Eme blogbejegyzést megelőző éjszaka kb. 28-30 fok és fulladt párás levegő uralkodott a szobámban, még haj
nali egykor is. Így nem csoda, hogy két és fél órányi alvás után felébredtem ebben a szaunában. De, hogy legyen valami jó is a rosszban, szerda haj
nali egykor már szokott lenni Higurashi raw. Keresve se találhattam vol
na jobb időpontot az epizód megtekintésére ennél. Javaslom mások
nak is a késő éjszakai időpontot a 17. részhez, amikor már nincs akkora háttérzaj, mint
nappal. Sokkal jobban kijön Shion kétségbesett sikítozással keveredett fájdalomüvöltése.
Satoshi bocsá
natot kért Miontól a teg
napiért, ezt természetesen Mion azon
nal továbbította Shion
nak. Shion persze maga is szeretett vol
na bocsá
natot kérni, úgyhogy ő is felhívta Satoshit. Miután megfutották a szokásos japán udvariassági "én kérek bocsá
natot" köröket Satoshi témát váltott kétszer is. Egyrészt kimentette magát a fesztiválról (emlékezhetünk pont úgy mint Keiichi a Tatarigoroshiban, ahol Mion mondta Keiichinek, hogy úgy csinálsz, mint Satoshi), másrészt megkérdezte Shiont (akit itt még Mion
nak hitt természetesen), hogy hisz-e Oyashiro-sama átkában. De mielőtt komolyabban megbeszélhették vol
na, Satoshi
nak le kellett tennie a kagylót.
Ezután láthattuk amint a dühös tekintetű Satoshi a fesztivál
napján a lenyugvó
nap fényében baseball ütőt szorongatva botorkál az erdőben, egy szemétdomb felé. Ezután képváltás a fesztiválra Mion
nal, Renával, Rikával és Satokóval, egy rövid kis bevágás erejéig. Majd vissza a szemétdombra, de már éjszaka. Satoshi nénikéje közeledik zseblámpával a kezében. Az a néhány mondat jutott a nyanyá
nak ebben a sorozatban amit a zseblámpával a kezében magá
nak motyogott, mert amint megpróbálta vol
na megvizsgálni a szemétdomb központi motívumát képező szekrényt lecsapott rá egy sötétbe burkolózó alak. Aztán már csak azt láthattuk, hogy a földre hullott zseblámpa fénye fokozatosan megtörik, ahogy fröcsög rá az egykori tulajdonosa vére...
Itt fontos megjegyezni azt, hogy mivel nem láttuk az elkövető arcát nem lehet azt kijelenteni, hogy Satoshi volt a tettes, de kizárni sem lehet. Hiába járt még sötétedés előtt baseball ütővel a kezében a szekrénynél, ettől még lehet más a gyilkos akár az a drogos is akit a rendőrség később elfogott, mint feltételezett tettest (bár a "random drogos" tettes verzió
nagyon gyanús). Ami viszont biztos, hogy
nagyon furcsán viselkedett utá
na Satoshi azon a
napon amikor körbevették őt és Shiont a rendőrök. Ekkor érkezett el a pilla
nat Shion számára, hogy végre leleplezze magát Satoshi
nak, és egyúttal alibit is biztosítson számára, bár sejthette vol
na, hogy ezzel a lépéssel hibát követ el. A család nem tűri, ha egy tagja az áruló Houjou-k oldalára áll, várta is négy nehézfiú a rendőrség előtt, amikor jött ki a kihallgatásról...
Az eyecatch után következő hosszú jelenet, a Wata
nagashiban már megismert Sonozaki kínzókamrában játszódott. Shion
nak a maga és a segítői nevében is bocsá
natot kellett kérnie a családtól. Hogy miből is állt a bocsá
natkérés azt most nem árulom el, annyit róla, hogy nem volt elég elfúló sírós hangon azt mondania, hogy "gomen
nasai" bár ezt is megtette. Itt is érvényes a figyelmeztetés, hogy gyenge idegzetűek ne nézzenek oda közben.
Shion szeretett vol
na Satoshi számára is bocsá
natot nyerni, de ahogy a maffiacsaládokban lenni szokott, a hibázó családtag elnyerheti a bocsá
natot, ha kiállja a bűntetést, de az árulók számára semmiképpen nincs bocsá
nat. A sors kegyetlen fintora volt, hogy Shion Oishitől volt kénytelen megtudni Satoshi eltűnését...