Re: Új animék - frissen, ropogósan =)
Elküldve: 2020.05.19. 21:00
Tenki no Ko, avagy jöjjön egy "kis" RAGE!!!!!!44
Még friss az élmény, annyira, hogy a rituális öngyilkossági kísérletem nyomai is látszódnak, mert az agysejtjeim bő 80%-át elpárologtatta ez a 105 perces, kínokkal és verejtékkel megtöltött utazás, mert megint voltam olyan perverz és kíváncsi, hogy jegyet váltottam Shinkai legújabb shinkaiságára. Pedig a legutóbbi Kimi no na Wa után bíztam benne, hogy rálelt valami elfogadható, decens ösvényre. A vonat végül nem csak kisiklott, de bele is vágódott egyenesen a tóba. Innentől elspoilerezem az egészet, szóval azt javaslom, csak akkor böngéssze át a kedves olvasó a lent található jegyzőkönyvet, ha már abszolválta az említett filmet, vagy nem zavarja a kémiai töménységű légterelő-koncentrátum.
A történet maga... végtelenül banális, extrém módon komolyan vehetetlen, káprázatosan felszínes, mesébe illően giccses és "ha nem látnám, el sem hinném"-mód röhejes. Kezdjük azzal, amivel a film is indít, vagyis, hogy Hodaka (az MC) szökésére mi is a pontos magyarázat? Az, hogy nem jött be neki a település, ahol addig élt, meg a szülői háttér sem volt számára elfogadható? Rendben, megesik... de ezt miért nem fejtették ki kicsit bővebben is? Egy jelentéktelen, másnak odaböfögött félmondatból derül ez ki, vagyis az egész csak arra kellett, hogy a csávó megérkezzen Tokióba (a lehetőségek földjére, haha), az új élet reményében.
Nagyszerű. Munkát nem talál, mindenki levegőnek nézi, beleköt, nem veszik komolyan. DE, micsoda szerencse, hogy Tokióban csakis két szélsőséges embertípus él: az előbb említett halmaz, meg azok, akik viszont földre szállt angyalként bánnak vele, egyből be is fogadják, szállást és kaját tolnak a segge alá, és láss csodát, még a helyi McDonaldsban az éppen ott dolgozó part-time-os Hina (azaz a film másik főszereplője) megsajnálja, és odatol neki egy Big Mac-et.
A film a következő pár percben... jó, bár ez főleg annak köszönhető, hogy az előbb említett befogadó férfi-nő páros (Keisuke-Natsumi) még egészen kedvelhető karaktert kaptak, bár sajnos az ő jeleneteik sem tudták ezt a valamit megmenteni.
Aztán valahogy odakeveredik a csávó megint Hinához, aki épp egy kétes melót készül elvállalni a nagyobb pénz érdekében, de Hodaka reflexből kapcsol, on-ra tolja a white knight üzemmódot és kimenekíti a csajt a szándékosan unszimpatikusra és csúnyára rajzolt karakterek karmai közül. A bulit mondjuk csak azért ússzák meg, mert a csávó talált egy pisztolyt (értitek...) a szemétben, amivel megfélemlítette a támadóit. A pisztolyos dolognak egyébként később lesz még jelentősége, de még milyen, a hajam csak ekkor kezdett igazán őszre váltani. Egyébként utána Hina elmondja minden szörnyűségnek a srácot, nagy morci közepette ott is hagyja a fenébe, hogy pár másodperc múlva már újra tök normálisnak, egyenesen szimpatikusnak és hősnek lássa. Top-tier writing!
Plot thickens, a csajnak van egy különleges képessége, amivel száműzi az esőt és helyette elhozza a napsütést. Hamarosan aztán egy vállalkozást húznak fel ők hárman a szuperpóver köré. Igen, hárman, mert Hinának van egy cross-dressing fétises öccse is, aki... nos, fiú és cross-dressing fétises. A szekér szépen halad is, egyre csak jönnek a szép időjárást rendelők, viszont mindennek megvan a maga böjtje. A cucc felénél egy kis háttérsztori: kiderül, hogy Hina képességének ára lesz, mert hát meg kell ágyazni valahogy a későbbi OMGDRÁMÁNAK, tehát valami kell, hogy történjen a csajjal. A rendőrség közben elkezdett Hodaka után nyomozni, mivel a kis pisztolyos mutatványát felvette az egyik térfigyelő kamera, bár hogy mi a francra vártak ezek hetekig, arról lövésem sincs.
Közben van még egy sub-plot Keisukével, meg az asztmás kislányával, de ez is olyan vékony földdarabon áll, hogy a létjogosultsága szinte megkérdőjelezhető. Apropó, létjogosultság! Emlékeztek még a pisztolyra? Én igen, sajnos az anime is. Szóval van egy dandy-hajú(!) nyomozó, aki kézbe veszi az ügyet, bár a Hinánál megbújó Hodakára nem találnak rá. Közben az eső valamiért nem akar elállni egész Tokióban, és mivel Hináék sem tolják már a biznisz szekerét, ezért érezni, hogy valami történni fog. Igen, a csaj eltűnik, mivel ő valami emberáldozat, aki a jelenlétével okozza ezt a szűnni nem akaró esőzést. Közben eszembe jutott, hogy mennyi céltalan fanservice-jelenet van az egész filmben, de mind közül a legszebb, mikor a nagy bujkálásuk közepette a hotelban Hina pont a vízzé változó melleit mutatja meg, mint bizonyítékot, mire jön egy kötelező "Hova nézel?" - "Én sehova! *blushing*" kezdetű és végű fun, nehogy véletlenül kizökkenjünk a jelenetből ugyebár.
Innentől kezdve aztán nincs megállás a shinkaiságokban: Hina eltűnésével megszűnik az esőzés, közben Hodakát elkapják a rendőrök, de ő még a kihallgatás előtt kereket tud oldani egy rendőrőrsről(!), mert senki nem bír egy 16 éves gyereket feltartóztatni, majd jön egy olyan üldözéses jelenet, ami viszont Shinkaitól teljesen új, ellenben egy C-kategóriás akciófilm simán elpirulna mellette. Ja, egyébként az egész filmben senki nem veszi komolyan a rendőröket, Hinával például simán elröhögcsélnek Hodaka helyzetén. Következő jelenet: Jön egy Forrest Gumpot lazán alázó maratonfutás a síneken (persze itt sem tudja senki feltartóztatni a srácot, mert... IT'S A POWER OF LOVE AND FUCK YOU!) Van egyébként az egyik magasabb toronyház tetején egy szentély, ahonnan Hina elérheti az ereje forrását, ide tart most a srác, miközben a rendőrök valamerre elkalandoztak. (Mondjuk az üldözéses résznél volt azért egy egész szellemes megoldás, mikor Hodaka megpróbál megpattanni egy biciklivel, de az pechére oda van láncolva az oszlophoz.)
Eljut végül oda, de ott már várja Keisuke. (Mondjuk hogy honnan tudta, hova a fenébe kell jönnie, ne kérdezzétek...) A rendőrök aztán szintén odatalálnak, és jön egy olyan jelenet, amire nincsenek szavak. De most lesznek: Keisuke megpróbálja meggyőzni a srácot, hogy hagyjon fel ezzel a Hina őrülettel és adja fel magát, de főhősünket sajnos csak a punci érdekli, így figyelmen kívül hagyja a bölcs felnőtt szónoki képességeit. A rendőrök aztán befutnak, de várj, Keisuke mégis meggondolja magát, simán a rend éber őrei ellen fordul, hogy biztassa a csávót, igenis menjen fel a szentélyhez és hozza vissza a lányt. Egyébként valahogy a pisztoly is pont itt van, a rendőrök meg nem érnek semmit, szóval kezdem azt érezni, hogy Shinkainak volt valami összetűzése korábban a kékekkel. Lehet pont az ízlésrendőrség volt az, és bevitték, amiért szar filmeket ír és rendez, szóval max jelezni tudom, hogy én nekik szurkoltam.
Hodaka aztán feljut a felhők közé, ahol Hina van, könnyek, nyálas zene, kézfogdosás, boldogság, mert ez a szerelem ereje, mindezt a korai őszülésemre vezettem vissza. Hodaka végül ráveszi a lányt, hogy ne aggódjon már annyit az ereje miatt és szálljon le a fellegekből (literally), aminek hatására Tokiót elárasztja a víz (ami egy metaforája lehet mindazon könnycseppjeimnek, amiket elhullattam, miközben ezt a szarságot néztem). Nem, de most komolyan, ezek közös megegyezéssel eldöntötték, hogy vesszen a város, meg gondolom százezrek élete, itt csak egy dolog fontos: a mágikus és határtalan sze-re-lem. Jaj, eszem a szívüket!
Aztán itt még nincs vége, mert bejátssza azt, amit a Kimi no na Wánál is: van még vagy 20 perc hátra a filmből, jön egy time jump, előtte azért mindenkit letartóztatnak, úgyhogy Hodaka megfigyelés alatt van. Leérettségizik, majd visszatér a félig már elsüllyedt Tokióba, aztán - kitaláljátok? Na? Lehet tippelni! Megvan? Éééés: újra találkozik Hinával! Nyálas zene again, könnyek again, bullshit-o-meter megáll a legvörösebb tartományban, ahová a "Shinkai" kifejezés lett gravírozva, mert mutató itt még sosem járt korábban.
Úgyhogy ennyi. Én megmondom őszintén, próbáltam (valamelyest) pozitívan hozzá állni a dologhoz, mert a decens Kimi no után azt hittem, Shinkai rátalált végre egy jobb útra, de tévedtem. Itt szinte minden ugyanaz: a grafika valóban szép, az esőt mindig egész jól megjelenítette műveiben, ami visszatérő motívum, de ez a film még a szuper-alacsonyan pozicionált Shinkai-mércéhez képest is durva.
2/10
Még friss az élmény, annyira, hogy a rituális öngyilkossági kísérletem nyomai is látszódnak, mert az agysejtjeim bő 80%-át elpárologtatta ez a 105 perces, kínokkal és verejtékkel megtöltött utazás, mert megint voltam olyan perverz és kíváncsi, hogy jegyet váltottam Shinkai legújabb shinkaiságára. Pedig a legutóbbi Kimi no na Wa után bíztam benne, hogy rálelt valami elfogadható, decens ösvényre. A vonat végül nem csak kisiklott, de bele is vágódott egyenesen a tóba. Innentől elspoilerezem az egészet, szóval azt javaslom, csak akkor böngéssze át a kedves olvasó a lent található jegyzőkönyvet, ha már abszolválta az említett filmet, vagy nem zavarja a kémiai töménységű légterelő-koncentrátum.
A történet maga... végtelenül banális, extrém módon komolyan vehetetlen, káprázatosan felszínes, mesébe illően giccses és "ha nem látnám, el sem hinném"-mód röhejes. Kezdjük azzal, amivel a film is indít, vagyis, hogy Hodaka (az MC) szökésére mi is a pontos magyarázat? Az, hogy nem jött be neki a település, ahol addig élt, meg a szülői háttér sem volt számára elfogadható? Rendben, megesik... de ezt miért nem fejtették ki kicsit bővebben is? Egy jelentéktelen, másnak odaböfögött félmondatból derül ez ki, vagyis az egész csak arra kellett, hogy a csávó megérkezzen Tokióba (a lehetőségek földjére, haha), az új élet reményében.
Nagyszerű. Munkát nem talál, mindenki levegőnek nézi, beleköt, nem veszik komolyan. DE, micsoda szerencse, hogy Tokióban csakis két szélsőséges embertípus él: az előbb említett halmaz, meg azok, akik viszont földre szállt angyalként bánnak vele, egyből be is fogadják, szállást és kaját tolnak a segge alá, és láss csodát, még a helyi McDonaldsban az éppen ott dolgozó part-time-os Hina (azaz a film másik főszereplője) megsajnálja, és odatol neki egy Big Mac-et.
A film a következő pár percben... jó, bár ez főleg annak köszönhető, hogy az előbb említett befogadó férfi-nő páros (Keisuke-Natsumi) még egészen kedvelhető karaktert kaptak, bár sajnos az ő jeleneteik sem tudták ezt a valamit megmenteni.
Aztán valahogy odakeveredik a csávó megint Hinához, aki épp egy kétes melót készül elvállalni a nagyobb pénz érdekében, de Hodaka reflexből kapcsol, on-ra tolja a white knight üzemmódot és kimenekíti a csajt a szándékosan unszimpatikusra és csúnyára rajzolt karakterek karmai közül. A bulit mondjuk csak azért ússzák meg, mert a csávó talált egy pisztolyt (értitek...) a szemétben, amivel megfélemlítette a támadóit. A pisztolyos dolognak egyébként később lesz még jelentősége, de még milyen, a hajam csak ekkor kezdett igazán őszre váltani. Egyébként utána Hina elmondja minden szörnyűségnek a srácot, nagy morci közepette ott is hagyja a fenébe, hogy pár másodperc múlva már újra tök normálisnak, egyenesen szimpatikusnak és hősnek lássa. Top-tier writing!
Plot thickens, a csajnak van egy különleges képessége, amivel száműzi az esőt és helyette elhozza a napsütést. Hamarosan aztán egy vállalkozást húznak fel ők hárman a szuperpóver köré. Igen, hárman, mert Hinának van egy cross-dressing fétises öccse is, aki... nos, fiú és cross-dressing fétises. A szekér szépen halad is, egyre csak jönnek a szép időjárást rendelők, viszont mindennek megvan a maga böjtje. A cucc felénél egy kis háttérsztori: kiderül, hogy Hina képességének ára lesz, mert hát meg kell ágyazni valahogy a későbbi OMGDRÁMÁNAK, tehát valami kell, hogy történjen a csajjal. A rendőrség közben elkezdett Hodaka után nyomozni, mivel a kis pisztolyos mutatványát felvette az egyik térfigyelő kamera, bár hogy mi a francra vártak ezek hetekig, arról lövésem sincs.
Közben van még egy sub-plot Keisukével, meg az asztmás kislányával, de ez is olyan vékony földdarabon áll, hogy a létjogosultsága szinte megkérdőjelezhető. Apropó, létjogosultság! Emlékeztek még a pisztolyra? Én igen, sajnos az anime is. Szóval van egy dandy-hajú(!) nyomozó, aki kézbe veszi az ügyet, bár a Hinánál megbújó Hodakára nem találnak rá. Közben az eső valamiért nem akar elállni egész Tokióban, és mivel Hináék sem tolják már a biznisz szekerét, ezért érezni, hogy valami történni fog. Igen, a csaj eltűnik, mivel ő valami emberáldozat, aki a jelenlétével okozza ezt a szűnni nem akaró esőzést. Közben eszembe jutott, hogy mennyi céltalan fanservice-jelenet van az egész filmben, de mind közül a legszebb, mikor a nagy bujkálásuk közepette a hotelban Hina pont a vízzé változó melleit mutatja meg, mint bizonyítékot, mire jön egy kötelező "Hova nézel?" - "Én sehova! *blushing*" kezdetű és végű fun, nehogy véletlenül kizökkenjünk a jelenetből ugyebár.
Innentől kezdve aztán nincs megállás a shinkaiságokban: Hina eltűnésével megszűnik az esőzés, közben Hodakát elkapják a rendőrök, de ő még a kihallgatás előtt kereket tud oldani egy rendőrőrsről(!), mert senki nem bír egy 16 éves gyereket feltartóztatni, majd jön egy olyan üldözéses jelenet, ami viszont Shinkaitól teljesen új, ellenben egy C-kategóriás akciófilm simán elpirulna mellette. Ja, egyébként az egész filmben senki nem veszi komolyan a rendőröket, Hinával például simán elröhögcsélnek Hodaka helyzetén. Következő jelenet: Jön egy Forrest Gumpot lazán alázó maratonfutás a síneken (persze itt sem tudja senki feltartóztatni a srácot, mert... IT'S A POWER OF LOVE AND FUCK YOU!) Van egyébként az egyik magasabb toronyház tetején egy szentély, ahonnan Hina elérheti az ereje forrását, ide tart most a srác, miközben a rendőrök valamerre elkalandoztak. (Mondjuk az üldözéses résznél volt azért egy egész szellemes megoldás, mikor Hodaka megpróbál megpattanni egy biciklivel, de az pechére oda van láncolva az oszlophoz.)
Eljut végül oda, de ott már várja Keisuke. (Mondjuk hogy honnan tudta, hova a fenébe kell jönnie, ne kérdezzétek...) A rendőrök aztán szintén odatalálnak, és jön egy olyan jelenet, amire nincsenek szavak. De most lesznek: Keisuke megpróbálja meggyőzni a srácot, hogy hagyjon fel ezzel a Hina őrülettel és adja fel magát, de főhősünket sajnos csak a punci érdekli, így figyelmen kívül hagyja a bölcs felnőtt szónoki képességeit. A rendőrök aztán befutnak, de várj, Keisuke mégis meggondolja magát, simán a rend éber őrei ellen fordul, hogy biztassa a csávót, igenis menjen fel a szentélyhez és hozza vissza a lányt. Egyébként valahogy a pisztoly is pont itt van, a rendőrök meg nem érnek semmit, szóval kezdem azt érezni, hogy Shinkainak volt valami összetűzése korábban a kékekkel. Lehet pont az ízlésrendőrség volt az, és bevitték, amiért szar filmeket ír és rendez, szóval max jelezni tudom, hogy én nekik szurkoltam.
Hodaka aztán feljut a felhők közé, ahol Hina van, könnyek, nyálas zene, kézfogdosás, boldogság, mert ez a szerelem ereje, mindezt a korai őszülésemre vezettem vissza. Hodaka végül ráveszi a lányt, hogy ne aggódjon már annyit az ereje miatt és szálljon le a fellegekből (literally), aminek hatására Tokiót elárasztja a víz (ami egy metaforája lehet mindazon könnycseppjeimnek, amiket elhullattam, miközben ezt a szarságot néztem). Nem, de most komolyan, ezek közös megegyezéssel eldöntötték, hogy vesszen a város, meg gondolom százezrek élete, itt csak egy dolog fontos: a mágikus és határtalan sze-re-lem. Jaj, eszem a szívüket!
Aztán itt még nincs vége, mert bejátssza azt, amit a Kimi no na Wánál is: van még vagy 20 perc hátra a filmből, jön egy time jump, előtte azért mindenkit letartóztatnak, úgyhogy Hodaka megfigyelés alatt van. Leérettségizik, majd visszatér a félig már elsüllyedt Tokióba, aztán - kitaláljátok? Na? Lehet tippelni! Megvan? Éééés: újra találkozik Hinával! Nyálas zene again, könnyek again, bullshit-o-meter megáll a legvörösebb tartományban, ahová a "Shinkai" kifejezés lett gravírozva, mert mutató itt még sosem járt korábban.
Úgyhogy ennyi. Én megmondom őszintén, próbáltam (valamelyest) pozitívan hozzá állni a dologhoz, mert a decens Kimi no után azt hittem, Shinkai rátalált végre egy jobb útra, de tévedtem. Itt szinte minden ugyanaz: a grafika valóban szép, az esőt mindig egész jól megjelenítette műveiben, ami visszatérő motívum, de ez a film még a szuper-alacsonyan pozicionált Shinkai-mércéhez képest is durva.
2/10