Re: Made in Abyss
Elküldve: 2022.09.10. 13:00
Nemrégiben néztem újra az első évadot illetve pótoltam be a Fukaki Tamashii no Reimei filmet és kezdtem bele 2. évadba (még van egy kis lemaradásom) szóval eléggé ráhangolódtam most a cuccra, mely véget a héten be is szereztem a frissen megjelent játékot. Ez utóbbiról osztanám meg az első benyomásaimat.
A játékban két mód van a Hello Abyss és a Deep in Abyss, mely utóbbi csak akkor érhető el ha előbbit végig toltuk. A Hello Abyss során Riko és Reg kalandjának elejét követhetjük nyomon a kettőjük találkozásától egészen Ozen-éktől való búcsúig. Egyetértek a kritikákkal ami ezt a módot illetik. Egyrészt a történettel nem ebből érdemes megismerkedni, mert eléggé elnagyoltan mutatja be azt. Másrészt a sztori jellege látványosan nincs összhangban a játék alapvető mivoltával. Ugyanis Riko és Reg célja az, h minél hamarabb lejussanak a mélység aljára, nem pedig, h felfedezzék/bejárják az egyes szinteket és gyűjtsenek ezt-azt. Így egyes funkciók nem elérhetők ebben a módban vagy ha igen nem sok értelme van itt. Pl relikviákat gyűjteni totál felesleges, mert ebben a módban nem lehet semmire se használni. Valójában itt kaján meg gyógynövényeken kívül mást nem is érdemes össze szedni, illetve érdemes minél gyorsabban letudni ezt a módot, ami amúgy is csak néhány óra.
A Deep in Abyss-ba jelen sorok írásakor éppen h belekezdtem, de elméletileg a visszajelzéseket olvasva ez lesz az ami kellő időtartamra le fog tudni kötni és itt fog kiteljesedni a játék. Remélem, h így lesz, bár már belefutottam egy bosszantó dologba: míg Hello Abyss módban a lények nem respawn-olnak, addig itt igen, sőt mindössze 5(!) másodperc alatt. Baze ennyi idő alatt ha több lényt ölök le egyszerre, akkor még a loot-ot se tudom összegyűjteni mert már újból rám támadnak. Am ebben a módban saját karaktert alkothatunk és itt a sztori időben vmikor Riko-ék útnak indulása után játszódik.
Egyelőre vegyesek az érzéseim és remélem majd a Deep in Abyss mód pozitív irányba billenti a mérleget. Persze az előzetesek alapján nem voltak magas elvárásaim. A látvány elég gyengus köszönhetően leginkább a sokszor ismétlődő textúráknak és az igencsak szögletes modelleknek, de ez engem mondjuk annyira nem zavar és néha az összkép még így is oké. Néhány bug-ba már belefutottam, de semmi komoly nem volt ezek közt. Ami perpill a legnagyobb hiba, amit fel tudok hozni, az a gyenge animációk és elnagyolt collision detection a nem tökéletes irányítással megspékelve, amik végett a harcok igencsak baltával faragottak. Na meg persze hiba még a már említett 5 másodperc alatt respawn-oló szörnyek.
Ami tetszik, h kellően durva/véres a játék, illetve az alapvető játékmechanikák egész jók és van amikor tök fun a felfedezés és túlélés.
Tegnap a kiadó kirakott egy tweet-et, h javítani fognak pár bug-ot (itt megjegyezném, h volt már 1 patch) és kiegyensúlyozottabbá teszik, szal amíg nem jön ez az újabb patch addig lehet pihentetem egy kicsit a játékot.
A játékban két mód van a Hello Abyss és a Deep in Abyss, mely utóbbi csak akkor érhető el ha előbbit végig toltuk. A Hello Abyss során Riko és Reg kalandjának elejét követhetjük nyomon a kettőjük találkozásától egészen Ozen-éktől való búcsúig. Egyetértek a kritikákkal ami ezt a módot illetik. Egyrészt a történettel nem ebből érdemes megismerkedni, mert eléggé elnagyoltan mutatja be azt. Másrészt a sztori jellege látványosan nincs összhangban a játék alapvető mivoltával. Ugyanis Riko és Reg célja az, h minél hamarabb lejussanak a mélység aljára, nem pedig, h felfedezzék/bejárják az egyes szinteket és gyűjtsenek ezt-azt. Így egyes funkciók nem elérhetők ebben a módban vagy ha igen nem sok értelme van itt. Pl relikviákat gyűjteni totál felesleges, mert ebben a módban nem lehet semmire se használni. Valójában itt kaján meg gyógynövényeken kívül mást nem is érdemes össze szedni, illetve érdemes minél gyorsabban letudni ezt a módot, ami amúgy is csak néhány óra.
A Deep in Abyss-ba jelen sorok írásakor éppen h belekezdtem, de elméletileg a visszajelzéseket olvasva ez lesz az ami kellő időtartamra le fog tudni kötni és itt fog kiteljesedni a játék. Remélem, h így lesz, bár már belefutottam egy bosszantó dologba: míg Hello Abyss módban a lények nem respawn-olnak, addig itt igen, sőt mindössze 5(!) másodperc alatt. Baze ennyi idő alatt ha több lényt ölök le egyszerre, akkor még a loot-ot se tudom összegyűjteni mert már újból rám támadnak. Am ebben a módban saját karaktert alkothatunk és itt a sztori időben vmikor Riko-ék útnak indulása után játszódik.
Egyelőre vegyesek az érzéseim és remélem majd a Deep in Abyss mód pozitív irányba billenti a mérleget. Persze az előzetesek alapján nem voltak magas elvárásaim. A látvány elég gyengus köszönhetően leginkább a sokszor ismétlődő textúráknak és az igencsak szögletes modelleknek, de ez engem mondjuk annyira nem zavar és néha az összkép még így is oké. Néhány bug-ba már belefutottam, de semmi komoly nem volt ezek közt. Ami perpill a legnagyobb hiba, amit fel tudok hozni, az a gyenge animációk és elnagyolt collision detection a nem tökéletes irányítással megspékelve, amik végett a harcok igencsak baltával faragottak. Na meg persze hiba még a már említett 5 másodperc alatt respawn-oló szörnyek.
Ami tetszik, h kellően durva/véres a játék, illetve az alapvető játékmechanikák egész jók és van amikor tök fun a felfedezés és túlélés.
Tegnap a kiadó kirakott egy tweet-et, h javítani fognak pár bug-ot (itt megjegyezném, h volt már 1 patch) és kiegyensúlyozottabbá teszik, szal amíg nem jön ez az újabb patch addig lehet pihentetem egy kicsit a játékot.