azért ugrált, hogy a kocsik nem elég, hogy sínen futnak, de az ajtókat is rögzíteni kéne, mert mi az, hogy csak úgy kiszállnak belőle menet közben az emberek? (Igaza volt.) Na, ezek viszont nem szívbajosak, akármerre mehetsz a gömbbel a szigeten, teljesen a látogatóra van bízva, hogy hová megy és a legjobb, hogy nincs is beépített "visszahívó program", ami felülírná a manuális irányítást. Vagyis ha a gömböt két kölyök vezeti, akik csesznek a hangosbemondós "kérjük, térjenek vissza a kiindulási pontra!" parancsra, akkor semmilyen mód nincs rá, hogy visszahozzák a gömböt. Öcsém, ez aztán a tervezés! XD (Abba már bele sem megyek, hogy ha ez gurul, mint egy labda, öt perc múlva irányítani sem lehetne, mivel az üvegre rátapadna a sár, dinókaki, döglött rovarok, stb... XD)
-Mindenki imádta a raptorok és Chris Pratt kapcsolatát. Én kevésbé, mert hülyén oldották meg. Vártam volna legalább valami minimális magyarázatot arra, hogy miért hallgatnak rá (ugye még a Marveles Hangya is kitalált legalább annyit, hogy "elektromágneses hullámokkal hatok a szaglásukra", vagy mi... XD), de csak pszichológiai blablát kaptunk arról, hogy "ez egy kapcsolat, megbízunk egymásban, stb-stb." Ez tök jó, de mivel a film elején ennek ellenére majdnem megették, amikor a disznókergető srácot mentette ki a ketrecből, nem értem, hogy pár óra múlva, amikor motorral vadásznak az Indominusra, miért nem kezdenek a raptorok vacsorázni az emberekből, amint szabadon engedik őket? XD Az egész "az Indominus a saját oldalára állította őket az emberekkel szemben" számomra egy teljesen felesleges subplot volt, hiszen ezt vártam tőlük az első perctől kezdve. Azt még bevettem, hogy amikor Chris a felüljáróról parancsolgat, meg klikkelget nekik és csak akkor kapják a vacsit, ha jól viselkednek, akkor ez az egész működik, de mihelyt "terepre" engedik őket, az első pillanattól borulnia kellett volna az egésznek, nem csak onnantól, hogy az Indominus "átállította őket a sötét oldalra". De úgy általában véve is igaz volt a raptorokra, hogy ez a "hol barátok, hol ellenségek" váltakozás végighaladt az egész filmben, mindenféle logika nélkül. (A végére meg már a T-rex is beszállt, aki csak addig volt ellenség, amíg Indy-t kinyírta, utána békésen odébbáll, már nem éhes... XD)
"Honorable mentions", avagy "ezek nem hibák, de engem rendesen zavartak":
-Két ilyen sztereotip kölyköt.... Rendben, ahogy írtam, sok szereplő volt fájdalmasan egysíkú (kedvencem a Zokogó Anya melodrámája a telefonon keresztül Magassarkúval, amit a mai napig nem tudok hova tenni, annyira kilógott az egész filmből), de ez a két gyerek. Amennyire bírtam az első két srácot a JP-ben, ezek annyira hergeltek. A kisebbik még elmegy, próbált volna a dinobuzi kissrác lenni, aztán jellemzően bajba is került sokszor. De a másik! Istenem, ennyire sztereotip kamaszt... "Nem tudok örülni semminek, csak a csajok érdekelnek, de meg sem merem őket szólítani, a hajam a szemembe lóg, mindig zenét hallgatok, nehogy bármit érzékelnem kelljen a külvilágból, stb-stb." Csodálom, hogy nem kezdett mondjuk szipuzni, vagy inni egy ponton. Legyen akkor már anarchista is! XDDD Jézusom... XD
-LEEEEEROOOY JENNKIIINS! XDDDD Biztos nagyon drámai akart lenni, ahogy az indiai parkvezető belezuhan helikopterestől a madárházba, de nekem kb. az említett jelenet ugrott be róla. XD Nem lehetett előre tudni, hogy az Indominus ebbe belehal-e, azt viszont igen, hogy ő mindenképp, ennek ellenére azért megpróbálkozott a "nagy akcióval". XD Külön emelte a jelenet fényét, hogy már előtte is ott "keménykedett", hogy ő simán vezeti a helikoptert úgy, hogy egy napja van jogsija. (Vagy mi volt a poén ezzel kapcsolatban, már nem is emlékszem. XD)
-A srácok családi állapota ugyan nem volt teljesen tiszta (két nagynénjük van és mindkettő ott van a szigeten, vagy mi? XD), de ugye az egyik rokonuk volt Magassarkú, a másik meg az a fekete hajú nő, aki alig szerepelt, de ő várta őket a reptéren. Na, az utóbbiról lesz szó: ilyen egy kegyetlen, hardcore halált! O___O Írták is fórumon, hogy "azért ha megfigyelitek, a régi JP-kben jellemzően a mocskok haltak csak rút halált", na, itt aztán nem. Felkapja a "madárka", kicsit megszaggatja a levegőben, egy másik madárkával összeverekednek a "koncon" (ami még az élő nő...), majd a vízbe ejtik, ott fuldoklik picit, de persze vágódik is utána a madár, majd a végén "duplán megeszik", mivel a vízben úszkáló, cápákat reggeliző dinó madarastól együtt nyeli be. Persze közben végig úgy tűnik, hogy talán még meg is ússza, viszont végül nem, így viszont nem értem, minek kellett ez a kínzásokkal teli haláltusa. A színésznő nem volt hajlandó dugni a rendezővel, ezért a karakterén állt bosszút, vagy mi? A gyerekek is egész jól viselik, hogy ezt az egészet végig kell nézniük, 5 perc múlva már Chrissel viccelődnek, a néző meg csak: "O____O...director, you sick motherfucker..."
-Ugyanez igaz a "geek technikusra", azzal a különbséggel, hogy ő nem hal meg, cserébe végig savazzák az egész film alatt. Kezdődik a dolog azzal, hogy hogyan mer ő régi JP-s pólót hordani, vonja kérdőre dühösen Magassarkú. XD Majd kioktatja, hogy ez már egy jobb, modernebb, faszább park és ne a múltban éljen. (Ezzel mintegy odaszúrva a régi film fanjainak is.) Később mintha még lenne 1-2 ilyen jelenet, de igazából a végén kap két rohadt nagy pofont: az egyik, amikor a kolléganője közli, hogy amúgy neki van barátja, szóval "dobva van". (Persze előtte minden közös jelenetüket úgy tálalták a néző felé, hogy "ezek a végén össze fognak jönni".) A másik pedig, amikor Magassarkú kéri, hogy nyissa ki a nemtudomhanyas kaput (mindegy is, "T-rex gate", az a lényeg, már akkor lehetett sejteni, amikor szóba hozták... XD), mire ő visszakérdez, hogy "biztos vagy benne?", ő meg erre lenyom egy orbitális lecseszést, hogy "Az istenit, légy már végre egyszer férfi és tedd meg!", amire már ő is visszaszól, hogy "Jól van már, miért kell ennyire durvának lenni?" De tényleg, miről beszélnek ezek? Azon kívül, hogy egy geek a fazon, a munkáját tökéletesen ellátta, mit kell ennyire osztani? XD A rendező geek-hater és megint kiélte magát, mint az előbb a pterodactilius-nőnél, vagy mi? XD
Mindezek ellenére a filmet mindenki halálra dicséri, a pénztáraknál rekordokat döntögetett, a régi film fanjai szerint pedig "végre egy méltó folytatás!" Egyre kevésbé értem a világot.
-Az Indominus Rex elvileg hő alapján veszi észre a zsákmányát, tehát kb. úgy, mint egy kígyó. Ehhez képest Chris Pratt túléli már a legelső találkozást is vele, pusztán azért, mert befekszik egy kocsi alá és benzinnel locsolja le magát. Mi értelme? Elvileg nem szagra megy, akkor meg? Még arra gondoltam, hogy ha járt volna a kocsi motorja, akkor az autó hője kvázi "elfedi" az alatti lévő Chris Pratt hőjét, a benzin pedig a szagát nyomja el, csakhogy úgy emlékszem, hogy Chris egy ki tudja mióta ott parkoló kocsi alá vágódik be. (A másikkal az egyik parkos érkezik, de őt ha jól emlékszem, autóstól szét is kapja a dinó egyből.)
-Ha már Indominus: az egész kiszabadulása egy mega-facepalm jelenet. Tök logikus, hogy látok pár karmolást a ketrec belső falán, mire előbb beküldök egy munkást, meg az egyik legjobb dinó-szakértőmet a még számunkra is ismeretlen hibrid faj ketrecébe, majd miután ők nem találnak rá, akkor kérdezek rá a "rendszergazdánál", hogy "figyi, ők nem látják, nézd már meg a helyzetjelző chipjét, hogy hol van!" Jaaa, hogy nektek ilyenetek is van? Hát nem tudom, akkor talán több értelme lett volna előbb ezt csekkolni, nem emberek életét kockára tenni.
-Ha már chip: miután a Hammond-klónnak is gyenge parkvezér lenyom egy LEEEEROOOOY JEEENKIINS-t és sikeresen kiszabadítja a pterodactilusokat, tök "poén", hogy két puskás fazon, akik ezt távolról látják, csak röhögve megjegyzik, hogy "LOL, na, ilyen még nem volt!", ahelyett, hogy máris beszólnának a központba, hogy "helyzet van, kiszabadult minden állat a "madárházból", azonnal aktiválják a chipet és süssék meg őket!"
-Aztán: az egész park védelmi rendszere iszonyú gagyi. Vicces látni, hogy az első filmben a sztori szerint még kvázi egy "béta verziós" parknak a "tesztjét futtatja" Hammond (azért hívja meg ugye Grantéket, hogy ha ők "beválnak", később megnyithatja a nagyközönség előtt is), ennek ellenére mégis a béta verziós, 20 évvel korábbi park védelme sokkal jobb, mint a JW-s ultramodern, high tech izé. Ott egyszerűen megoldották: tízezer voltos villanypásztor, oszt jó van! XD Itt ellenben volt mindenféle hülyeség: a dinót nem lehet lelőni, mert "úristen, mennyi pénzünk van benne!", aztán ahhoz képest, hogy tudták, hogy anno mi történt az első JP-ben, nincs egy kib*szott kikötő úgy 10-20 hajóval, ha evakuálni kéne a szigetet, hanem helyette beterelik őket a központba, hogy ott várják a halált? LOL... A chip is gáz, hiszen láthatóan semmit nem ér, egyik dinónál sem használták. Vagy a kedvencem, a "geogömb": Hammond az 1-ben már azért ugrált, hogy a kocsik nem elég, hogy sínen futnak, de az ajtókat is rögzíteni kéne, mert mi az, hogy csak úgy kiszállnak belőle menet közben az emberek? (Igaza volt.) Na, ezek viszont nem szívbajosak, akármerre mehetsz a gömbbel a szigeten, teljesen a látogatóra van bízva, hogy hová megy és a legjobb, hogy nincs is beépített "visszahívó program", ami felülírná a manuális irányítást. Vagyis ha a gömböt két kölyök vezeti, akik csesznek a hangosbemondós "kérjük, térjenek vissza a kiindulási pontra!" parancsra, akkor semmilyen mód nincs rá, hogy visszahozzák a gömböt. Öcsém, ez aztán a tervezés! XD (Abba már bele sem megyek, hogy ha ez gurul, mint egy labda, öt perc múlva irányítani sem lehetne, mivel az üvegre rátapadna a sár, dinókaki, döglött rovarok, stb... XD)
-Mindenki imádta a raptorok és Chris Pratt kapcsolatát. Én kevésbé, mert hülyén oldották meg. Vártam volna legalább valami minimális magyarázatot arra, hogy miért hallgatnak rá (ugye még a Marveles Hangya is kitalált legalább annyit, hogy "elektromágneses hullámokkal hatok a szaglásukra", vagy mi... XD), de csak pszichológiai blablát kaptunk arról, hogy "ez egy kapcsolat, megbízunk egymásban, stb-stb." Ez tök jó, de mivel a film elején ennek ellenére majdnem megették, amikor a disznókergető srácot mentette ki a ketrecből, nem értem, hogy pár óra múlva, amikor motorral vadásznak az Indominusra, miért nem kezdenek a raptorok vacsorázni az emberekből, amint szabadon engedik őket? XD Az egész "az Indominus a saját oldalára állította őket az emberekkel szemben" számomra egy teljesen felesleges subplot volt, hiszen ezt vártam tőlük az első perctől kezdve. Azt még bevettem, hogy amikor Chris a felüljáróról parancsolgat, meg klikkelget nekik és csak akkor kapják a vacsit, ha jól viselkednek, akkor ez az egész működik, de mihelyt "terepre" engedik őket, az első pillanattól borulnia kellett volna az egésznek, nem csak onnantól, hogy az Indominus "átállította őket a sötét oldalra". De úgy általában véve is igaz volt a raptorokra, hogy ez a "hol barátok, hol ellenségek" váltakozás végighaladt az egész filmben, mindenféle logika nélkül. (A végére meg már a T-rex is beszállt, aki csak addig volt ellenség, amíg Indy-t kinyírta, utána békésen odébbáll, már nem éhes... XD)
"Honorable mentions", avagy "ezek nem hibák, de engem rendesen zavartak":
-Két ilyen sztereotip kölyköt.... Rendben, ahogy írtam, sok szereplő volt fájdalmasan egysíkú (kedvencem a Zokogó Anya melodrámája a telefonon keresztül Magassarkúval, amit a mai napig nem tudok hova tenni, annyira kilógott az egész filmből), de ez a két gyerek. Amennyire bírtam az első két srácot a JP-ben, ezek annyira hergeltek. A kisebbik még elmegy, próbált volna a dinobuzi kissrác lenni, aztán jellemzően bajba is került sokszor. De a másik! Istenem, ennyire sztereotip kamaszt... "Nem tudok örülni semminek, csak a csajok érdekelnek, de meg sem merem őket szólítani, a hajam a szemembe lóg, mindig zenét hallgatok, nehogy bármit érzékelnem kelljen a külvilágból, stb-stb." Csodálom, hogy nem kezdett mondjuk szipuzni, vagy inni egy ponton. Legyen akkor már anarchista is! XDDD Jézusom... XD
-LEEEEEROOOY JENNKIIINS! XDDDD Biztos nagyon drámai akart lenni, ahogy az indiai parkvezető belezuhan helikopterestől a madárházba, de nekem kb. az említett jelenet ugrott be róla. XD Nem lehetett előre tudni, hogy az Indominus ebbe belehal-e, azt viszont igen, hogy ő mindenképp, ennek ellenére azért megpróbálkozott a "nagy akcióval". XD Külön emelte a jelenet fényét, hogy már előtte is ott "keménykedett", hogy ő simán vezeti a helikoptert úgy, hogy egy napja van jogsija. (Vagy mi volt a poén ezzel kapcsolatban, már nem is emlékszem. XD)
-A srácok családi állapota ugyan nem volt teljesen tiszta (két nagynénjük van és mindkettő ott van a szigeten, vagy mi? XD), de ugye az egyik rokonuk volt Magassarkú, a másik meg az a fekete hajú nő, aki alig szerepelt, de ő várta őket a reptéren. Na, az utóbbiról lesz szó: ilyen egy kegyetlen, hardcore halált! O___O Írták is fórumon, hogy "azért ha megfigyelitek, a régi JP-kben jellemzően a mocskok haltak csak rút halált", na, itt aztán nem. Felkapja a "madárka", kicsit megszaggatja a levegőben, egy másik madárkával összeverekednek a "koncon" (ami még az élő nő...), majd a vízbe ejtik, ott fuldoklik picit, de persze vágódik is utána a madár, majd a végén "duplán megeszik", mivel a vízben úszkáló, cápákat reggeliző dinó madarastól együtt nyeli be. Persze közben végig úgy tűnik, hogy talán még meg is ússza, viszont végül nem, így viszont nem értem, minek kellett ez a kínzásokkal teli haláltusa. A színésznő nem volt hajlandó dugni a rendezővel, ezért a karakterén állt bosszút, vagy mi? A gyerekek is egész jól viselik, hogy ezt az egészet végig kell nézniük, 5 perc múlva már Chrissel viccelődnek, a néző meg csak: "O____O...director, you sick motherfucker..."
-Ugyanez igaz a "geek technikusra", azzal a különbséggel, hogy ő nem hal meg, cserébe végig savazzák az egész film alatt. Kezdődik a dolog azzal, hogy hogyan mer ő régi JP-s pólót hordani, vonja kérdőre dühösen Magassarkú. XD Majd kioktatja, hogy ez már egy jobb, modernebb, faszább park és ne a múltban éljen. (Ezzel mintegy odaszúrva a régi film fanjainak is.) Később mintha még lenne 1-2 ilyen jelenet, de igazából a végén kap két rohadt nagy pofont: az egyik, amikor a kolléganője közli, hogy amúgy neki van barátja, szóval "dobva van". (Persze előtte minden közös jelenetüket úgy tálalták a néző felé, hogy "ezek a végén össze fognak jönni".) A másik pedig, amikor Magassarkú kéri, hogy nyissa ki a nemtudomhanyas kaput (mindegy is, "T-rex gate", az a lényeg, már akkor lehetett sejteni, amikor szóba hozták... XD), mire ő visszakérdez, hogy "biztos vagy benne?", ő meg erre lenyom egy orbitális lecseszést, hogy "Az istenit, légy már végre egyszer férfi és tedd meg!", amire már ő is visszaszól, hogy "Jól van már, miért kell ennyire durvának lenni?" De tényleg, miről beszélnek ezek? Azon kívül, hogy egy geek a fazon, a munkáját tökéletesen ellátta, mit kell ennyire osztani? XD A rendező geek-hater és megint kiélte magát, mint az előbb a pterodactilius-nőnél, vagy mi? XD
Mindezek ellenére a filmet mindenki halálra dicséri, a pénztáraknál rekordokat döntögetett, a régi film fanjai szerint pedig "végre egy méltó folytatás!" Egyre kevésbé értem a világot.