Higurashi no Naku Koroni

Egyes anime sorozatok, filmek, OVA-k megtárgyalása
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Higurashi no Naku Koroni

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Nem tudom, ez az egész Higu kezd ilyen "NGE 2" lenni, már ami az üzletpolitikájukat illeti. Már nem is számolom, hanyadik spin-offot, folytatást, mellékszálat, alternatív sztorit, stb-t adják ki belőle, de láthatóan nem nagyon tudnak újat mutatni a két alapsorozathoz képest, vagy ha mégis, azt inkább jobb elfelejteni. (Lásd nem is olyan rég azt a magical girl-ös baromságot.) Persze lehet, hogy némileg a fanboy is beszél belőlem, mivel amennyi pénzt és energiát öltek ennek a sokadik feldolgozásába, abból már lehet kitelne egy Umineko: Chiru, ami egy "kicsit" jobban érdekelne.
Kép
Avatar
Ayla
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2074
Csatlakozott: 2007.02.18. 16:59
Tartózkodási hely: sehol és mindenhol

Re: Higurashi no Naku Koroni

Hozzászólás Szerző: Ayla »

1. ettől a trailertől azért megborzongtam picit ami jó jel
2. igen, inkább csinálnának Umineko folytatást
3. mikorra várható ez?
Shotaaa!! Lolííí! Shotaa!! Lolíí!! Sho- LOLI! :D He. | hol vagy, Pantalaimon?
Avatar
Ricz
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1158
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Higurashi no Naku Koroni

Hozzászólás Szerző: Ricz »

"A remake a legolcsóbb fekete mágia, amivel egy halott topikot fel lehet támasztani." - ismeretlen fórummoderátor

Na de, komolyra fordítva a szót, előbb tegyük fel a kérdést: kellett-e nekünk a HiguNaku remake? Most erre elég sokféle választ lehet adni, és egyik sem egyértelmű.

1) Tudni kell, hogy az eredeti széria még 2006-ban készült, ami a kor színvonalához képest is elég közepes minőséget nyújtott. Kissé aránytalan sok helyen, a sötét és komor pillanatok is sokszor olyan világosak voltak, mint Salamon töke a napfényben, a hátterekben meg a fák háromféle zöld árnyalatot ismertek: a fűzöldet, a libafos zöldet, és valamit, ami a kettő közt helyezkedett el, majd hagyták, hogy a tűző nyári nap hadd fakítsa ki. De ez a fakóság nagyon sok jelenetre is igaz volt, sok esetben a thrillerből vett el. Ezt filterezéssel az encode eljárás során lehetett javítani, illetve a színpaletta szintezésével, de erre még fansub csapat sem különösebb vállalkozott, hiszen megvan az esélye, hogy a színátmenetek egész egyszerűen szétesnek, kipixelesednek (artifactosak lesznek). Ebből a szempontból azt lehetne mondani, hogy hiába egy ikonikus sorozat, bizony nagyon sok másik, akár korábbi is megérdemelhetné ezen az alapon az újraalkotás jogát.

2) Annak idején ez kisméretű tévéképernyőre készült, ami a legjobb esetben is 848x480 felbontásra tervezett. Most ez egy elég "na oszt'?" minőségű kérdés, viszont van hozzá egy történet, ami kicsit más megvilágításba helyezi. Sok hasonló korú cucc csak DVD-n jött ki, és ha kapott is BD-s kezelést, remastered alig volt köztük. Inkább az volt a jellemző, hogy hosszától függően egy vagy két lemezen megjelent a teljes sorozat. A HiguNakunál ellenben elkövették azt a hibát, hogy először nagy felbontásúra skálázták fel. aminek köszönhetően az alapminőségnél is rosszabb lett az eredmény. A hibát orvosolandó, az újrakiadott BD már egyetlen lemezen tartalmazta a 24 epizódot. Ebből a szempontból is azt lehetne mondani, hogy "na oszt'? technikai problémák" - és ezzel a megjegyzéssel jutunk el az igazság egyik ágához.

Ugyanis, ha valamit a BD kiadásoknál észre lehetett venni az a számítógépes rásegítés éles előtűnése. Jobban észre lehetett venni, hogy hol nyúltak bele a kézzel rajzolt és celles animációba, hogy jobb hatást érjenek el. És míg ez utóbbiak megvannak, sőt, a mesterpéldány is valahol az egykori készítőknél, a remasterelés egész egyszerűen meghiúsul, mert majdhogynem a nulláról kell újraalkotni mindent. A számítógépes animáció és rásegítésnek ugyanis van egy futási környezete, és mivel elég gyakran speciális programokról van szó, egy speciális hardverkombinációra is van optimalizálva. Vagyis, ha megváltozik a hardveres és a szoftveres környezete, akkor kaputt neki, nem tudod használni. Illetve változnak a programok parancs- és eszközkészletei is, így nem biztos, hogy ugyanúgy fogod viszontlátni a 10 évvel ezelőtti formátumban mentett munkád az új programban, mint ahogy hagytad. A legegyszerűbb példát a PHP-vel tudom szemléltetni: az 5.2 verzióra írt oldal az 5.6.38 alatt ugyan nagy részt elröcög, de egyes parancsok, mint formok (általában űrlap és kliensválasz elemek), preg_replace-ek (kifejezéseket keres a minta alapján, hogy azokat kicserélje), str_replace-ek (ugyanaz csak karakterláncokra) szemantikája változott, és ezeket át kell írni. Esetleg kicserélni egy jobb parancsra, ami hasonlót tud, de kevesebb erőforrást eszik és jobb a futásideje. És ezek bár apróságok, de a visszafelé kompatibilitás sokszor komoly support-energiákat emészt fel.

"Jó, de ettől még lehetne remasterelni, nem?" - Lehetne, de nem tudjuk mennyi volt a tényleges CG, miben segített be a gép, és egyetlen rész így is hetek munkája lenne, amiből van 24 további. Egész biztos: nem lenne a régi ugyanolyan, mint amilyennek megismertük. Ebből pedig menne a sírás-rívás, balhézás, hogy Lucast játszik a Studio Deen, hogy megcsinálja a maga "special editionjét".

Emellett ott van egy másik, amiről nem feltétlenül tudunk sokat, ez meg a jogviszonyok. Szóval ezt komótosan megkerülném. A 07th Expansion doujin fejlesztő csapatnak és Ryukishi07-nek, a szerzőnek nincs ráhatása a dolgokra, így kiadták egy másik stúdiónak, akik talán a remasterelésnél olcsóbban újrázzák a szériát, és méltóbban meg tud jelenni a modern technikán a mű.

Viszont, ennyi köntörfalazás után térjünk is rá arra, hogy milyen lett a remake. Az első rész alapján a következőek mondhatóak el: a jelenetek majdnem egy az egyben követik az eredeti sorozatot. Azért van vágás bőven, így például Keiichi nem mutat be senkit, hanem hagyja a rendezés, hogy magunk ismerjük meg a szereplőket, ne a főszereplő szemén át. Ez hol jó... hol nem. Egy csomó jelenet vagy meg van vágva, vagy ki van egészítve, átalakítva - ahogy lennie kéne, de ez egyszerre táncol a technikai remake és az újraadaptálás közt. Új pillanatok is vannak, ráadásul egyenesen a VN-ből kiemelve.

A színvilág már inkább az eredeti kiadású VN-t tükrözi a harsányságával (a bucikezeset), míg a karadezi átmenet a régi-új VN karadesihez képest hosszabb távon, animációban látva (amit egyébként Watanabe Akio készített, aki animátorként dolgozik és a Frontwing Grisaia-szériájáért felel, illetve még a Monogatarikból is ismerős lehet).Színvilághoz még annyit, hogy a harsányság mellett jócskán kontrasztosabb, szebben elkülönül a darkos jelenet a suspense környezettől és a könnyelmű részektől. A karadesi elsőre furcsa volt, de hamar megszokható, különösen, ha visszanézzük a Deenes milyen volt helyenként. Emellett, az eredeti ikonikus opening zene is visszaköszön, csak most valami trend nyomán az epizód végére tolva. Magához a dalhoz nem nyúltak különöseben, kicsit újra van keverve, hogy jobban szóljon. Sz'al decensen indul a remake, innentől már csak lefelé vezethet az út. Mert jobb nem lesz, azt valahogy érzem.
"Egy dolog irracionalitása nem kérdőjelezi meg a létét, csak leírja az állapotát." (Friedrich Nietzsche)
Avatar
Ayla
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2074
Csatlakozott: 2007.02.18. 16:59
Tartózkodási hely: sehol és mindenhol

Re: Higurashi no Naku Koroni

Hozzászólás Szerző: Ayla »

A fentiek után már nem tudom mit adhatnék hozzá, hacsak nem azt, hogy bizonyos dolgok jobban néznek ki és tetszetősebbek, bizonyos dolgok pedig ugyanott hiányosak ahol korábban is azok voltak.
Ez mind rendezés és animáció szempontjából.

Én nagyon vártam, hogy a karakterek színezése szintet lép és szintet is lépett, de nem térben, csak színben.... Ezen a ponton gondolom azért sem lett erősebb az újítás, mert az megfosztaná az eredetiségétől? Hm. Vagy csak én tolerálom egyre kevésbé a két dimenziós karakter és majd' hiperrealisztikusan megfestett tájkép közötti kontrasztot? Félreértés ne essék, nem 3Ds karikat akarok, hanem egy árnyék cell helyett, mondjuk 3-at... Ha már valami remake 2020-ban...

Máskülönben jól esett "újranézni". Hogy folytatom-e? Nem tudom : D
Shotaaa!! Lolííí! Shotaa!! Lolíí!! Sho- LOLI! :D He. | hol vagy, Pantalaimon?
Avatar
Ricz
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1158
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Higurashi no Naku Koroni

Hozzászólás Szerző: Ricz »

2. részben kiderült, hogy az egész remake-esdi egy hatalmas trollkodás volt, mert bár az első részt ényleg kisebb és visual novelhez hűbb változtatásokkal adta elő az Onikakushi (Spirited Away By Demon; "Elragadta a démon") fejezetet, a folytatás már Onidamashi (Trick the Demon, "Megtéveszteni a démont"), fejezet, és totálisan új anyagról beszélünk. A 2. rész pl. azzal nyit, hogy Rika és Hanyuu beszélgetnek az ezernyi világ töredékei közt, és
SPOILER
miután Rika 100 és 1000 éven át játszotta azt, hogy újra és újra meghal, mert valaki mindig megölte, kicsit kikelt magából, hogy egyszer sikerült boldogságos véget kerekítenie magának és a többieknek, szóval kikel magából, hogy mi az már, megint vissza kell mennie 1983 júniusába...
És mégsem, mert a sztori nagy vonalakban ugyanúgy az Onikakushi-hent követi. Ugyanúgy Rena az, aki kattan elsőnek... vagy legalábbis kattanni látszik így a 2-3. epizód alapján. Mivel a sorozatot ugyanúgy Ryukishi07 írja, kíváncsi vagyok mit talál ki a fejezet végére.
Nem különösebben tudom, hova legyek tőle, de inkább az eddig manga-exklúzív fejezetek közül választottam volna egy adaptációt, ha már animeként nem látott új anyag, mintsem anime original fejezet legyen...
"Egy dolog irracionalitása nem kérdőjelezi meg a létét, csak leírja az állapotát." (Friedrich Nietzsche)
Válasz küldése