Ricz írta: ↑2021.11.03. 17:52Gratulálok, nem elég, hogy ez az álműfaj egy hatalmas rákos daganatként tesped minden szezonon, de neked muszáj volt ötvözni már gondolati szinten is a szifilisszel, a COVID-dal, a hepatitisszel, a búbópestissel, az ebolával és a Merle-regényből vett encephalitis 16-tal.
Amúgy szó se' róla, annyira én sem vagyok iszekáj-rajongó, de gondoltam, ha már idáig eljutottak, hogy "ötvözni kéne ezeket valami közös univerzum formájában", akkor még érdekes is lenne egy tényleges crossover, nem ez a "behajítjuk őket a szintén ezerszer látott iskolai közegbe" tematika. (Pláne, hogy ha megnézzük, hogy pl. csak ez a kiadó hány light novelt jegyez, bőven lehetne még hová fokozni ezt az "isekai cinematic universe"-t, mivel nyilván nem csak négy cím van a birtokukban.)
Ricz írta: ↑2021.11.03. 17:52Na de kifejtve, Kevin Feige is a House of Mouse koszos kis gyapotszedő rabszolgája, mert a Disney futószalagon fossa magából a pénztárca- és léleksorvasztást, Japán meg ugyanezt kendőzetlenül megteszi már a Nintendo-politika óta. A Disney meg rájött, hogy hú banyeg, de jó pénzt lehet ebből kaszálni, szóval már 5-7-9 éves terveket gyártanak (amitől Lenin kommunista kortársai még a lábujjukat is megnyalnák, hogy milyen pontos és következetesen felépített tervgazdaság ez), hogy miként fejjék meg a legkíméletlenebbül és a leggátlástalanabbul. Akár a Murvellt, akár a Sztárvárzt. Csak az anim gyártási bizottságoknak nincs olyan humán erőforrása, mint a House of Mousenak, mert olyan szarok a munkakörülmények, fizetés, megbecsülés (PFFF HAHHA!!!) az animátori szakmában, hogy 75% feletti az évenkénti fluktuáció.
Jönnek-mennek az emberek, mint az alkohol. És ők sorozatokban játszanak, amiket 10-12 hétig követed, nem filmekben, aminek a következő részét 1-2-3 év múlva fogod látni, de ugyanannyi idő alatt, abban a 10-12 hétben elfelejted a felét annak, amit láttál. És nem mondom, az összes jellegtelen szar ilyen, legyen az isekai, moei, iyashi-kei, hentai... Nevezd, aminek akarod. ¯\_(ツ)_/¯
Mondjuk a Star Wars-al eléggé beégették magukat szvsz, az is remek példája volt annak, hogy ez a Kevin gyerek csak tudhat valamit, ha még úgymond "házon belül" sem tudja bárki leutánozni, pl. a Kathleen.

(Pedig itt megvolt az a "helyzeti előnyük", hogy az SW-nek aztán tényleg akkora hype-ja van, hogy kis túlzással
bármit el lehet adni vele, csak nyomd rá a logót. És így is sikerült a sok ősfan agyát úgy felcseszni az új trilógiával, hogy sokan még az addig masszívan fikázott Lucas-féle prequel szériát is átértékelték, miközben a Disney nem győzi csinálni azóta is a "kármentést", az ilyen húzásokkal, mint coolos Luke cameo a Mandalorianban, meg hasonlók... XD)
Erőforrás témához: mezei nézőként lenne egy üzleti tanácsom a japánok számára, amivel talán még a nagy House of Mouse termelékenységét is megközelíthetik: ne adjatok ki minden szart, plusz nem ártana figyelni arra, hogy a nézők mit akarnak.

Pl. ha már a fél fandom azon sír, hogy "MIKOR JÖN A NO GAME NO LIFE MÁSODIK ÉVADA???", akkor NEM
ilyen nevenincs izékre kellene erőforrást pazarolni (már csak hogy a mostani őszi szezonból mondjak valami aktuális isekait XD), hanem olyanokat kiadni, amik garantáltan visszahozzák az árukat. Plusz ha nem 30 sorozatot gyártotok háromhavonta, akkor megint csak hamarabb tudjátok szállítani a nagyobb durranásokat és nem kéne pl. a szintén garantáltan sikeres Re: Zero-nál
négy évnek eltelnie két szezon között. (Vagy nekem egy évet várni 1-1 új Shingeki évadra, már csak hogy haza is beszéljek... XD) Komolyan, én annyira nem látok bele a sorozatok készítési hátterébe, de sokszor frankón olyan érzésem van, mintha ez az egész már egy ideje úgy működne, hogy random emberkék írogatnak mindenféle random light novelt, majd random stúdiók random licenszelik ezt vagy azt az LN-t, hogy ebből most ők animét csinálnak (de kb. azt is vaktában, mintha bemennének egy antikváriumba és belemarkolva egy könyvkupacba, kivennének egy tucat random címet XD), majd aztán ők lennének a leginkább meglepődve azon, hogy "Jé, X vagy Y adaptáció sikeres lett? O_O" és még ezek után kezdenének el évek múlva "rádolgozni" arra, hogy "na, akkor ebből most franchise-t építünk!" Ennek nem fordítva kellene lennie, lásd pl. Mushoku, ahol eldöntötték, hogy "ezt most végigvisszük, ha pedig belebukunk, akkor együtt bukunk el" ? (-Amerika Kapitány, csak hogy legyen még némi Marvel... XD) Vagy ugye a David Productions a JoJo-val, ott már az első szezonban látszott, hogy ezek nem csak 12 részre készülnek, az más kérdés, hogy persze ha hatalmas anyagi bukta lett volna, nem erőltették volna ők sem a folytatást, de legalább az elhivatottság és elszántság már az első epizódon érződött. Szal ja, ehhez képest a Disney valóban majdhogynem Lenini elszántsággal tervez meg előre akár ilyen 9 éves terveket, csak az a "baj", hogy úgy néz ki, be is jön nekik, ellentétben a Japánokkal, akik sokszor mintha így a "sötétben tapogatózva" próbálnának előre haladni és úgy kilogikázni, hogy "Hmm, vajon mit is akarhat a közönségünk?", pedig ennyi év után azért ennek már rutinból kéne mennie.
Filmek vs sorozatok: Ez a másik "probléma", hogy a Disney a nagy film franchise-aik mellett csinál ám tévés rajzfilmsorozatokat is és az utóbbi években rendre azon kaptam magam, hogy ezek is elkezdtek "feljönni", pl. egy Gravity Falls-ban, de még egy Amphibiában is magasan több munkát és ambíciót látok/érzek, mint a japánok sokadik isekaijában vagy slice of life izéjében. Szóval "léleksorvasztás" ide vagy oda, ez nézőként a művekből jóval kevésbé jön át, vagyis inkább úgy mondanám, hogy lehet, hogy mindkét helyen agyonhajszolják a készítőket, de valahogy jobbára csak az animéknél sikerült ez odáig fajítani, hogy már nézőként is átjön a képernyőn, hogy "ezt bizony egy csapat megfáradt, érdektelen ember alkotta", míg az amcsiknál valahogy kevésbé látszik a produktumon, hogy pl. Kevint két Marvel film kiadása között Mickey Mouse korbáccsal csapkodja a pincében. XD Nekem meg mezei nézőként nyilván elsősorban ez számít, a rossz munkakörülményekre ott van a dolgozók szakszervezete, meg a pszichológus, de a "megmérettetés" mindenkinél azonos, ahogy pl. gamerfronton is mondjuk a két ember által programozott Cuphead ugyanabban a ligában versenyez, mint akármelyik A+-os játékcég terméke. (Ja, plusz el ne felejtsem, hogy ugye azóta kijöttek már MCU tévésorozatok is, a különbség az, hogy ezek sem levegőben lógó "fillerek", hanem "hidat" képeznek 1-1 Marvel film között, vagy olyan dolgokat mutatnak be, amiket történetileg meg akarnak csinálni, de nem mozifilm formában, pl. hogyan lesz Samből Steve után az új Amerika Kapitány, stb. Ezeknél is gyönyörűen rámcáfolt Kevin, mert elsőre tényleg azt hittem, hogy "Na, most indul be majd az igazi fejés, ahol pl. egy "Loki" sorozat egyetlen vonzereje annyi lesz, hogy benne van Loki és bevonzza a fangirlöket", ehhez képest mindegyiknél tökre meglepődtem, hogy mennyire belepasszolnak az eddigi MCU filmek narratívájába. Szal ja, részemről megint csak megy nekik a pirospont.)