Cruel Angel írta:Titkos írta:...Vagy jöhet minden benyomás ömlesztve?
Mivel nem mondhatjuk, hogy kifejezetten visszafogott lennél amikor ide írkálsz bármit is, jöhet ömlesztve minden XD Én szeretem a világot, csak nem érzem azt, hogy pénzt lennék hajlandó havi szinten kiadni érte, de attól még érdekel, h mi az épp aktuális helyzet. Az új kieg sztorijával haloványan tisztában vagyok, de összképem nincs, h ténylegesen mi változott a játékban.
Na, akkor ahogy ígértem.
Mivel úgy kb. az elmúlt két hetet intenzíven végigjátszottam, egy karaktert fel is húztam 100-ig és már az új heroic insták, illetve a legújabb újítás, a Garrison kapcsán is úgy-ahogy képben vagyok, ezért azt hiszem, most már meg tudok fogalmazni egy közepes mennyiségű tl;dr postot a témáról. XD
Kezdjük a sztorival, ami ugye végülis csak egy háttér a játékhoz, de mivel én lore-mániás vagyok, számomra fontos. XD A sztori egy fanfic, de annak igen jó. XD Mire gondolok itt? Arra, hogy bár a WoW már így is nem egy ponton megerőszakolta történetileg a Warcraft univerzumot, cserébe némi plusz játékélményért ("ja, hogy Balnazzar megdöglött a Frozen Throne-ban? Á, oda se neki, visszahozzuk insta-bossként, csak hogy teljes 3D-ben nyírhassátok ki újra!"
), ám a Warlords of Draenor minden eddiginél magasabb szintre emeli a "lore-rape"-et. XD Az alapsztori ugye az, hogy Garrosh Hellscream egy bronz sárkány segítségével visszautazik az időben Outlandre (ami akkor még Draenor volt) és az ork klánokat meggyőzi, hogy ne igyanak a démonvérből (ezzel egyfajta alternatív idővonalat létrehozva), hanem helyette használják a jövőből magával hozott technológiai tudást arra, hogy Iron Horde néven hódítsák meg Azerothot. Ez tök jól hangzik, a bökkenő ott van vele, hogy az orkok az eredeti storyline-ban a démonvérivás
után lettek háborúmániás állatok, mivel a "fertőzés" megváltoztatta a viselkedésüket. Így hát semmi értelme, hogy bár a démonok ellen fordulnak és nem isznak a vérből, mégis hódításmániás szadista állatok lesznek. Annál is röhejesebb, hogy bár elvileg most "démonmentes" sztori kapnánk, egy csomó minden az időutazás ellenére is ugyanúgy alakul: Gul'dan ugyanúgy démonokat idéz és azzal tápolja a seregét, Ner'zhul ugyan nem őket használja, de démonok helyett úgymond "void energy"-be fekteti erejét, sőt, elkezd halottakat feltámasztgatni (enyhe kikacsintás arra, hogy az eredeti idővonalban belőle lett a Lich King). Szóval a sztorin masszívan érződik, hogy igazából egyetlen lényege van: 3D-ben, "testközelből" bemutatni azt a világot, visszahozni azt a feelinget, amit legutoljára talán a Warcraft 1-2-ben éltünk át. Ez viszont szerencsére sikerült nekik, valóban kész "fangasm" látni, ahogy pl. a BC előtti szétbarmolásmentes állapotú Shadowmoon Valley-ben kalandozunk, vagy megtapasztalni, hogy a vörös kősivatag egykor sűrű dzsungel volt (Hellfire Peninsula -> Tanaan Jungle), stb. Nekem ugyan a pandákkal sem volt semmi bajom, de akik húzták a szájukat, hogy "elveszett a játék Warcraft-hangulata", azok most örülhetnek, mert azt abszolút visszahozta a Blizzard ezzel az új kiegészítővel. A sztorihoz hozzátartozik, hogy talán minden eddiginél több cutscene-t kapunk már pusztán a sima szintezős küldetések közben is (oké, a kezdőzónában van a legtöbb, de azért későbbi pályákra is jut 1-1) és ezek egyrészt szintén jelentősen hozzájárulnak a feelinghez, másrészt nem egynél rendesen néztem, ugyanis a death-count minden korábbinál magasabb lett. Szóval ez még csak a kiegészítő legeleje, de máris van három jelentős halottunk és még csak a sztori Alliance-oldalát vittem végig. Ezeknek a száma ráadásul növekedhet még a jövőben, mire a kiegészítő történetének végére őrünk majd úgy két év múlva. ^^" XD (Oké, senki ne vizionáljon Trónok Harca szintű darafesztivált, de azért Warcraft-mércével mérve most mintha "kegyetlenebb" lett volna a Blizzard a szokásos hullamennyiséghez képest. XD) Az új karakterek jók, érdekesek, szerethetőek, a rossz oldalon ugye adva vannak a warlordok (fura, hogy most már nem "warchief" néven futnak mondjuk, ezt nem teljesen értem...), mindegyikük kellően stílusos és egyedi, a jó oldalon pedig behoznak nem egy olyan új karit, akiről ugyan még semmit nem hallottunk korábban, de ebben az egy kiegészítőben is egész jól bemutatták őket, a karakterfejlődésük is egész érdekesen alakult némelyiküknek. (Ja igen, itt fontos megjegyeznem, hogy "Yrel is my waifu! :3" XDDD) Plusz megjelenik néhány olyan karakter, aki a BC-ben ugyan említve volt, de vagy alig szerepelt, vagy másmilyen formában. Pl. elég sok közös ügyünk lesz Arakkal személyesen, vagy egész jól retconolták, hogy Akama miért két közönséges sarlóval harcol mindig. XD Szóval erősen épít ez a kiegészítő a nosztalgiára (legyen az Burning Crusade, vagy Warcraft 1-2), meg a visszatérő orkmániára, viszont ha erre vevők vagyunk, vagy legalábbis felül tudunk emelkedni rajta, akkor a játékélmény garantált lesz.
Ennyi lore-rizsa után térjünk is rá a tényleges játékmenetre. A sok újítás ezúttal inkább technikai szintű (pl. változtattak a betöltési stíluson, meg ilyesmi), így ezeket nem nagyon tapasztaljuk játék közben, de hosszútávon sokat segítenek abban, hogy csökkenjen a lag, meg egyéb problémákat is megoldanak. Beszéljünk inkább arról, amit látunk is: a küldetések eléggé lineárisak, így a kezdőzónákat leszámítva minden karinkat ugyanazon a "zónakiosztáson" fogjuk végigvinni, szóval sajnos most nincs az a választási szabadság, ami a BC-ben vagy a Wrath-ben még megvolt és maradtak a Pandariás "mindenki ugyanazon megy végig" metódusnál. Persze a questek gondolom némileg eltérnek azért, bár ehhez még nem tudok hozzászólni, mivel a Horda oldalát csak a héten kezdem majd. Viszont újdonság, hogy megjelentek az ún. "bonus objective"-ek. A vicc az, hogy ezek igazából semmiben nem különböznek egy normál questtől, csak éppen nem NPC osztja ki őket neked, hanem ha egy adott zóna adott területére érsz (a térképen ezt két keresztbe tett kard jelzi), akkor ott automatikusan megnyílik a bónuszküldi. Igazából ezek a hatszor megunt "ölj meg 10 varangyot és 18 szitakötőt" szintű "ölős küldik", amiket már anno is untam, viszont így, hogy ezeket még a sztoriba is lusták voltak beleírni és csak úgy "ad hoc" módon kapod őket, még nagyobb szenvedés volt teljesíteni mindet. XD (Csak a maximalizmusom, meg a bónusz XP/arany vett rájuk, bár jó hír, hogy pont ezért "bónuszok", hogy ha valaki nem akarja, simán kihagyhatja őket, a sztorihoz nem tesznek hozzá semmit. XD)
Aztán ott vannak az insták, ott történt még loot szempontból egy elég jelentős változás. Először ugye úgy nézett ki a dolog még a játék hajnalán, hogy kiesik egy, vagy több tárgy a bossból, amikért mindenki dobhat a virtuális kockával need-greed alapon, aztán aki nagyobbat dobott, az vitte az adott tárgyat. Ebből lett kismillió visszaélés, pl. hogy a "huntardok" mindenre rolloztak, tökmindegy volt, hogy mondjuk egy épp egy paladin elől szedik el a páncélt, amit ők még csak hordani sem fognak tudni, meg ilyesmi... Ezért a Catacylsm idejére ezt a rendszert Blizzard úgy módosította, hogy needet csak akkor használhatsz, ha TÉNYLEG érsz is valamit az adott cuccal, szóval pl. ha mage voltál, akkor csak a cloth armorra needelhettél. Igazából ez tökéletes lett volna szerintem, de valamiért ezt még tovább alakították, így most már nincs is need-greed ablak, egyszerűen ha olyat dob a dob a boss, ami számodra használható, akkor automatikusan megkapod tőle, míg ha bármi mást, akkor nem is dobhatsz érte. Ez mondjuk némileg köcsögség, hiszen ha teszem azt amúgy is mindenki greedelne egy cuccra, akkor némi extra arany gyanánt jó volt az ilyet megkapni, most viszont erre már esély sem lesz. Persze nem feltétlenül világvége ez sem, csak szerintem már "túl lett egyszerűsítve" a rendszer. (Mondjuk az is igaz, hogy nem tudom, hogy ez most a régebbi instákra/raidekre is meg lett-e csinálva, vagy csak az újakra érvényes, mert pl. a régi raideket szólózva a rouge-om simán lootolta a plate armortól kezdve mindent. XD)
Végezetül ott van a Garrison, amit kb. halálra promóztak. XD Teszem hozzá, jogosan, mert miután egy hétig javítgatták a bugjait és végre használható lett, nagyon szórakoztató plusz élményt adott a játékhoz. Gyakorlatilag a kezdőhelyszínre való megérkezésünk után az első questjeink arról szólnak, hogy építenünk kell magunknak egy saját helyőrséget, ami "személyes" (a phasing miatt más játékos be sem léphet rá alapesetben, bár valahogy ez is megoldható, mert láttam valami "visit your friend's Garrison" achivementet) és gyakorlatilag olyan épületeket fogunk rá felhúzni, ahogy gyűlik az alapanyag, amik a sima Warcraftból már ismerősek lehetnek, szóval Lumber Mill, Town Hall, stb.,de persze kapunk újakat is. Ezek mindegyik ad valami bónuszt, pl. az Inn-ben minden nap új NPC-k szállnak meg nálunk, akik plusz küldiket adnak, vagy lesz saját Bányánk, amiben akkor is tudunk bányászni ércet, ha amúgy a mining skill-t nem vettük fel, stb. Illetve mivel itt mi vagyunk a parancsnokok, végre azt is átélhetjük, milyen az, amikor nem minket "csicskáztat" egy NPC, hanem mi őket. XDDD Ugyanis ahogy haladunk előre a játékban, lesz nem egy követőnk (én most húsznál járok, de elvileg ez még nem az összes XD), akiket különböző küldetésekre küldhetünk, akik X idő leteltével arannyal, XP-vel, ritka tárgyakkal, vagy épp Garrison építési alapanyagokkal térnek vissza. Ezek akkor is dolgoznak, ha csak belépünk, kiosztjuk nekik a napi feladatot, aztán egyből ki is jelentkezünk. XD Ettől persze nő az ember egója rendesen, szóval a játék ezen részét már csak a fun miatt is ajánlom kipróbálásra. XDDD Néhány tárgyat/extrát pedig kizárólag csak a Garrison-on keresztül fogunk tudni megszerezni, így mindenképpen megéri bázisunkat maxra húzni a játék során. Egyébként minden egyes épületnek három szintje van, ahogy "upgradeljük" őket, úgy nyílik meg egyre több bónusz, amit az adott épület nyújt nekünk.
Ööö... és igazából más jelentős dolog most nem jut az eszembe, de mondom, eleve két hete játszom és egy hónapja sincs kinn az új kiegészítő, szóval valszeg még fogják ezt szépen bővíteni, mire eljutunk a sztoriban a nagy fináléig.