Re: Overwatch
Elküldve: 2017.04.01. 23:22
Na, Vihar már említette itt korábban, hogy nem egyszer fel szokták őt húzni a toxikus játékosok, vagy éppen a sorozatos "DEFEAT" kimenetelű meccsek. Én mindezt még el is viselem, viszont ma már sikeresen elérte nálam a játék, hogy én is majdnem anyázni kezdjek és ehhez csak az kellett, hogy megpróbáljak pár achievementet teljesíteni. Úgy alapból nincs bajom azzal, ha egy játékban achievementek vannak, mert ezek növelik az élményt és sem a WoW-ban, sem a Portalban nem volt velük bajom, pedig előbbiben aztán a "kapsz egy achit már azért is, hogy be tudtál logolni" kezdetűektől a szinte lehetetlenig széles skálán mozog ezek nehézségi fokozata. Mégsem zavart soha, mert ezek nagy része PvE, tehát gépi ellenfelek ellen kell megcsinálni, amiket előbb-utóbb kitanul az ember és onnan már csak attól függ minden, hogy csapatként mennyire tudtok összedolgozni. Tehát ott tényleg skillen múlik a dolog 90%-ban. Az OW-ben az a gond az achikkal, hogy 90%-uk szerencse-alapú. Ez meg így jó nagy kitolás azokkal szemben, akik szándékosan erre vagy arra az achira utaznak, mert kis túlzással egyszerre kell nap- és holdfogyatkozásnak, plusz minden szerencsecsillag együttállásnak megtörténnie ahhoz, hogy ezek összejöjjenek az embernek. XD Ugye egy az, hogy az egész játék PvP, tehát még az is kevés, ha mondjuk mind a hat csapattag direkt egyetlen ember achijére hajt, mert értelemszerűen az ellenséges csapat nem akar majd meghalni a kedvükért csak úgy, tehát ők még szimplán bekavarhatnak így is. Mondok egy példát: Charge! achievement, vagyis "lőjj szét négy ellenfelet Bastion tank módjában". Oké, az egész tank mód valami 8 másodpercig tart, kb. úgy 4-5 lövést tudsz leadni, mielőtt visszaváltozol, tehát hacsak nem ilyen 150-200 HP-s tagok álldogálnak szorosan egymás mellett, bajban leszel. Ha az ellenfélnek épp ilyen Roadhog - D.va - Orisa csapatfelállása van, máris ihatsz rá hideg vizet, mert akármilyen jó vagy, az életben nem lesz meg az achievement, ha eleve ahhoz, hogy bármelyiket megöld, a teljes tank-tárat bele kell eresztened. Bónusz, hogy ez még csak nem is "csendes ulti" (mint amilyen pl. Tracer Pulse Bomb-ja), hanem ahogy McCree-nél a "hiiiigh noooon", úgy Bastionnél meg a "TYÜTYÜTYÜRŰTYÜÜÜ-TYÜ-RŰŰŰ!" hangzik el, tehát az ellenfél még nem is látja, hogy jössz, de a hang miatt már ezer felé szaladnak és te így nyírj ki baromi limitált idő alatt 4 ellent is... További bónusz, hogy a tank mód lövege egyáltalán nem visz olyan messze, mint a sentry módé, tehát szinte közvetlen közelről kell rájuk támadnod, viszont mivel Bastion hivatalosan nem tank-típus, csak defense hero, ezért pl. egy Roadhog kampó is elég és máris egy ütéstől véged van, mert annyira azért nem erős a páncélzata. (A Sentry mód is azért ér valamit, mert két lövöldözés között tudja magát gyógyítani, viszont a tank mód limitált idejében erre végképp nincs idő.)
Aztán ott van az, ami másképp szívás, nem azért, mert mondjuk nehéz megcsinálni, hanem mert a játék felépítése gyakorlatilag keresztbe tesz neked. Van Tracernek az az achija, hogy ragassz rá 4 pulse bombot négy ellenséges karira egy meccsen belül. Oké, semmi gond, kinézünk valami nagyobb darab ellent, megvárjuk, amíg betölt az ulti, majd blink -> ulti -> recall. Aztán várunk megint arra, hogy töltődjön az ulti és ismétlés. Aha, ez papíron jól néz ki, csak éppen Tracer ultija rohadt lassan töltődik, ami persze nyilván abból is fakad, hogy nem tudok vele olyan sűrűn támadni, mint mondjuk egy Meivel vagy Bastionnel, de bazz, akkor ne pont ennek a karinak adjunk már egy olyan achit, amihez egy meccs alatt négyszer kell feltöltődnie az ultijának! Így belegondolva szerintem még Bastion ultija is max olyan három alkalommal szokott kimaxolódni 1-1 meccs során, pedig vele szinte non-stop harcolok, Tracerrel viszont trükközni is kell, mert baromi kevés a HP-je és nem is sebez túl sokat, tehát egy "Yoda fénykardozik" stílusban harcoló, ide-oda ugráló, teleportáló karinak ne adjunk már olyan achievementet, amihez olyan állat módra kéne a harcmező első sorában nyomulnia, mint teszem azt egy Reinhardtnak.
Az előző hasonló kategóriája az az általános achi, hogy "ölj meg 20 ellenfelet anélkül, hogy te egyszer is meghalnál". Most ha feltesszük, hogy baromi nagy mázlid van és nem kapsz ilyeneket, mint "JUSTICE RAINS FROM ABOVE!!!444", vagy "NERF THIS!!!!", vagy hasonló "akkor sem úszod meg, ha azonnal futni kezdesz, mihelyt meglátod" típusú ellenséges ultikat, még akkor is nagy esély van rá, hogy egyszerűen elfoglaljátok a pontot, vagy betoljátok a payloadot, mire egyáltalán eljutsz úgy a 10. ölésig. Ez egyébként is egy finom achi, mivel ahhoz, hogy folyamatosan öld az ellenséget, ott kell lenned a harcok sűrűjében (hacsak nem vagy egy mesteri Hanzo vagy Widowmaker, de én nem születtem ilyen skillekkel... XD), ha viszont ott vagy a harcok sűrűjében, nagy eséllyel hamar fűbe harapsz, mert azért Rambo-módja egyik hősnek sincs hosszútávon. XD Aki sokat öl, arra előbb-utóbb berág az ellenséges csapat és akár életük árán is kiiktatják, már csak "bosszúból" is. XD
Végezetül pedig ott vannak a majdhogynem lehetetlen, vagy szimplán debil achievementek, amiknek végképp közük nincs ahhoz, hogy az adott választott hőssel mennyire vagy jó, hanem teljesen a szerencsén alapulnak, de még akkor is ilyen 1% esélyed van teljesíteni őket. Ilyen pl. a "pusztíts el 3 Symmetra-teleportot egy meccs alatt", ami röhej, mert egyrészt gyakorlatilag az egész arra épül, hogy akkora mákod legyen, hogy az ellenfél a 20 vagy hány hős közül pont egy Symmetrát válasszon a csapatába, aztán meg szurkolj, hogy találd is meg a portált és pusztítsd is el, mielőtt az ellenfél nyír ki téged. (Mivel abból spawnolnak, garantáltan mindig lesz a közelében úgy 2-3 ellen.) Winston dettó kapott valami hasonlóan "vicces" achit, ha jól emlékszem, valahogy úgy szól, hogy 10 vagy 20 turretet kell elpusztítania anélkül, hogy meghalna. Ja, mert ez aztán marhára beleillik az amúgy tank kasztú karakter játékstílusába, hogy elmenjen turretekre vadászni a harc kellős közepén, ahelyett, hogy a társait védené. Meg turretet is asszem csak két hős tud kreálni az egész játékban, Torbjörn, illetve a már említett Symmetra. Ha az ellenfél nem pont ezek közül választ, akkor szívtál, esélyed sincs, better luck next time! Másrészt meg most elképzeltem, ahogy Winston egymaga betámadja mondjuk Torbjörn turretét... XD Vicces lenne, csak nem Winstonnak. XD Szóval ezek már szinte a játékos direktbe szívatásának határán egyensúlyoznak, be volt lőve a Blizz, amikor ezeket a hülye kritériumokat kitalálta, vagy mi?
És persze minderre most lehetne mondani, hogy "hagyd akkor a fenébe, hiszen mindegyik achi csak egy tétel a profilodban, semmit nem javít vagy ront a játékodon az, hogy teljesítetted-e őket", na igen, csak Blizz "tök véletlenül" a legjobb sprayket PONT ezeknek a teljesítéséhez kötötte. Oké, a teleportos, meg a 20 killes achi az general (ott inkább az a fura, hogy azt hinnéd, hogy general achikhoz nem raknak be ilyen közel lehetetlen kritériumút...), viszont a többi, amit írtam, mind olyan cucc, ami vagy a Pixel, vagy a Cute sprayek unlockolásához kell. Nekem senki ne mondja, hogy nem lenne kedve meccsek előtt a waiting room-ban ezekkel kiplakátolni a falakat. Ugye, hogy ugye? XD Az egyetlen, ami megvan ezekből, az Mei cuki szpréje, de az is csak azért, mert egyrészt véletlen volt (XD), másrészt az övé viszonylag egyszerű: valamilyen pontfoglalós helyen, amikor az ellenfelek jól összegyűltek, bedobod a robotot, majd gyorsan ice block, nehogy kinyírjanak és utána szépen be is fagynak. Ez még aránylag korrekt, mivel Mei ezt tényleg viszonylag sűrűn használja harc során és fagyás után még nem kell mind a négyet pluszba főbe is lövöldöznöm az achihoz. (A Bastioné is pl. úgy lenne korrekt, ha csak sebezni kellene négy külön ellenfelet, nem pedig megölni.) Ja, amúgy ez meg a másik, hogy egy csomó achi nem is olyan, ami a természetes játékstílus közben magától jön, hanem egy csomószor extra hülyeségeket kell csinálnod, direkt rá utazva az achira és közben persze nem ritkán a saját csapatod nyerési esélyeit rontod.
Ja és egy szavam nem lenne, ha legalább AI elleni, vagy Arcade módokban is lehetne ezeket unlockolni, de az, hogy kizárólag quick play, illetve competitive módban számolja őket a játék, még külön só a sebbe.
Ti is szívtok ezekkel, vagy meg sem próbáltátok őket? Esetleg annyira jól megy, hogy ti röhögve megcsináltátok, amelyiket akartátok? XD Még pár dolog, ami beugrott erről:
-azért is "jók" ezek, mert totál megölik az amúgy kellemes, hangulatos és változatos fightot, hiszen mániákusan újra és újra ugyanazt a hőst fogod választani minden meccs elején, pályától vagy attack/defense felállástól függetlenül, miközben folyamatosan azt mantrázod, hogy "hátha majd most, igen, most sikerülni fog, tudom!"
-mivel rendesen rágörcsölsz erre, sokszor még annyira sem játszol jól, mint egyébként. Pl. egyszer tök jól bementem az ellenség háta mögé, mondván, hogy majd jól "megtankozom" őket, aztán nézem, hogy mi a franc, miért nem mozdul a karim, amikor mondtam, hogy váltson tank módba, belehajtottam volna egy Junkrat-csapdába, vagy mi?...Persze hamar kapcsoltam, hogy Q helyett Shift-et nyomtam és így nem a tank, hanem a sentry módba váltottam át. Közben persze az ellenség már vagy rég észrevett, vagy ha nem is vett észre, már rég nem ott jártak, mint akkor, amikor a támadást megindítottam volna.
-mivel az egész játék úgy épül fel, hogy van egy account-level és a program a lehetőségekhez képest mindig próbál veled kb. azonos szintű játékosokkal egy meccsbe rakni, ezért ne aggódj, ha már most is gondod van ezzel, később csak még nehezebb lesz kivitelezni, hiszen egyre keményebb ellenfelek eszén és ügyességén kell majd túljárnod.
Na, rant over, de ezt Blizz olyan szépen elkúrta, mint az egész Hearthstone pay to win felépítését... XD Csak ez meg "nerve to win", mert az idegrendszered megy gallyra, mire megcsinálod őket. XD
Aztán ott van az, ami másképp szívás, nem azért, mert mondjuk nehéz megcsinálni, hanem mert a játék felépítése gyakorlatilag keresztbe tesz neked. Van Tracernek az az achija, hogy ragassz rá 4 pulse bombot négy ellenséges karira egy meccsen belül. Oké, semmi gond, kinézünk valami nagyobb darab ellent, megvárjuk, amíg betölt az ulti, majd blink -> ulti -> recall. Aztán várunk megint arra, hogy töltődjön az ulti és ismétlés. Aha, ez papíron jól néz ki, csak éppen Tracer ultija rohadt lassan töltődik, ami persze nyilván abból is fakad, hogy nem tudok vele olyan sűrűn támadni, mint mondjuk egy Meivel vagy Bastionnel, de bazz, akkor ne pont ennek a karinak adjunk már egy olyan achit, amihez egy meccs alatt négyszer kell feltöltődnie az ultijának! Így belegondolva szerintem még Bastion ultija is max olyan három alkalommal szokott kimaxolódni 1-1 meccs során, pedig vele szinte non-stop harcolok, Tracerrel viszont trükközni is kell, mert baromi kevés a HP-je és nem is sebez túl sokat, tehát egy "Yoda fénykardozik" stílusban harcoló, ide-oda ugráló, teleportáló karinak ne adjunk már olyan achievementet, amihez olyan állat módra kéne a harcmező első sorában nyomulnia, mint teszem azt egy Reinhardtnak.
Az előző hasonló kategóriája az az általános achi, hogy "ölj meg 20 ellenfelet anélkül, hogy te egyszer is meghalnál". Most ha feltesszük, hogy baromi nagy mázlid van és nem kapsz ilyeneket, mint "JUSTICE RAINS FROM ABOVE!!!444", vagy "NERF THIS!!!!", vagy hasonló "akkor sem úszod meg, ha azonnal futni kezdesz, mihelyt meglátod" típusú ellenséges ultikat, még akkor is nagy esély van rá, hogy egyszerűen elfoglaljátok a pontot, vagy betoljátok a payloadot, mire egyáltalán eljutsz úgy a 10. ölésig. Ez egyébként is egy finom achi, mivel ahhoz, hogy folyamatosan öld az ellenséget, ott kell lenned a harcok sűrűjében (hacsak nem vagy egy mesteri Hanzo vagy Widowmaker, de én nem születtem ilyen skillekkel... XD), ha viszont ott vagy a harcok sűrűjében, nagy eséllyel hamar fűbe harapsz, mert azért Rambo-módja egyik hősnek sincs hosszútávon. XD Aki sokat öl, arra előbb-utóbb berág az ellenséges csapat és akár életük árán is kiiktatják, már csak "bosszúból" is. XD
Végezetül pedig ott vannak a majdhogynem lehetetlen, vagy szimplán debil achievementek, amiknek végképp közük nincs ahhoz, hogy az adott választott hőssel mennyire vagy jó, hanem teljesen a szerencsén alapulnak, de még akkor is ilyen 1% esélyed van teljesíteni őket. Ilyen pl. a "pusztíts el 3 Symmetra-teleportot egy meccs alatt", ami röhej, mert egyrészt gyakorlatilag az egész arra épül, hogy akkora mákod legyen, hogy az ellenfél a 20 vagy hány hős közül pont egy Symmetrát válasszon a csapatába, aztán meg szurkolj, hogy találd is meg a portált és pusztítsd is el, mielőtt az ellenfél nyír ki téged. (Mivel abból spawnolnak, garantáltan mindig lesz a közelében úgy 2-3 ellen.) Winston dettó kapott valami hasonlóan "vicces" achit, ha jól emlékszem, valahogy úgy szól, hogy 10 vagy 20 turretet kell elpusztítania anélkül, hogy meghalna. Ja, mert ez aztán marhára beleillik az amúgy tank kasztú karakter játékstílusába, hogy elmenjen turretekre vadászni a harc kellős közepén, ahelyett, hogy a társait védené. Meg turretet is asszem csak két hős tud kreálni az egész játékban, Torbjörn, illetve a már említett Symmetra. Ha az ellenfél nem pont ezek közül választ, akkor szívtál, esélyed sincs, better luck next time! Másrészt meg most elképzeltem, ahogy Winston egymaga betámadja mondjuk Torbjörn turretét... XD Vicces lenne, csak nem Winstonnak. XD Szóval ezek már szinte a játékos direktbe szívatásának határán egyensúlyoznak, be volt lőve a Blizz, amikor ezeket a hülye kritériumokat kitalálta, vagy mi?
És persze minderre most lehetne mondani, hogy "hagyd akkor a fenébe, hiszen mindegyik achi csak egy tétel a profilodban, semmit nem javít vagy ront a játékodon az, hogy teljesítetted-e őket", na igen, csak Blizz "tök véletlenül" a legjobb sprayket PONT ezeknek a teljesítéséhez kötötte. Oké, a teleportos, meg a 20 killes achi az general (ott inkább az a fura, hogy azt hinnéd, hogy general achikhoz nem raknak be ilyen közel lehetetlen kritériumút...), viszont a többi, amit írtam, mind olyan cucc, ami vagy a Pixel, vagy a Cute sprayek unlockolásához kell. Nekem senki ne mondja, hogy nem lenne kedve meccsek előtt a waiting room-ban ezekkel kiplakátolni a falakat. Ugye, hogy ugye? XD Az egyetlen, ami megvan ezekből, az Mei cuki szpréje, de az is csak azért, mert egyrészt véletlen volt (XD), másrészt az övé viszonylag egyszerű: valamilyen pontfoglalós helyen, amikor az ellenfelek jól összegyűltek, bedobod a robotot, majd gyorsan ice block, nehogy kinyírjanak és utána szépen be is fagynak. Ez még aránylag korrekt, mivel Mei ezt tényleg viszonylag sűrűn használja harc során és fagyás után még nem kell mind a négyet pluszba főbe is lövöldöznöm az achihoz. (A Bastioné is pl. úgy lenne korrekt, ha csak sebezni kellene négy külön ellenfelet, nem pedig megölni.) Ja, amúgy ez meg a másik, hogy egy csomó achi nem is olyan, ami a természetes játékstílus közben magától jön, hanem egy csomószor extra hülyeségeket kell csinálnod, direkt rá utazva az achira és közben persze nem ritkán a saját csapatod nyerési esélyeit rontod.
Ja és egy szavam nem lenne, ha legalább AI elleni, vagy Arcade módokban is lehetne ezeket unlockolni, de az, hogy kizárólag quick play, illetve competitive módban számolja őket a játék, még külön só a sebbe.
Ti is szívtok ezekkel, vagy meg sem próbáltátok őket? Esetleg annyira jól megy, hogy ti röhögve megcsináltátok, amelyiket akartátok? XD Még pár dolog, ami beugrott erről:
-azért is "jók" ezek, mert totál megölik az amúgy kellemes, hangulatos és változatos fightot, hiszen mániákusan újra és újra ugyanazt a hőst fogod választani minden meccs elején, pályától vagy attack/defense felállástól függetlenül, miközben folyamatosan azt mantrázod, hogy "hátha majd most, igen, most sikerülni fog, tudom!"
-mivel rendesen rágörcsölsz erre, sokszor még annyira sem játszol jól, mint egyébként. Pl. egyszer tök jól bementem az ellenség háta mögé, mondván, hogy majd jól "megtankozom" őket, aztán nézem, hogy mi a franc, miért nem mozdul a karim, amikor mondtam, hogy váltson tank módba, belehajtottam volna egy Junkrat-csapdába, vagy mi?...Persze hamar kapcsoltam, hogy Q helyett Shift-et nyomtam és így nem a tank, hanem a sentry módba váltottam át. Közben persze az ellenség már vagy rég észrevett, vagy ha nem is vett észre, már rég nem ott jártak, mint akkor, amikor a támadást megindítottam volna.
-mivel az egész játék úgy épül fel, hogy van egy account-level és a program a lehetőségekhez képest mindig próbál veled kb. azonos szintű játékosokkal egy meccsbe rakni, ezért ne aggódj, ha már most is gondod van ezzel, később csak még nehezebb lesz kivitelezni, hiszen egyre keményebb ellenfelek eszén és ügyességén kell majd túljárnod.
Na, rant over, de ezt Blizz olyan szépen elkúrta, mint az egész Hearthstone pay to win felépítését... XD Csak ez meg "nerve to win", mert az idegrendszered megy gallyra, mire megcsinálod őket. XD