Egy havas téli estén két fiatal nő utazik a Tokióba tartó vonaton. Mindketten húszévesek. Mindketten most hagyják maguk mögött a gyerekkoruk utolsó fejezetét, és indulnak álmaik után a nyüzsgő fővárosba, hogy megtalálják a szerelmet, boldogságot, és önmagukat. Mindkettőjük neve Nana.
A hóvihar megállásra kényszeríti a vonatot, a két lány pedig két egymás melletti ülésre kerül, és beszélgetni kezdenek. Személyiségük nem is lehetne különbözőbb.
Osaki Nana a Black Stones punk együttes énekese, hűvös, extrém kinézetű lány, szép sminkelt arca és ékszerei mögött sebzett lélek lakozik. Álma, hogy meg tudjon élni a zenéből. Egy doboz cigaretta és egy gitár a csomagja, másra nincs szüksége.
Komatsu Nana vidám, beszédes vidéki lány, ösztönösen őszinte és kitárulkozó típus, aki hajlamos első látásra beleszeretni a férfiakba, ami már többször okozott neki fájdalmat. Most, hogy megtalálta az igazi szerelmet, barátjához költözik Tokióba. Álma, hogy szerető feleség legyen, kertes házban élhessen, és főzhessen a férfira, akit szeret. Barátja egyetemi évei alatt önálló, dolgozó nő szeretne lenni, hogy ne okozzon problémát a fiúnak, de mindig mellette lehessen.
A két teljesen különböző lány útjai elválnak, amikor a vonat megérkezik Tokióba, ám hamarosan a véletlen megint összehozza őket, és végül lakótársak lesznek. A két lány, akik élete teljesen különböző, mégis oly közel állnak egymáshoz, egymás mellett ismerik meg a szerelem, karrier, és felnőtté válás örömét és nehézségeit, önmagukat, és az életet.
A NANA két lány életéről szól a modern Japánban. Nagyon komolyan és reálisan mutat be problémákat, melyekkel a mai fiatalok szembesülnek nap mint nap. A két főszereplő két perspektívából mutatja be ugyanazt: hogy milyen felnőtté válni, és nőként élni a modern társadalom nyomása alatt. Osaki Nana története a karrierről, önállóságról, és ennek nehézségeiről szól női szemszögből, és a zene világában a csillogó felszín alatt széthulló életekről. Komatsu Nana (becenevén "Hachi") története egy függő, önállótlan személyiségről szól, és a szerelemről szőtt kislányos álmok idealizált felszíne alatt a sokszor rideg valóságról.
A történet sok érzelemmel és kérdéssel szembesíti a karaktereket, szól a szerelemről, csalódásról, emberi kapcsolatokról és egymás megsebzéséről, magányosságról, és a szeretet és helyünk kereséséről a világban. Álmaik valóra válása helyett főhőseink kompromisszumokra kényszerülnek az életben és a zene világában egyaránt.
A NANA kulcsfontosságú elemei a karakterek és személyiségük. A két Nana személyisége és élete annyira különböző, hogy akár ellentétek forrása lehetne, de a két karakter tökéletesen harmonizál egymással, kontrasztjuk révén kiegészítik egymást és több mozgásteret engednek a történetnek, mintha csak egy főhősünk lenne. Egyáltalán nem sablonos karakterek ők, bár mindkettőjük személyisége jól körülhatárolható első pillantásra, a történet előrehaladtával hamar apró részletességig finomodnak jellemvonásaik, élő, valódi személyekké válnak, akik távol állnak a fekete-fehér jellemektől.
A két főhős mellett idővel igen sok egyéb szereplő is bekapcsolódik a történetbe, ezzel még több szálat hozzáadva a történethez. A sorozat végére-közepére egy kicsit mindnyájan főszereplők lesznek, szinte mindegyikük szerves helyet kap a történetben, és ugyanolyan mélyen megismerjük őket, mint a két Nanát. Útjaik több szálon kereszteződnek, konfliktusokat okoznak, érzelmekkel átszőtt reális történetet alkotva, melyben nincs jó és rossz szereplő, csak érthető indítékokkal rendelkező személyiségek.
Az anime légkörére jellemző a romantikus-drámai hangvétel, melyet helyenként vidámabb jelenetek is kísérnek. A sorozat vége felé a történet nehezebbé, szomorúbbá válik, a vígjáték-elemek megritkulnak.
Egy-két hanyagságtól eltekintve a karakterek és a hátterek nagyon szépek és részletesek, gazdag fény-árnyék használattal, és a shoujo műfajra jellemző grafikai elemekkel. Yazawa Ai légies, törékeny, szép női karakterei és karakteres arcú férfi alakjai stílusosak, sokszor extrém ruházatukkal, megjelenésükkel egyedi, erős kisugárzásúak.
A NANA Yazawa Ai óriási sikerű shoujo mangájának anime feldolgozása. Az írónő munkái fiatal lányok és nők körében népszerűek, jellemzően felnőttebb megközelítésben tálalják a történetet, mint a legtöbb shoujo manga. Karakterei stílusosak, sokszor extrém divatirányzatokat követnek, egyedi, lázadó személyiségű karaktereit sokszor kontrasztba állítja a hagyományos értékrenddel.
Munkáinak anime adaptációi eddig nem arattak osztatlan sikert, a Paradise Kiss és a Gokinjo Monogatari anime verzióit kritikus szemmel fogadták a rajongók. Szerencsére a NANA nem erre a sorsra jutott, és méltó feldolgozása Yazawa mangájának, mely stílusában, karaktereiben ugyanazt a színvonalat hozza. A kiemelkedő
seiyuu alakítások és a fantasztikus betétdalok pedig még egy dimenzióval gazdagítják az élményt.
Az anime szorosan követi a manga eseményeit, Yazawa írónő szigorúan felügyelte az anime készítését, és több esetben "feles",
recap epizódok formájában kérte egyes jelenetek utólagos finomítását, ha az anime véleménye szerint nem volt elég hű a mangához.
Az anime 47 epizódja első évad megnevezést kapott, és a most is futó manga jelenlegi 16 kötetéből az első tizenkettőt dolgozza fel, nyitva hagyva a folytatás lehetőségét, konkrétumok nélkül.
A NANA történet két lányról, barátságról, szerelemről, útkeresésről, és az életről. A domináns romantikus szál és az erős érzelmi töltés ellenére ez nem szappanopera a két főhős szerelmi életéről, hanem történet a gyerekkorból a felnőttkorba tartó útról. A gyerekes álmokból a rideg, korán sem tökéletes valóságba való ébredésről, és a küzdelemről, hogy ebben a világban helytálljanak és megtalálják a boldogságot.