Semleges mozgókép-élmények

Filmek, sorozatok, animék a TV-ben, moziban.
Avatar
Leara
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 573
Csatlakozott: 2017.02.11. 20:26
Nem:

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Leara »

Ricz írta: 2018.12.31. 09:37 Regisztráltam oda is, bár egy igen erős "JAJ NE!" a véleményem az oldalról, mert ugyanolyan káosz, mint a Moly (sőt, dettó ugyanaz)
Még szép, hogy ugyanaz, hisz ugyanazok csinálják XD. Nem is tudom, hogy a Bence amúgy mennyire ért ehhez, tudtommal a moly is csak valami hobbi-szerűségként indult, aztán kinőtte magát, szóval nem vagyok biztos abban, hogy profi programozó lenne XD. Ötleteket viszont lehet nekik írni, szóval hajrá :D! Egyébként valóban vannak bajai a snittnek, de közösségi szempontból messze az egyik legszimpatikusabb hely, eddig még nem igazán futottam bele kreténekbe XD. Na, de nem offolok többet :woff:
Avatar
iskariotes
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1173
Csatlakozott: 2007.04.11. 10:37
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Springfild, Evergreen Terrace 742

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: iskariotes »

Mildred:
1, Egy teljesen lényegtelen állam, Istenhátamögötti városkájától kivül él egy farmon. Templomba se jár, nem része a közöségnek. Ő kivül áll a világtól.
2, A férje lelép egy 19 éves csajjal. Frances McDormand pedig a filmforgatása alatt volt 59-60 éves, és így akart játszani egy késői 40-est(?) vagy korai ötvenest. És miközben az exe egy dögös tinit szeret, addig neki egy késő negyvenes törpe teszi a szépet. Hát gondolom elégé megalázó lehet.
3, Mildred szegény. Olyan állása van amit bárki be tudna tölteni, egy rozzant furgonja van. Mindösszesen egy havi pénzt tudott letenni az asztalra a reklám ügyében. Úgy gondolom ennyi pénzből más helyen több embert tudott volna elérni.

Egy tanulatlan, erőszakos, alacsony középosztályú, mozaikcsaládos a közöség peremén élő nő Misszuriban. Plusz megerőszakolják, megölik és felgyújtják a lányát. Számára ez csak a sikra volt Mildred történetében. Hasnló modon járt volna el, ha a fiával vagy bárki vagy bármvel ilyesmi történik ami neki fontos lett volna. Nem a gyásza hanem a dühe vagy inkább maga a keserű élete volt itt terítéken.

Dühös, mert:
1, Rossz helyen él és nincs senki akihez szólhatna. Egyedül a főnöknőjével beszélget és hát persze barátnők, de hát főnök-beosztott.
2, Mert nem érzi magát már vonzónak
3, És még ezernyi más dologért dühös/frusztrált.
Lánya elvesztésében inkább síratja saját életét semmint Angelat. A magatehetlenség a frusztráció pedig nála átcsap értelmetlen erőszakba. Ezért is indul útnak.
"A barát olyan ellenség, aki még nem támadott meg." /Madagaszkár pingvinjei - Kapitány/
"Semmit sem tenni könnyű - megbocsátani viszont nehéz." /Avatar az utolsó léghajlító - Aang/
Avatar
Junchi
Koffein Kondenzátor
Koffein Kondenzátor
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Junchi »

Annihilation

A legveszélyesebb kategóriában futó film: Amelyik szentül hiszi magáról, hogy intelligens, miközben félelmetesen retardált.

Nem tudom látta-e innen valaki, egy érdekes all-female cast sci-fi - horror - dráma elegy, legalábbis egy darabig. Kicsit olyan, mint a Sztalker kevésbé elnyújtott, main streamizált változata, csak nőkkel a főszerepben. Alapból amúgy nem is lenne rossz ez a DNS-t szétszóró és összekeverő Zónás turné, ha legalább felét visszaadta volna mindannak a potenciálnak, ami rejlett benne.

Igazán mondjuk az utolsó pár perc vágja haza, mikor is úgy dönt, hogy ő nem akar többé közönségfilm lenni, inkább megpróbálkozik rejtett művészfilmes ambícióit érvényre juttatni. Rendkívül kesernyésre sikeredett a végső felvonás, ráadásul még logikátlan és idióta is. Mi az, hogy
SPOILER
egy foszforgránáttal haza lehet vágni az egész zónát, idegenestül, új fajostul, mindenestül? Nonszensz! És miben volt más a végén a pasas által öngyilkosságra használt változat, az akkor miért nem tudta ugyanezt elérni??
Persze tudom, ilyenkor jön az a süket duma, hogy "ez művészet, te ezt nem értheted", de ez legalább olyan röhejes, mint mikor a "műfajteremtő", az "ironikus", meg a "társadalomkritika" szavakkal menőzik a net népe. Igen, mert ezeket nem lehet jól vagy éppen rosszul csinálni - ha egy film társadalomkritika, akkor onnantól kezdve rögtön védve is van a "társadalomkritika-pajzzsal", vagy mi? Ezt a filmet sem fogja megvédeni az artsy-shield, főleg, hogy baromi rosszul is jön ki belőle.

5/10
Avatar
Junchi
Koffein Kondenzátor
Koffein Kondenzátor
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Junchi »

Húztam-vontam-fontolgattam, hogy akarom-e látni az Alita filmet vagy sem, de tegnap végül sort kerítettem rá. (Nyílt titok btw: lassan három hete, hogy le volt már töltve, de psszt!)

Végeredmény szempontjából valahol kellemes csalódás, több dolgot is meglepően jól csinált, de azért messze nem makulátlan, vannak vele gondok, a mangát ismerőként pedig pláne nem óhajtom a későbbiek során sem pajzsomra emelni, de azért így is messze több köze volt az eredetihez, mint mondjuk a GitS filmnek.

Legjobban Gallyt... na jó, legyen: Alitának fogom hívni most én is. Szóval Alitát találták el. A hidegrázós félfejszem dizájnnal mondjuk már az előzetesek láttán sem lettem vastapsokkal megtámogatott híve, és el is kellett telnie a film negyedének, hogy a kezdeti creepységet kissé feledtetni tudják velem az események, de azt mondom, megszokható. Ízlésesebb lett volna, ha nem ragaszkodnak mindenáron az eredeti manga-stílushoz, de tolerálható. Szóval Alita itt is a semmiből induló naíva, aki mit sem sejtve magáról vagy a világról vág neki az életnek. Persze a filozofikusabb tartalmakat szinte mind kivágták a filmből, mert az már sok lett volna az elsősorban amerikai piacra szánt célközönségnek, úgyhogy Alita egzisztencialista válsága a géplét és emberlét peremén című kontentet inkább ne is keressük sehol. Mindegy, Alita karaktere még így is kellő figyelmet kapott és bár a változások bizonyos szinteken túl gyorsan érkeztek, azért így is vállveregetést érdemelnek a forgatókönyvírók, legalábbis ezen a fronton.

Látványfilmként megint csak jól muzsikál, a motorballos szekvenciák szépen doromboltak például, hangulatban még hozzá is adott a mangához így, hogy volt mozgás + keménység-faktor. A harcjeleneteket ugyancsak eltalálták, legalábbis látványban, mert a mögöttes tartalom és motiváció ismét csak eltűnt vagy leegyszerűsödött. Szegény Makaku háttérsztorija a teste elrohadásával és a csatornalét örömeivel teljes hiánycikk (nincs meg az érthető rage-katalizátor), ahogy Zapan sértett férfibüszkesége és revanskísérlete is inkább volt mulatságos dühöngés, semmint komolyan vehető szándék. Ido dokit jól eltalálták (Christoph Waltzot meg a Django óta nagyon komálom), Novából nem sokat láttunk, de az initial misztikusságát jól megfogták, ellentétben Yuugóval, aki túlságosan amerikai szájízre lett szabva, bár meg kell mondjam, hogy az eredeti mangában látott napközis csoportos fejéért sem voltam különösebben oda.

Ami nem tetszett, kiemelt prioritással: Roncsváros. Mi a fos volt ez? Felvázolom, hogy milyen a Gunnm manga Roncsvárosa: Félsötét, szürke (tehát véletlenül sem napfényben úszó, amit már csak a masszív ipari létesítményjellege sem tenne lehetővé), balra nézel, csövest látsz, jobbra valakit, aki épp a szintetikus testrészéért küzd, fent valami drogost, aki épp az ürülékében fetreng, lent meg még több nyomort. Füst van, zaj van és veszély. NEM vígan és békésen sétafikáló emberek/kiborgok, hanem kosz és káosz. A film eleje számomra értékelhetetlen, szal tisztára olyan képet fest az egész, mintha Alita valami közel-keleti városba csöppent volna mint turista, akinek az egyetlen gondja az, hogy egy járkáló gép ki ne lapítson egy kiskutyát. Később - rejtélyes körülmények között - már javul a helyzet, csak így meg röhejesen veszi ki magát.

Aztán a sztori: Az első pár kötet legfontosabb eseményeit veszi át, bár a sorrend nem egészen ez, ráadásul nekem kicsit hiányzott a kohéziós erő az egyes kulcsjelenetek közt, de ennél is nagyobb gond, hogy az utolsó fél órában olyan feszessé válik a tempó, hogy az csúnyán rányomja a bélyegét az egész filmre. Egybeveszi a motorballt, a Zapanos szálat, Yuugóét, Makakuét, a Tipharesbe jutás kísérletét, az összes fontosabb drámai moment ide koncentrálódik, minden karakter sorsa ide torkollik. Borzasztó amatőr dolog ez. A mangában is párhuzamosan futottak ezeknek a szálaknak a többsége, de érdekes módon volt mindenre idő, jutott mindenre keret. Itt meg mintha odaszóltak volna Rodrigueznek, hogy "Te, Robikám, fél óra maradt a játékidőből, de azért reméljük, belefér még az eredeti mű kábé három kötete. Te megoldod, mi hiszünk benned". Az amerikai szájízre írt olcsó szerelmi szálat meg már észre sem vettem. Ignoráltam. (Azt meg egyenesen sehová sem tudom tenni, hogy azt az anime-original nőt [Chiren] ide is beleerőltették, szóval neki már az OVA-ban sem láttam sok értelmét, az meg minden szájbarágás nélkül átjött a mangában, hogy Ido a lányaként szereti és óvja Alitát... :roll: )

Szóval jah: Alapvetően nem volt rossz ötlet filmre vinni ezt a remek mangát, önálló produkcióként még egy gyenge 7/10-et is megérne, viszont az alapművet ismerve már inkább 5/10, úgyhogy veszem a kettő átlagát, és adok neki egy 6/10-et, amibe belevittem azon jóindulatomat, hogy bár fogtam többször is a fejem bizonyos megoldásain, de egy percig nem untatott az egész film.
Avatar
iskariotes
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1173
Csatlakozott: 2007.04.11. 10:37
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Springfild, Evergreen Terrace 742

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: iskariotes »

Junchi írta: 2019.09.07. 08:36 Ami nem tetszett, kiemelt prioritással: Roncsváros. Mi a fos volt ez? Felvázolom, hogy milyen a Gunnm manga Roncsvárosa: Félsötét, szürke (tehát véletlenül sem napfényben úszó, amit már csak a masszív ipari létesítményjellege sem tenne lehetővé), balra nézel, csövest látsz, jobbra valakit, aki épp a szintetikus testrészéért küzd, fent valami drogost, aki épp az ürülékében fetreng, lent meg még több nyomort. Füst van, zaj van és veszély. NEM vígan és békésen sétafikáló emberek/kiborgok, hanem kosz és káosz. A film eleje számomra értékelhetetlen, szal tisztára olyan képet fest az egész, mintha Alita valami közel-keleti városba csöppent volna mint turista, akinek az egyetlen gondja az, hogy egy járkáló gép ki ne lapítson egy kiskutyát. Később - rejtélyes körülmények között - már javul a helyzet, csak így meg röhejesen veszi ki magát.
A filmről nekem pozitívabb a véleményem, de ez az a része amivel akkor sem tudtam békét kötni. Végig az járt a fejemben, hogy a város, de maga a vidék elég kellemesnek hat. Különös képen, ha mondjuk olyan látványokkal vetjük össze mint amilyen a Szárnyas fejvadászban van. Végig az motoszkált bennem, hogy ha ennyire élhető a külvilág akkor miért nem mennek el az emberek? Nem láttam ennek semmi akadályát, de még sem tették meg, vagy ennek valamilyen mélyebb üzenete akart lenni?
"A barát olyan ellenség, aki még nem támadott meg." /Madagaszkár pingvinjei - Kapitány/
"Semmit sem tenni könnyű - megbocsátani viszont nehéz." /Avatar az utolsó léghajlító - Aang/
Avatar
Ricz
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1158
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Ricz »

Made in Britain (1982)

Tim Roth debütáló filmje, amiben egy skinhead fiatalt játszik (Trevor), aki magát a korabeli brit rendszer ellenségének vallja, közte az ifjúságvédelemnek is, ami a sorozatos stiklijei ellenére is szárnyai alá veszi egészen a filmkezdő bírósági eljárásig. A korábbi gondozója ezt a lehetőséget ki is használja a tőle való megszabadulásra, és egy affél javítóintézetbe kerül 6 hétre.
Trevor abszolút antihős, rendkívül öntörvényű és vandalizmussal honorálja azt, ha valami nem úgy megy, ahogy az ő elképzeli. A fegyelmezettségnek még a szikrájára sem hajlandó dacból és büszkeségből, illetve mert a munkásosztályi háttere miatt az egész világot a f*sza végére kívánja.

Bár vannak nagyon érdekes mondatai és kinyilatkozásai, amik akkor csillognak igazán, amikor a film harmadánál lévő büntetés-kioktatás során összeszólalkozik a szociális gondozókkal. Skinhead, a homlokán a horogkereszt és nyíltan rasszista, azonban odaszúr nekik olyanokat, hogy "Vicces, hiszen te is fajgyűlölő vagy, ugyanúgy utálod a niggereket és a pakikat, csak annyi a különbség, hogy te még magadnak sem mered ezt bevallani." Illetve kifejti mik a skinhead pátosz alapja: dac a felsőbb hatalommal és a bevándorlókkal, de nem a fehér felsőbbrendűségi cukormáz. De ez csak a 80-as évek brit életképének tudatában érthető különösen, hiszen ott elmond mindent, ami a korabeli ifjakat ebbe az irányba terelte. Mikor a "fehér brit gyerek azért nem tudott haladni a tanulással, mert a bevándorló társaik visszafogták azzal, hogy még az ujjukon szenvedve számoltak".

Ugyanakkor vicces, mert a szobatársa fekete és elég sokat lógnak együtt. Közös stiklik, ragasztózás, betörnek a javító irattárába, ahol végül is rádumálja, hogy végezze csak el a feladatát, ami alapján kiértékelik. És amilyen szépnek tűnik ez a dolog, kábé ott is szúrja tökön az egészet, hogy kihasználja a srácot és ráken egy balhét. Viszont erre még egy érdekes lapot is húz azzal, hogy felkeresi a volt gondozóját, hogy nála majd feladja magát a rendőröknek, miközben tovább randalírozik és zavarja a köz nyugalmát.

Már azért a veszekedős-kifejtős jelenetért megérte megnézni ezt a "state-of-the-nation" filmet (kábé az egész veleje és súlya oda szorult be), de egyébként elég semleges filmélmény - mint az várható egy 80-as évekbeli brit tévés játékfilmtől. Azért a nagy adag gazdasági és társadalmi problémákra való reflexió rendben van és számomra kifejezetten érdekessé is tette, de valahogy a film vége nagyon nincs rendben nekem. A fogdában ér véget, ahogy Trevor vigyorog, mint a tejbe tök, miközben múlik a rendőrök okozta fájdalom. Oké, hogy akkor kurrens probléma és nem lehet kereken lezárni, de azért kíváncsivá tett, hogy nincs-e valami kivágva. És voltaképpen igen, a büntetési tétel, ahogy lyukakat ásatnak velük. Nem pont erre gondoltam, de valami záró gondolatra Trevortól vagy pár sor, amolyan "summázzunk" stílusban és rá egy komment. A vége ugyanúgy nyitott marad, de legalább érezhető valami irányultságú lezárás.

6/10, de csak a veszekedéses rész miatt, mert azt kivéve egy lényegben súlytalan és céltalan cucc.
"Egy dolog irracionalitása nem kérdőjelezi meg a létét, csak leírja az állapotát." (Friedrich Nietzsche)
Avatar
Junchi
Koffein Kondenzátor
Koffein Kondenzátor
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Junchi »

Indiana Jones és a sors tárcsája

Twitteren a következőt írtam: "Olyan jó zárás, mint amennyire felesleges rókabőr. Indie olyan kemény, mint amennyire kiöregedett vén szivar. A sztori legalább olyan élvezetes, mint amilyen blőd. Soroljam még, miért gondolom úgy, hogy ez az utóbbi idők legambivalensebb filmje?"

További adalék: A film feleslegesen hosszú (vagy négy helyen hittem azt, hogy véget ér), túl sok az üldözéses jelenet, a gyerek teljesen felesleges (és az egész film legröhejesebb húzása is hozzá köthető), a végén meg
SPOILER
Mariont nem igazán értettem, miért hozták vissza.
Oké, az egész film épít a nosztalgiázásra, nem egy ügyes cameóval találkozunk, de ettől még értelme nem volt sok.

Ami pozitívum, az Mads Mikkelsen (Jürgen) és Phoebe Waller-Bridge (Helena). Mind, mint színészek, mind mint a karakterek, akiket eljátszottak. Az Indie filmek amúgy sem épp a karakteres gonoszaikról híresek, mert már a régi felvonások is többnyire kimerültek az egydimenziós "gonosz náci", "vadkapitalista amerikai", stb. klisékben, és bár Jürgen is csúcsra járatja az evil náci tudós vonalat, de a céljai miatt valahogy mégis tudott érdekes lenni.

Amennyiben el kellene helyezni az Indie-kánon minőség-vonalán a filmet, akkor azt mondanám, éppen a mediánt jelenti: kettőt üt (Kristálykoponya, Végzet temploma), kettő üti (Frigyláda, Kereszteslovag). Tisztesnél valamivel tisztesebb középszer. 6/10
Avatar
ZeroProcess
Szakértő
Szakértő
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2019.03.27. 21:45
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: ZeroProcess »

Junchi írta: 2023.07.09. 07:38Amennyiben el kellene helyezni az Indie-kánon minőség-vonalán a filmet, akkor azt mondanám, éppen a mediánt jelenti: kettőt üt (Kristálykoponya, Végzet temploma), kettő üti (Frigyláda, Kereszteslovag).
Ezzel teljesen egyet értek.
Junchi írta: 2023.07.09. 07:38a gyerek teljesen felesleges (és az egész film legröhejesebb húzása is hozzá köthető)
Gondolom arra gondolsz, ahogyan
SPOILER
elvezeti a repülőt a srác.
Azon én is húztam a szemem, de legalább nem teljesen random volt, hiszen a film korábban kis magyarázattal szolgált erre, lévén
SPOILER
egy pilóta tanítgatta a srácot mikor először láthattuk.

Én szerintem a film vége lehetett volna jobb és frappánsabb, ha már időutazás a téma. Pl mikor először hallani lehetett a filmben, mi lett Indy családjával, akkor azt gondoltam a vége vmi olyasmi lesz:
SPOILER
hogy Indy használja a tárcsát és visszamegy az időben megmenteni a fiát, mely miatt meg vmiért ő hal meg.

Am szerintem a film legjobb része az eleje volt, mikor a 2. vh vége felé látjuk a fiatal Indy-t, ahol nácikkal teli vonaton küzdi át magát. Mellesleg ezen szegmens alapján gondolom azt, h simán lehet újabb és újabb Indy filmeket készíteni, mivel jól meg tudják oldani a fiatalított változatát.
Kép
Avatar
Junchi
Koffein Kondenzátor
Koffein Kondenzátor
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Junchi »

ZeroProcess írta: 2023.07.09. 12:11 Gondolom arra gondolsz, ahogyan
SPOILER
elvezeti a repülőt a srác.
Azon én is húztam a szemem, de legalább nem teljesen random volt, hiszen a film korábban kis magyarázattal szolgált erre
Igen, de ez még édeskevés. Az éles helyzet kicsit másabb kategória, pláne(!) abban a viharban, amiben a jelenet is játszódik. Lehetett volna az, hogy a gyerek ráveszi azt a csávót, akié a gép volt, hogy kövesse Indie-éket és akkor már kitudtuk volna kerülni ezt a blődséget + annak a pasasnak is több értelme lett volna, mint "karakter".
ZeroProcess írta: 2023.07.09. 12:11Am szerintem a film legjobb része az eleje volt
Ez mondjuk kétségtelen, illetve itt látszott, hogy azért az a többszáz milliós költségvetés tényleg nem a semmire ment el. Az AI ugye Harrison Ford fiatalabb korabeli képeit/anyagait használta fel, hogy megalkossa mozgásban ezt a mesterségesen visszafiatalított változatot és hát valami durván jó lett a végeredmény. Nem lennék meglepve, ha az elkövetkezendő 4-5 évre nézve (amíg nem forr még jobban ki ez a technológia) valami referenciaanyag lenne a film ezen szegmense.
Avatar
Ricz
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1158
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Ricz »

Evil Dead Rise (2023)

Voltak jó és hatásos pillanatai, de összességében inkább egy rosszul felépített kommersz cellulózszennyezés.

A build-upban bőven van kivetni való, különösen az előtörténet szempontjából és a körülményekben. Eleddig az volt a lényeg, hogy elzártan a civilizációtól történnek a dolgok, sehonnan nem jöhet segítség (vagy külső behatás), így betéve a városi környezetbe, ez alapból kiveszik. De nem is kezdenek semmit vele. Egyszer szólnak ki az utcára az arra járóknak, de azok se bagóznak oda. Előtörténet szempontjából meg a katolikus misszionáriusok találták 100 éve egy démonidéző könyv trilógiájának egyik kötetét, és ilyet szólnak a felvételen, hogy az egyház hozzájárulása kell a könyv lefordításához és feltárásához. Egy katolikus gyűlésen a bíborosok, püspökök, érsekek közt. Aztán hogyhogy nem, nem kapnak engedélyt, de csak azért is megteszik - és itt vérzik ki a dolog, mert úgy vágták volna be a vatikáni tiltott könyvek közé elzárva, hogy felveri az évszázados port. A régi archeológusos dolog legalább hihető volt.

Ami a jelenetek egy részét illeti, bőven lehetett volna mit alkotni még. Gondolok itt a démoni megszállottság alatt a test pózaira, mozgatására stb.
Nyugodtan csavarhattak volna ízületeket úgy, mintha gömbcsuklósak lennének, pláne, hogy az adott szereplő
SPOILER
meghalt, tehát neki már oly mindegy egyébként is.
Szóval abban lettek volna még ötleteim a filmet illetően, hogy feszengjenek az emberek becsülettel. De itt min feszengtem csak? Egy tetoválótű szemhez közelítésén. Semmi máson, és egy csomó kitartott, feszültségépítő jelenet pedig egyenesen röhejes volt, mert a tucathorrorokat idézte, ha nem tucatnyi horrorfilmet. De a liftből kiszakadó vértenger is szinte egy az egyben az 1980-as Ragyogás egyik jelenete, csak más fényekkel és beállítással. Értem én, hogy homage, csak épp két felsóhajtást kiváltó snitt közé betenni inkább nevetséges.
SPOILER
Abba már nem megyek bele, mikor a megszálltak összeállnak egyetlen lénnyé, azt hogyan és mint teszi, mik a lény fizikai kapcsolatai, hogy egyik test a másik végtagját tudja mozgatni, hogy bújnak egymásba... Mert ezt a készítők sem gondolták át, csak letudták azzal, hogy "hát, démonok"...
A démon maga is röhejes volt. Szinte csak az anyaságra, a terhességre, a gyerekvállalásra, a nem kívánt terhességre tett gúnyos megjegyzéseket. Olyan rohadt egykaptafás szövegei voltak, amitől még a "Lenyelem a lelked!"-et üvöltöző tucat hullafejűek az Ash vs. Evil Deadben is mérföldekkel jobban megírt szövegnek hatnak.Meg persze, belepakolták a politizálást egy kis takony woke-kal, aki 16(?) évesen benyög olyan twatter baromságokat, hogy attól csak felhorkanni lehet. Főleg, hogy semmi célja a dumának, nem kötődik semmihez, és a személyiségéhez sem tesznek hozzá, azon kívül, hogy ezzel alapozzák meg azt az egyértelmű emberi reakciót, amit egy szárított ember bőrkötésű, vérrel írt, démoni és torz embernyúzó illusztrációkkal teli könyv láttán érez mindenki, akinek egy marék szárított molylepkénél több agysejtje van: felgyújtani, elégetni, elásni, vízbe dobni... mindegy, csak eltüntetni. Ehhez aztán nagyon bele kellett tenni, hogy ez az ő jelleme, mikor ez nem jellemez senkit... csak aláírja, hogy extrán hülye és irritáló lesz garantáltan.

Az is nevetséges valahol - és ez már a vége a filmnek -, hogy bejön a csaj a parkolóházi részbe, elmegy a belek és a vértócsa mellett, és semmit nem vesz észre belőle, amíg be nem ül a saját autójába. És ez az egy jelenet az összekötés az első 5 perccel, amit az elején egy totál felesleges felvezetésnek éreztem... aztán ráigazolt, megtoldva azzal, hogy olcsó folytatási lehetőséget biztosít hozzá.

Az a pár hatásos jelenet menti meg, hogy ne legyen a rossz élmények közt, és inkább középszerűvé tegye. De ehhez nagyon, de nagyon durván rezeg a léc.
"Egy dolog irracionalitása nem kérdőjelezi meg a létét, csak leírja az állapotát." (Friedrich Nietzsche)
Válasz küldése