Nos, jelentem, a cucc megnézve, sőt, még ennek a topicnak az eddigi 11 oldalát is átrágtam. XD (Ami egyébként jól jött, mivel kezdetben kissé aggódtam, hogy a cucc negatívumait felemlegetve vajh melyik fanboy fogja leszedni a fejem, de ahogy tapasztaltam, amik nekem is szúrták a szemem, az itt is előjött már korábban legalább 1-2 embernél, szóval annyira nem aggódom. XD) Mondjuk mielőtt bárki lerágná a körmét, megnyugtatom, hogy összességében nekem is tetszett a cucc (szóval amelyik fanboy vasvillával és lángoló fáklyával jött ma fórumozni, az nyugodtan hazaviheti, nem lesz rá szükség XD), de azért pár gondom akadt vele. (Ja igen, spoilerek minden mennyiségben, bár a tematikus topicon belül szerintem ez alap.)
Ami a leginkább zavart (ez ugyanúgy igaz a lezárásra, mint a teljes történeti ívre), hogy ilyen depresszív, magából reménytelenséget árasztó animét régen láttam. Hirtelen csak a Grave of the Fireflies ugrott be, ami hasonló érzést hagyott az ember szájában, de ott legalább előre fel voltam készülve a dologra. Komolyan, végignéztem az animét, aztán az jutott eszembe, hogy ha nem lennék gyárilag képtelen a depresszióra, most mennék és felakasztanám magam a kerti fára. Apropó depresszió: ha én nem is voltam soha az, már a sorozat közepe körül az jutott eszembe, hogy ilyen érzés lehet, ha valaki mégis ebben szenved. Kb. a hatodik résztől kezdve egyfajta nyugtalanságot/reménytelenséget éreztem folyamatosan, amit még megfejeltek egy adag félelemmel is, ami valahogy úgy csapódott le, hogy "már most is minden szar, de lefogadom, hogy ennél még jóval szarabb is lesz". Ami be is jött. Szóval oké, ott van Miura az Eclipsével, George R. R. Martin a "mindenkit kinyírok!" mentalitásával, vagy Isayama az "óriásebédlőjével", de legalább azokban a cuccokban is tudod, hogy így vagy úgy, de egyszer vége lesz. Vagy a jófiú harap fűbe, vagy a gonoszok, de a "harc spirálja" lezárul. A Madokában ez nincs így, mert Urobutcher egy szadista állat és gyakorlatilag azon vigyorog, hogy úgy írta meg az egész sztorit, hogy
nincs olyan döntés, ami pozitív irányba befolyásolhatná hőseink sorsát. Mindegy, hogy csak ülnek a seggükön, vagy minden követ megmozgatnak azért, hogy megmentsék magukat, mert Uro elintézi, hogy így vagy úgy, de mindegyikük a darálóban végezze, vagy minimum örök kárhozatot "nyerjen". (Aki szerint a legvége happy end, az gondolja újra...) Komolyan, akit a Shingekiben zavart, hogy menő hősök helyett folyamatosan csak szívásra ítélt embereket lát, az nem tudom, hogy a Madokához mit szólna, mert ezt kapásból át lehetne nevezni arra, hogy "Szopóroller - Az anime". Ennél még az End of Eva vége is vidámabb, mert bár "resetelődik" a Föld, de még mindig ott a remény, hogy újrakezdhetnek, kvázi kaptak egy második esélyt, hogy a nulláról indítva máshogy csinálják a dolgokat. A Madokában ilyen nincs, ha istenné is válsz és az egész univerzumot újraírod, Uro akkor is megoldja, hogy effektíve szinte semmi ne változzon. Na, elnézést, de ezt ki kellett adnom magamból, mert bár hallottam, hogy lesz itt mészárlás, meg lelki leépülés, meg azt is sejtettem, hogy nem kapunk full happy end lezárást, de hogy egy ilyen szemét "törvénnyel" operáljon a sorozat, nos, ahhoz nem kevés szadizmus kell írói részről. Szóval aki még nem látta: vigyázat, a sorozat átmeneti halálvágyat okozhat az arra hajlamosaknál!
(És nem is arról van szó, hogy ne bírnám végignézni a drámai, szomorú animéket, mert pl. a Ganku az egyik kedvencem, pedig azért annak sem épp egy vígjáték a történetvezetése, de Uro ettől még bekaphatja, mert nagyon nem mindegy, hogy szimplán egy szomorú sztorit írsz, vagy pedig egy ilyen "suffering for suffering's sake", kifejezetten a szereplők szadizására irányuló darabot dobsz össze.) Úgyhogy ezzel sajnos annyira felhúzott a sorozat, hogy legalább -1 pontot ezzel sikerült "kiharcolnia". Uro meg nálam mostantól nem azért lesz "butcher", mert lemészárolja a szereplők 90%-át, hanem mert a nézi lelkét darálja. Azért ha szórakozás címszó alatt leülsz egy anime elé, aztán a közepétől kezdve inkább egy kínzókamrában érzed magad, az hosszútávon nem vicces.
Na, a kötelező "anyázda" után viszont térjünk rá a cucc pozitívumaira, amikkel legalább azt sikerült elérnie a készítőknek, hogy ha kedvenc anime már csak hangulatából adódóan sem lesz nálam a cucc, ennek ellenére mégis azt mondom, hogy legalább egyszer mindenkinek látnia kell, aki animézik. (Csak készítsetek oda magatok mellé egy levélnyi Xanax - Prozac kombót, mert kelleni fog... XD)
-Zenék: Profi! Hihetetlen, hogy milyen jól sikerült mindig a hangulathoz illő dalokat választaniuk. Ha épp vidám jelenet van (tudjátok, az a maroknyi úgy az első két részből...
), akkor annak megfelelő dalocska szól, szomorú részeknél szintén rásegítenek arra, hogy a dallal még pluszba megríkassák az embert (mondjuk ez nálam pont az elejétől való sok szadizás miatt nem jött nekik össze, sajnos a végére már szinte "immunis" lettem...), akciók alatt pedig a dal is annak megfelelően pörög. Az opening is tetszett (ClariS-éktől amúgy sem az első olyan szám, amit kedvelek), az endingek pedig szintén jók, főleg, ahogy a történetnek megfelelően váltogatták őket: az első két rész végén még a "beetetős", cukimuki ending megy, majd átváltanak a számomra "igazi" Madoka endingre, a Magiára, a kilencedik végén pedig még egy ilyen "in memoriam" Sayaka-Kyouko endinget is kapunk, ami valóban szép lett.
-Látványvilág: ISTENEM, VÉGRE, KÖSZÖNÖM! Valamilyen csoda folytán a Shaft megértette, hogyan kell egyedi és érdekes látványvilággal operáló animét készíteni
anélkül, hogy átcsapjon az egész öncélú baromkodásba. Szóval nem ad hoc módon villódzik a képernyő, meg tolulnak az ember szeme elé random feliratok, hanem amiket látunk, azoknak valami mélyebb jelentése, de minimum
értelme van. Nagyon tetszett pl. hogy a boszorkány barriereknek mindig valami adott "témája" volt és tekintve pl. Sayaka komolyzenéhez fűződő viszonyát és azt, hogy később boszorkányként ő kvázi egy hangversenyterem volt, ezért gondolom sanszos, hogy a többi boszinál is a korábbi életük legjellemzőbb aspektusát emelték át boszorkánylétükbe. De úgy az egész anime ábrázolásmódjára igaz, hogy úgy sikerült "kiművészkedniük" magukat, hogy az eyecandy dolgok szépen belesimultak a sztoriba, sőt, hozzátettek a jelenetek erejéhez. (Meg pl. mennyivel elegánsabb, ahogy Homura besétál egy épületbe és ott egy Faust idézet németül a falon, nem pedig vörös háttérrel odab*sszák az ember szeme elé erőszakosan és nagyképernyős módban, hogy "FAUST-FAUST, ÉRTSED MÁ'!") Szóval ami a Maria Holicnál, a teljes Monogatari franchise-nál, vagy a Nisekoinál nem sikerült nekik, az itt valamilyen csoda folytán teljesen jól működött. Persze ebbe nyilván az is belejátszott, hogy míg az említett daraboknál jellemzően hangulatilag totál nem passzoló animékbe próbálták ezeket beleerőltetni, addig ezúttal egy original animéjükkel tették ugyanezt. (Mondjuk ezzel azt is elérték, hogy most már minden hasonlóak elcseszett jövőbeli cuccuknál csak még jobban fog zavarni a dolog, hiszen eddig csak sejtettem, hogy tudnák ők ezt értelmesen is csinálni, a Madokával viszont be is bizonyították, hogy igazam van.) Szóval a Madoka ilyen ritka jól sikerült fehér hollója lesz nálam a stúdiónak, mint ahogy a TTGL volt a Gainaxnak. XD Illetve a "Shaftingon" túl is nagyon szép volt az egész, tetszett ahogy a shiny és a dark hangulatot váltogatják, de igazából erről túl sok mindent nem lehet írni, mert ezt tényleg látni kell.
-Történet, world-building, stb. Ez volt talán a sorozat legerősebb pontja, még úgy is csak lestem, hogy milyen ügyesen következett végig egyik dologból a másik és micsoda fordulatok voltak, hogy kb. már minden fontosabb spoilert lelőttek nekem az évek során hol itt, hol ott. (Ugyanakkor ez megint egy szép példája annak, hogy attól még, hogy valamit lespoilereznek, ugyanúgy tudom szeretni és élvezni, ha jól van megcsinálva.) Ahogy az egész Incubator-magical girl-boszorkány rendszer ki lett találva, az baromira epic és a szereplők "bukását" is nagyon ügyesen írták meg. Itt szeretném megjegyezni, hogy a cucc erősen addiktív. XD Gyakorlatilag leültem elég tegnap este nyolckor és úgy hajnal 4-5 körülre meg is néztem. XD Pedig tudjátok, hogy én nem vagyok egy nagy anime-maratonos fazon, de a harmadik rész végéig kb. azért akartam eljutni, hogy "oké, nyomjuk le az első két és fél résznyi "snoozefestet", ameddig legutóbb is jutottam benne, utána elvileg felpörög", ezután az egyre durvuló Sayaka-szál miatt nem bírtam leállni vele, majd a tizedik epizódtól részben a "már csak pár rész és vége a sorozatnak!"-feeling, részben a "oké, de akkor most már tényleg nézzük, hogy mi a helyzet Homuval!"-feeling miatt viharsebesen sikerült a végére jutnom. (Jó, kicsit az is bennem volt, hogy "pörgessük gyorsan, hátha lesz itt valami relatíve pozitív lezárás....", ami mondjuk nem jött össze, dehát így jártam. ^^" XD) Szóval tény, hogy erősen nézeti magát és valóban, a harmadik rész végétől kezdve nem csak jobban felpörög, de hangulatilag is jóval fogyaszthatóbbá válik. Persze ez az egész "nem menekülhetsz a végzeted elől, ami a szenvedés" stílusa a cuccnak baromira nem jött be, de erről már ugye írtam az elején, ettől még kreatív és jól felépített sztori. (Amúgy ezzel a hozzáállással simán elmehetne valami "anti-TTGL"-nek és mivel az nálam ilyen 10/10-es all time favourite, így nem csoda, ha vele meg kevésbé sikerült barátságot kötnöm. XD) Illetve Surcival értek egyet abban, hogy jobb lett volna ez 26 részben, vagy ha nem is annyira elhúzva, de úgy 15-20 közé belőve, de erről majd írok, amikor a cucc negatívumaihoz érünk.
-Karakterek: Alapvetően ők is rendben voltak, plusz bónusz, hogy senkit nem utáltam (még QB-t sem, Sayaka meg rulez, bár azt is meg tudom érteni, aki rühelli, de erről szintén később), viszont pont miattuk lett volna üdvösebb egy némileg hosszabb sorozat (értsd: néhányuk csak plot-device volt, nem kaptak egy rendes character arcot, pl. Mami, aki kvázi ilyen "sokkoló hullajelöltnek" lett bedobva), illetve azért figyelitek, hogy a kliséket azért még így is igyekeztek fenntartani a készítők. XD Szal van itt classy upperclassman (XD), akinek egyik kezében stukker, másikban teáscsésze, aztán tomboy csaj, aki az első 2-3 epizódban rendszeresen megjegyzi félős barátnőjének, hogy majd ő megvédi és szétrúgja neki XY seggét, aztán ott van a yaeba (fang-girl) karaktertípus, akinek az a "trademarkja", hogy folyamatosan zabál (ráadásul almát csak egyszer eszik, ellenben péksüteményeket és cukros dolgokat jóval többször tol az arcába, szóval komolyan aggódtam, hogy őt nem a boszorkánnyá változás, hanem a magas vércukorszint fogja végül megölni XDDD), fő párosunknak pedig ott van az egészen a végéig félős moe (szinte részenként elmondja, hogy "nem vagyok jó semmire, vajon képes leszek-e helyesen dönteni", stb-stb.) és szívszerelme, a kuudere, menő transfer student.
Most ebből úgy jön le, mintha utáltam volna őket, vagy az ábrázolásmódjukat, pedig mondom, hogy nem, épp csak ne csináljunk úgy, mintha ez valami 100%-osan "bátor" sorozat lett volna, mert azért Shafték ügyeltek rá, hogy legalább az otakupan csajtípusok nyomokban benne legyenek ezekben a szereplőkben is, hogy ha esetleg a darkos, klisékifordító történet mégis visszafelé sülne el, azért a doujinok jól fogyjanak.
XD (Pláne ezzel a karakterdizájnnal, ami ugyan hamar megszokható, meg értem, hogy így annál nagyobbat ütöttek a darkos jelenetek, de ettől még egy fokkal "emberibb" dizájnt el bírtam volna viselni, lásd Mai HiME, ami egyébként nyomokban hasonló sztorival operál, csak kétszer ennyi epizódszámmal és karakterrel, ezért szvsz jobban is működött. XD) Egyébként nálam valahogy úgy néz ki a kedvenc karaktereim listája ebben a sorozatban, hogy Madoka anyja > Charlotte > QB. XD Madoka anyja egy tök szórakoztató és menő nő (XD), akinek legalább annyi vicces, mint cool pillanat jutott (mondjuk azt jól láttam, hogy
whiskeyvel kínálta a lányát az éjszaka közepén? O___O) és az utolsó előtti részben is tetszett, ahogy tiszteletben tartja lánya kérését és kvázi elengedi a biztos pusztulásba, még úgy is, hogy semmit nem ért az egészből. (T____T) Aztán ott van Charlotte, aki a legcoolabb boszorkány ever (és ha jól láttam, hogy mit fognak vele művelni a movie 3-ban, akkor egy újabb "anyád hogy van?" pontot megelőlegezek Urobutchernek...), fejre megy, mert tudja, hogy abban van a vitamin és nagyon fontos, hogy amíg én jó pár éve "csehszlovák rajzfilmfigurának" vagy minek neveztem, addig Surci chates haverja meg "ruszki kukacnak", vagy valami hasonlónak. XD Élhetsz bárhol a világon, a KÁEURÓPAI FÉREG ÖSSZEKÖT! XDDDDDD (De komolyan, a kicsi "plüss" formája aranyos volt, a "kifejlett" pedig kifejezetten tetszetős arcmimikával bírt, míg a többi boszinak sokszor még konkrétan kivehető arca sem volt.) QB pedig tudom, hogy elvileg ilyen "rúgnivaló" szereplőnek lett megírva, de egyrészt igazi prof kis manipulatív geci volt, másrészt meg nem igazán tudtam rá haragudni, mivel elmondta, hogy az ő fajánál az érzelem ismeretlen fogalom. Tehát Urobutcherrel ellentétben (XD), ő nem poénból szadizta a csajokat, hanem mindig meghozta a faja számára leglogikusabb döntést. Persze, hazudott nekik, direkt nem mondott el mindent az elején, stb-stb., de hogy lehetne azt mondani rá, hogy kegyetlen, vagy szemétláda, ha a szó jelentését sem ismeri? Plusz azért amikor Madoka kezdte volna neki túlzottan nyomni a "morálmoe" dumát, csípőből visszavágott, hogy "szerinted a te kajád hogy kerül az asztalra?" XD Plusz az UFO-hívők is pezsgőt bonthatnak, QB kb. megalapozta az elméletüket, hogy az ufók már az őskortól kezdve irányították az emberi történelmet. XDDD A három legkirályabb szereplőt tehát kitárgyaltuk, viszont mivel a magical girlök mégis csak többet voltak a vásznon, ezért őket is jellemezni kéne. XD
-Mami: Az egy dolog, hogy talán nála értettem a legkevésbé az őt övező imádatot (nem szoktam kedvelni a túlidealizált karaktereket), de semmi gond nem lett volna vele, ha eleve hosszabb a sorozat és rendesebben kibontják a karakterét, esetleg (urambocsá') negatív jellemvonásokkal is fel merték volna ruházni. (Nem úgy értem, hogy írják masszívan gonosznak, csak pár ún. "character flaw"-ot elbírt volna szvsz.) A fő gond az, hogy egyszerűen túl kevés screentime-ot kapott ahhoz, hogy komolyan megkedveljem, vagy bármiféle érzelmet kiváltson belőlem, így a halála sem tudott annyira sokkolni, azon kívül, hogy "hát, erre mondjuk tényleg nem számítottam...". Őt akarták kvázi a Madoka Kaminájának eladni, aki előbb inspirálja, majd halála után emlékével ösztönzi az életben maradt hősöket, de ehhez legalább kétszer ennyi epizódig kellett volna életben maradnia. Én 25-26 részesre csináltam volna a sorozatot és Mamit úgy a 6-8 részek körül öltem volna meg.
-Kiyouko: Hasonló vele is a gond, mint Mamival (kevésszer szerepel), ráadásul egy elég erőltetett/hirtelen jött karakterfejlődést is próbáltak ráhúzni. Ugye először kezd ilyen "senki ne álljon az utamba, csak magammal törődöm!" szemét csajként, majd Sayakát is megpróbálja megölni, illetve még pluszba szívózik Homurával is, majd egy epizód múlva "jófejkedni" kezd, elmeséli szomorú múltját (annak a csajnak, akit tegnap még ki akart csinálni), a következő részben pedig már az életét is kész kockára tenni érte, majd végül amikor látja, hogy örökre elveszett, saját maga felrobbantásával együtt mindkettőjüket megöli, amolyan "NEM AKAROK NÉLKÜLED ÉLNI!" stílusban. (De tényleg, komolyan nem tudott volna abból a harcból úgy kijönni, hogy "Sayakát" megölje, viszont ő életben maradjon? Walpurgis ellen még jól jött volna...) Mindezt kb. a sorozat szempontjából valami háromnapos időintervallum alatt... Szal nem, ez így sajnos nem működik, itt megint Surci írta jól, hiteltelenül lesz három nap alatt halálos ellenségből legjobb barátnő. Megint az van, hogy kb. kétszer ennyi epizódban elmesélve működött volna ez igazán jól. Ja és ha már itt tartunk: a MadoHomu ship kb. annyira canon, hogy canonabb már nem is lehetne (:3), viszont hogy ez a Sayaka x Kyouko honnan jön...? Oké, persze, láttam is a sorozatot, meg itt is olvastam, hogy kvázi Sayaka Kiyouko "régi énje", de valami olyan szinten "felgyorsított" és erőltetett volt a köztük lévő "kémia" (már ha beszéltünk egyáltalán ilyesmiről az ő esetükben), hogy azért kemény shipper szemüveg kell ahhoz, hogy ezt a kettőt bárki összeboronálja. Kyouko szempontjából szimplán csak hiteltelen a dolog, ahogy már írtam, Sayakáról meg biztos elhiszem, hogy amikor épp a hegedűs srác iránti esélytelensége miatt tört teljesen össze, akkor majd Kyouko fogja érdekelni...
Persze lehetett volna tényleg ez is jól felépítve, csak megint az a fránya epizódszám...
-Sayaka: Legemberibb szereplő, legjobban felépített arc, legszívbemarkolóbb halál, stb-stb. Igazából mindegyik csajnak valami hasonlóan jól és hosszasan összerakott character arcot adtam volna, mint amekkorát ő kapott. Ja, hogy ez nem működne, mert 12 részből kb. a fele elment rá? Nos igen, ezért is mondom, hogy növelni kellene az epizódszámot. Nála valóban működött az, ami az előző két karakternél nem, mivel az első rész óta ismertük, volt időnk megkedvelni és a folyamatos lelki leépülésének is egyre inkább tanúi lettünk. Igazából vele kapcsolatban egyedül az csípte a szemem, amit Surci is írt: fura volt, hogy végül nem vallott szerelmet hegedűsnek, pláne, hogy a barátnője még teljesen korrekt is volt és előre "figyelmeztette". (Bevallom, én arra számítottam, hogy szerelmet vall, de visszautasítják, esetleg pont azért, mert akkor jön rá, hogy a barátnő gyorsabb volt nála és már vele jár a srác és
ettől kattan be. A másik, Surci-féle "metrós terv" már
nagyon szemét lett volna.) Persze értem, hogy pont előtte tudta meg nem sokkal, hogy "zombi" lett belőle (használhattak volna valami másik szót, vagy simán mondhatták volna, hogy "már nem vagyok ember", mert ettől a "zombitól" inkább húzódott vigyorra a szám, mintsem segített volna átérezni a helyzet súlyosságát), de itt mintha a kelleténél jobban belelovalta volna magát abba, hogy akkor neki már nincs joga semmilyen normális emberi dologhoz. (Lásd Kyouko is ugyanakkor tudta meg ezt a dolgot, mint ő, de már másnap "vígan" zabált... XD Mondjuk kezd nekem gyanús lenni, hogy ő szimplán bánatevő. XD) Szóval ha valóban
ezért nem vallott végül szerelmet, akkor ezt még úgy-ahogy megértem, de egyébként Surcival vagyok, hogy csöppet OOC volt ez tőle. Vagy ott volt az a jelenet, amikor "psycho bitch" módban püfölte a boszorkányt, miközben ott röhögött, hogy "haha, igaz, tényleg nem fáj!" @____@ Szóval szerintem a haterei nem csak azért utálják, mert szerintük "túltolja az angstet", hanem mert az összes főszereplő közül talán ő borult el a legdurvábban. Oké, hogy azért vissza-visszajött ezekből a pillanataiból, illetve ez kellett ahhoz történetileg, hogy bemutassák, hogy miként válik valaki boszorkánnyá, de ettől még tény, hogy neki voltak a legpszichóbb pillanatai, talán csak alternatív-Mami volt durvább, amikor elkezdte sorban ellövöldözni a Soul Gemjeiket, mondván, hogy "ha a magical girlökböl születnek a boszorkányok, akkor nekünk sem szabad életben maradnunk", na de az egy pár perces jelenet volt (és nem is a "fő világban"), nem részeken átívelő masszív durvulás. Illetve hallottam olyat is, akit az zavart, hogy a sorozat teljes középső része Sayaka szerelmi életére megy el, míg a "fő sztori" (értsd: a MadoHomu szál) alig halad. Engem ez nem zavart, mert kedveltem őt, de akit eleve totál hidegen hagyott a karaktere, vagy esetleg ellenszenvesnek is találta, annál megértem, ha sok volt ez neki. Csak ahogy már írtam, én nem az ő megoldásukban hiszek, hogy mondjuk halasztották volna meg kétszer ilyen gyorsan Sayakát, hanem pont az epizódszámot toltam volna ki, hogy Mami és Kiyouko is kapjon úgy legalább 6-6 részt.
-Madoka: Teljesen okés volt szvsz, kissé kevesebb nyavalygás arról, hogy "semmire sem vagyok jó! T___T" mondjuk lehet üdvös lett volna (úgy értem, hogy talán ha nem mondja el részenként, csak úgy minden második-harmadik epizódban, akkor sem veszít a mondat az "értékéből"... XD), de így is bőven tolerálható. Túl sok mindent mondjuk egészen a végéig nem csinált, de neki kvázi ez volt a szerepe. (Passzív figyelő, aki végül meghozza az egyetlen "helyes döntést/kívánságot", amit már csak az Incubatorok fölött álló Urobutcher cseszhetett el neki...) Ahogy itt olvasom, őt meg azért szokták ekézni, mert "miért nem kötött hamarabb szerződést", de ezzel én is úgy vagyok, hogy "miért, Mami után úgy tűnt, hogy ez akkora jó buli?" Pláne, hogy konkrétan egy lányt sem ismertek, aki ebből az egészből jól jött volna ki. Ott volt a gyanúsan antiszoc Homura, a szemét módon önző és agresszív Kyouko, illetve a látszólag eleinte rendben lévő, de később totál elboruló Sayaka. Ebből hogy hozza ki valaki azt, hogy Madokának megérte volna minél hamarabb szerződnie? XD Inkább olyan az egész, mint valami lelket felőrlő munka, amitől végül idegbeteg/agresszív/stb. leszel. Ez meg nem tudom, hogyan lenne vonzó bárki számára. XD Persze 1-2 érdekes húzása neki is volt, pl. az őrült Mamis alternatív világban milyen szépen lelőtte már a szőkét, nem néztem volna ki belőle. XD Ja és ugye a kívánsága a végén. Annyiból szerintem elcseszte, hogy én szimplán azt kívántam volna, hogy az összes Incubator semmisüljön meg a bolygójukkal együtt (nincs "Ördög", nincs probléma XD), ami igaz, hogy az emberi civilizációt "kissé" visszavetette volna, de cserébe nem lettünk volna egy idegen faj haszonállatai. Mert ugye így végülis az "örök harcból" nem sikerült kilépniük, annyi történt, hogy most már az Incubatorok kvázi "velük vannak" és nem a korábbi magical girlökből átváltozott boszikat gyilkolásszák, hanem tisztázatlan körülmények között létrejövő pixelszörnyeket, de ettől még a Soul Gem ugyanúgy sötétedik és ha teljesen bedarkul, ugyanúgy meghalnak. Tehát a Soul Gemtől való függés, a "zombi-lét", az örök harc nem szűnt meg, ezért mondom, hogy szerintem ezzel elcseszte, nagyon naiv volt ez a "csak azt akarom, hogy ha már meg kell halniuk, mosollyal az arcukon tegyék és ne váljanak boszivá" kívánság, ha
bármit kívánhatott volna. (Az persze más kérdés, hogy Uro világában kvázi lehetetlen volt jót kívánnia, kihozta volna az uraság akármelyik kívánságot olyanra, hogy mindenképp szopjanak szegények, de Madoka erről nem tudott, ennyire azért nem meta a cucc... XDDD Szal mit tudom én, ha én mondjuk minden Incubator pusztulását kívántam volna, Uro kihozza arra, hogy akkor nem X, hanem Y idegen faj taszítja szolgaságba az emberiséget és nem is ilyen haszonállat-stílusban, hanem csak szimplán orbitális pályáról felperzselik a bolygót, vagy ilyesmi. Ebből az ürgéből én már mindent kinézek, ha lelki tortúráról van szó.
)
-Homura: Best girl, pedig az elején még mennyire nem hittem volna, de aztán az utolsó három epizód még épp időben mindent helyretett. XD Talán ő kapta a legjobban megírt sztorit és amennyire tudtam követni, hülyeségeket sem csinált. (Én megértem, hogy szerződött, most maradt volna ott meghalni az apokaliptikus Földön? Ugyanaz volt, mint Maminál, kvázi választhatott, hogy él vagy meghal, csak az ő helyzete még brutálabb volt.) Azt meg nem sejthette előre, hogy pont a folyamatosan újra és újra visszautazása miatt lesz Madoka a "legfontosabb magical girl". (Ez megint csak a szokásos "Uro úgyis kibaszik veled" húzás volt.) Talán lelkileg is ő volt a legerősebb, én már a fele körül kikészültem volna mindattól, amiket ő átélt. Azért az még érdekelne, hogy a "vonatot és kamiont vezetek telekinézissel" milyen képesség és hogyan kapcsolódik az időmegállításhoz, mert nekem eléggé ilyen "utolsó részekben random módon kapott, látványos power-up"-nak tűnt. XD És a végén is ő bírja a legtovább, hiszen kapunk egy sivatagos, posztapokaliptikus világot (ja, kitalálom: most akkor boszi-Madoka nélkül is elpusztult a Föld, mert helyette kipusztította valami fő-pixelszörny, igaz, Uro? -___-), ahol továbbra is csak a sorozatban való gyilkolás maradt az élete, hiába "vigyáz rá" Madoka. (Ráadásul azok az itt is emlegetett "sötét angyalszárnyak" eléggé úgy néztek ki, mint amikor egy magical girl "boszorkányizálódni" kezd, csak mivel ott ez a folyamat már nem volt érvényes, gondolom szegény Homu simán kezdett megkattanni.
)
Ja, illetve még érdekelt volna, hogy ha már Walpurgis ilyen "mindent elpusztító főboss", akkor valami minimális háttérsztori kiderüljön róla, mert ahogy írjátok, így eléggé csak egy plot device, kb. a "HiME Csillag" helyi megfelelője, hogy megint azzal a sorozattal jöjjek. XD
Szóval összességében jó volt, de egyrészt Uro végletekig szemét mentalitása, másrészt a rövid játékidő miatt én végül egy
8/10-et adtam rá. Úgy 15-20-26 részben és valami minimális pozitív lezárással 9 is lehetett volna, így "csak" ennyi. Az ajánlást/tukmálást/kötelező felkérdezést ennek ellenére mindenképp köszönöm, mert ezt egyszer azért mindenkinek látnia kell. XD Uro meg csöppet már szinte "kontraproduktív" lett, szóval a folyamatos "nyomorúságban tartásával" azt érte el nálam, hogy míg más animéknél a canon megnézése után elkezdek fanartokat, poén képeket és hasonlókat keresni, addig itt egy darabig kedvem sem volt hasonlóhoz, mert ránéztem egy szereplőre és rögtön az villant be róla, hogy ő hogyan szívta meg... Oké, ez így egy nap elteltével már múlik, holnapra meg valszeg nyomtalanul el is fog tűnni, csak gondoltam jelzem, hogy a szereplők szadizása egy ponton túl már az ellenkezőjébe is átcsaphat és nem az marad meg egyes nézőkben, hogy "micsoda merész, formabontó, bátor darab", hanem hogy "Ha Hideaki Anno depis volt és az EVA-t a pszichiáterlátogatás helyett csinálta meg, akkor Uro sem lehet száz, csak még azt nem tudom, hogy szomorú, vagy szimplán szadista". XD
Ja és volt itt nekem egy félbemaradt vitám/beszélgetésem Surcival, amit kb. úgy zártunk rövidre, hogy "gyere vissza, ha végignézted a sorozatot", de ez már megtörtént, szal... XD
Tehát
erről lenne szó, amire utána reagált Surci. XD Kezdjük azzal, hogy így végignézés után sem érzem úgy, hogy baromságot írtam volna, ugyanis az "alaptételem" az volt, hogy "Sayaka a legemberibb szereplő", amit így most, a megtekintés után is igaznak érzek. A "hárem" részt meg kissé félreértetted, én nem azt mondtam, hogy a Madoka egy háremcucc, hanem példának hoztam fel, hogy
például ahogy a háremekben is legtöbbször az átlagos/"szomszéd lányt" pécézik ki a fanok és nem hogy ignorálják, de sokszor kifejezetten gyűlölik (Haruna - To Love Ru, Onodera - Nisekoi és még folytathatnám a sort...), úgy egy magical girl cuccnál sem lenne meglepő, ha pont a legkevésbé 2D-s csajra szállnának rá. Mondjuk az igaz, hogy a "szomszéd lányos" hasonlatom talán valóban hülyeség volt Sayaka esetében (mert abban neked és Mordályosnak volt igaza, hogy Hitomi a szomszéd lány, Sayaka inkább a tomboy, ha már kategorizálunk XD), de még így is ő az, akit a legnehezebben tudnék bármilyen otakupan csajtípus klisébe beleerőszakolni, míg a többiekkel azért kevésbé volt ilyen problémám, lásd itt a fenti jellemzésemet a kuudere transfer studentről és társairól... XDDD
Surci írta:A válasz egy szóval: NEM. Mivel tudom hogy MÉG MINDIG nem nézed meg az animét -____-, így nem spoilereznék túl sokat, de a haterek fő érve a szerintük sok pointless angst és hogy szerintük Sayaka gyenge személyiség. A Sayakát bevédők fő érve pedig, amit itt sokan tartunk is, hogy az az angst egyáltalán nem pointless.
Ebben amúgy annyi igazság lehet, hogy ha az összes szereplőt megnézzük, valóban Sayaka angstelt a legtöbbet közülük, viszont pointlessnek én sem nevezném, másrészt meg nem ő volt "túl emós", hanem a többiek bírták "túl jól". XD Mondom, én pl. Homunál is csak lestem, hogy hogy nem kattant meg mindannak úgy a fele körül, amit végigcsinált. Szal ha választani kell, én is inkább Sayaka-védő vagyok, mert meglehetősen kedveltem, de ahogy fentebb is írtam, megértem, ha valakit kiakasztott. De egyébként igazából kb. mindhárman (Te, Én, Skeleton) hasonlókat mondunk, csak más érvekkel. Skeleton mondta, hogy Sayaka a legkevésbé "escapism" szereplő, ami szintén igaz lehet, csak én nem úgy vezettem le, hogy "és emiatt a tizenéves fancsajok "kiközösítették"", inkább úgy, hogy "és emiatt a 20-30 közötti otakuknak kevésbé volt bejövős csajként, mint a kuudere, a moe, vagy a yaeba". XD Szóval mindhárom elméletnek valami olyasmi a lényege, hogy mivel van egy csomó igénytelen néző, aki már-már kiköveteli, hogy 1-1 animében a szokásos klisés és jól ismert karitípusok szerepeljenek, ezért nyilván azt a karaktert fogják a legjobban lehúzni, aki ezektől a leginkább eltér és a 2D-s "bálványok" helyett inkább valódi, emberi szereplőnek tűnik.
Surci írta:Titkos írta:átlagos ne legyen
Inkább naiv és tapasztalatlan. Ezt hogy "átlagos" nem nagyon tudom ennél a az animénél hová tenni.
Úgy értettem, hogy ha van a menő coodere, a flawless senpai, a moe és ártatlan (később pedig szó szerint GOD) Madoka, meg a keménykedő fang-girl, azok ezek mellett szinte majdhogynem tényleg "eltörpül" az "átlagos lány", akinek a vágya is kb. csak annyi, hogy a szerelme újra tudjon hegedűn játszani. Szal mondhatnám, hogy itt megint azon múlik a megítélése, hogy a szokásos hatásvadász jeleneteket várod-e 1-1 karitól, vagy inkább az életszerűséget. Sayaka talán egyedül az említett "haha, nem is fáj!" megkattanásakor kezdett el ilyen klisés "psycho bitch" jegyeket mutatni, de (szerencsére) utána dobta is őket. Kíváncsi vagyok azért, hogy ha valami félőrült yanderét hoztak volna ki belőle, az említett haterek vajon jobban kedvelték-e volna, mert valami azt súgja, hogy igen. -___- (Btw, ha már itt tartunk, messze neki nézett ki a legjobban a magical girl formája, meg lehet felőlem köpködni, hogy milyen idealista, "magas lóról beszélő" meg mit tudom én még mi volt, de nekem tökre bejött, hogy ő ilyen "hero of justice" mentalitással próbálta végezni a munkáját, az más kérdés, hogy mennyire volt hosszútávon fenntartható a dolog... ^^" Meg na, capes an' swords are cool. :3 XDDD) Így belegondolva a már említett "miért nem vallott szerelmet" dolog mellett egyedül az volt fura, amikor odaszólt Madokának, hogy "ma arra gondoltam, lehet nem kellett volna megmentenem Hitomit". Ööö...miért is? Ha nem menti meg, ő attól ugyanúgy "zombi" marad, tehát nem jöhet össze a sráccal. Ha meg mégsem a "zombisága", hanem csak a gyávasága miatt nem mert neki vallani, akkor végképp gáz, hogy még így is úgy volt vele, hogy "az enyém ugyan nem lehet, de azért a barátnőm is inkább halt volna meg". Persze ott már kezdett nagyon kész lenne idegileg szegény...
Na, ezek után meg már eléggé elvitted a hárem felé a témát, de gondolom így már érthető, hogy mikre céloztam.
Attól, hogy a karik összetettebbek és jobban meg vannak írva, azért én még látom, hogy melyikük melyik klisé "akarna lenni", vagy inkább úgy mondjam, hogy melyik klisés karitípusból merítettek ihletet a készítők, amikor kitalálták a Madokás lányokat. XD
A végére pedig itt egy
remek összefoglaló az utolsó részről (a fehér...izé, ciánzöld szöveges), ami még ennyi év után is a kedvenc Madoka-lezárás-elemzésem. XDDDDD
Ja és felmerülhet a kérdés, hogy miért nem írtam semmit a Movie 3-ról, amikor Surci azt is hozzáírta az "egyességhez"? Nos, a mozifilm majd pár nappal később jön, de szándékosan nem a sorozattal együtt akartam elemezni, mert tudom, hogy a folytatása, de közben azt is, hogy ilyen "évek múlva hozzáírt valami, amit valszeg meg sem csináltak volna, ha a sorozatnak nem lesz akkora kultusza, amekkora végül lett". Mivel a legtöbb fannál is évek teltek el a kettő megnézése között, úgy gondoltam, legalább 1-2 nap "szünetet" tartok a kettő között, a jövő keddi "határidőig" még ennyi időm van. XD (Illúzióim persze már nincsenek, látatlanban előre meg merem tippelni, hogy a plot megint valami olyasmi lesz, hogy Uro belenget a kariknak és a nézőknek valami olyasmit, ami talán pozitívabb irányba terelhetné hőseink sorsát, aztán persze jól belenyomja őket a sárba, méghozzá két kézzel és arccal lefelé fordítva, mert egy beteg állat.)
Illetve még a sorozat végéről beugrott egy újabb érdekes momentum: miután Madoka már Godoka, mi volt az a jelenet, amikor Sayakával ülnek és a srác hangversenyét nézik? Álom, metavilág, egyéb? Madoka elvileg ilyen "magical girl istennő lett", akivel csak haláluk pillanatában találkoznak, de akkor hogy tudtak ott cseverészni? XD (Ugyanezt kérdezhetném persze a Madoka - Mami - Kyouko hármas teázásról is, de mivel ott csak ők voltak jelen, arra még rá lehetne fogni, hogy az valami túlvilág, Purgatórium, egyéb. XD)
Edit: Na jó, ezt még a poén kedvéért muszáj. XD
Surci írta:Eleve kinek a "háreme"?
*poén mode on*
Természetesen QB-é! XD Az őskor óta gyűjti a nőit, ráadásul nem csak holmi "nevenincs" parasztlányok fordultak meg már az ágyában, hanem olyan prominens személyek is, mint Kleopátra vagy Jeanne d'Arc, már ha hihetünk azoknak a flasbackeknek, amiket Madokának mutatott. XDDD
*poén mode off*